مقالات آموزشی کمپ, دسته‌بندی نشده

5 تا از بهترین ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ

ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ

برای کمپینگ و کوهنوردی، روشنایی در شب بسیار حائز اهمیت است. بسته به نوع فعالیت و محل برگزاری، نیاز به نور مناسب، متفاوت است. در این مقاله به بررسی بهترین ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ و کوهنوردی می پردازیم.

اگر قصد ماندن در طبیعت را دارید مقاله چگونه بدون آتش در طبیعت گرم بمانیم؟ | نکات حیاتی برای گرم ماندن در کمپینگ را نیز از دست ندهید.

لیست ابزارهای روشنایی در شب

1.فانوس چراغ قوه‌ای

فانوس چراغ قوه‌ای یکی از بهترین ابزار‌های روشنایی در شب برای کمپینگ و کوهنوردی است. این فانوس‌ها، معمولا به باتری نیاز دارند و می‌توانند نور قوی و پایداری را در شب فراهم کنند. همچنین، برخی از فانوس‌های چراغ قوه‌ای دارای قابلیت تنظیم شدت نور و حتی تنظیم زاویه نور هستند.

چراغ قوه فانوسی از ابزارهای روشنایی در شب

2.چراغ قوه یا فلش لایت

اگر قرار است شب در فضای باز به کوهنوردی و کمپینگ بپردازید، چراغ قوه (Flashlight) یا فلش‌لایت (Headlamp) یکی از مهم‌ترین ابزارهای روشنایی در شب است که باید در لیست تجهیزات تان باشد. این دو ابزار برای استفاده در محیط های خارج از منزل، مثل کمپینگ، کوهنوردی، صیادی و گردشگری در طبیعت عالی هستند. چراغ قوه یا فلش‌لایت می تواند با باتری یا با استفاده از شارژر قابل استفاده باشد. اگر به دنبال ابزاری هستید که در طبیعت بتوانید از آن استفاده کنید، بهترین گزینه چراغ قوه مقاوم در برابر آب و هوای بد است.

این نوع لامپ‌ها معمولاً از موادی سخت ساخته شده اند که به آن‌ها امکان مقاومت در برابر ضربات و خراش‌هایی که در محیط باز ممکن است به آن‌ها وارد شود را می‌دهد. فلش‌لایت (Headlamp) نیز یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌تواند به عنوان یک لامپ برای استفاده در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد. در واقع، فلش‌لایت به دلیل داشتن بند سر، می‌تواند به سادگی روی سر قرار گیرد و شما را در راه رفتن یا بهره برداری از ابزارهای دیگر در شب یاری کند.

نگاهی به کمپ لایت (فیش لایت) به عنوان یکی از ابزارهای روشنایی در شب بیاندازید.

3.چراغ‌های LED  

چراغ‌های LED از دیگر انواع چراغ‌هایی هستند که برای کمپینگ و کوهنوردی استفاده می‌شوند. این نوع چراغ، با توجه به این که از دیودهای الکتریکی به عنوان منبع نور استفاده می‌کند، نسبت به سایر انواع چراغ‌ها دارای مزایای بیشتری است. در ادامه به بررسی برخی از این مزایای چراغ LED  که آن را یکی از بهترین گرینه‌های ابزارهای روشنایی در شب می‌کند، اشاره می‌شود.

مصرف انرژی کم: چراغ‌های LED مصرف انرژی بسیار کمتری نسبت به چراغ‌های هالوژنی و فلورسنت دارند. در نتیجه، شار نور بیشتری را با مصرف کمتری از انرژی تولید می‌کنند.

عمر بالا: چراغ‌های LED طول عمر بسیار بالا دارند. این چراغ‌ها معمولاً حداقل تا ۱۰۰۰۰ ساعت کارکرد دارند که نسبت به سایر چراغ‌ها بسیار بیشتر است.

مقاومت بالا: چراغ‌های LED دارای مقاومت بسیار بالایی نسبت به ضربه و لرزش هستند. بنابراین، برای استفاده در محیط‌های سخت و پر تلاطم که در آن ضربه و لرزش ممکن است به چراغ وارد شود، چراغ‌ LED توصیه می‌شوند.

قابلیت تنظیم شدت نور: بسیاری از چراغ‌های LED قابلیت تنظیم شدت نور را دارند که می‌توانید آن را با توجه به نیاز خود تنظیم کنید. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا برای مصرف بهینه‌تر باتری و راحتی بیشتر در خواب و استراحت، شدت نور را تنظیم کنید. چراغ‌های LED دارای برد بسیار بالایی هستند و این به شما اجازه می‌دهد تا در فضای باز در شب به راحتی از آنها استفاده کنید و بتوانید محیط اطراف خود را به خوبی روشن کنید.

4.چراغ چادری یکی از ابزارهای روشنایی در شب

چراغ چادر یک ابزار سبک و بسیار کاربردی است. این چراغ ضد آب برای اتصال به چادر از یک آهن ربای قوی و کارابین برخوردار است یا دارای دستگیره‌ای برای آویزان کردن است. در این چراغ  لامپ‌های LED کار گذاشته شده است. این چراغ‌ها هم با باتری کار می‌کنند و هم بعضی از چراغ‌های چادر باتری با قابلیت شارژ حتی با پورت USB را دارند و می توانید برای شارژ کردن آن از پاور بانک استفاده کنید. این چراغ کمپینگ نسبت به دما مقاوم است و در سرمای شدید یخ نمی زند. بدنه چراغ از جنس پلاستیک می باشد. امکان تنظیم نور در آن وجود دارد، معمولا با فشار دادن چند باره دکمه پاور نور چراغ کم و زیاد می شود. این یکی از ابزارهای روشنایی در شب مناسب است.

چراغ چادری از ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ

کلام آخر درباره ابزارهای روشنایی در شب

امروزه به دلیل فراگیر شدن طبیعت‌گردی و کمپینگ ابزارهای مختلف و متنوعی در بازار موجود است. افراد متناسب با نیاز، نوع سفر و هزینه می‌توانند از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنند. آنچه مسلم است، در صورتی که برنامه شب مانی در کمپ را دارید، تهیه ابزارهای روشنایی در شب ناگزیر است. شما می‌توانید با رجوع به فروشگاه مجیکمپ انواع ابزار مورد نیاز گارانتی دار را بررسی و انتخاب کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید