مقالات آموزشی کمپ

9 تکنیک گره زنی طناب برای کمپینگ

انواع تکنیک گره زنی طناب برای کمپینگ

گره زدن طناب یک مهارت شگفت انگیز و ارزشمند در هنگام کمپینگ است. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است نیاز به گره زدن محکم داشته باشید. گره زدن زمان برپایی چادر یا انجام کمک های اولیه به شما کمک می‌کند. شما با دانستن انواع تکنیک گره زنی طناب ، برای بسیاری از موقعیت‌های رایجی که ممکن است در کمپینگ ایجاد شود، آماده می‌شوید. در این مقاله، به بررسی تکنیک گره زنی برای کمپینگ خواهیم پرداخت.

اگر به کمپینگ علاقه دارید نگاهی به ” تخت آویز جاجیم چوب‌دار پلی وود (ننو) “بیندازید.

تکنیک گره زنی طناب به صورت کلی

گره بسته

این نوع گره‌ها برای بستن دو طرف مختلف از طناب به هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثال‌هایی از این نوع گره شامل گره بسته ساده، گره بسته دوگانه و گره بسته دو برابر هستند. گره بسته ساده برای اتصال دو طرف مختلف از طناب با ابعاد یکسان به هم استفاده می‌شود، در حالی که گره بسته دوگانه برای اتصال دو طرف مختلف از طناب با ابعاد متفاوت به هم و گره بسته دو برابر هم برای اتصال دو طرف مختلف از طناب به هم با ابعاد مشابه استفاده می‌شود.

تکنیک گره زنی طناب به صورت دایره‌ای – Circumference Knot

تکنیک گره زنی طناب به صورت دایره

در این تکنیک گره زنی، طناب در دور قرار داده شده و سپس در نهایت یک گره زده می‌شود. این تکنیک معمولا برای محکم کردن طناب به چیزی مانند شاخه درخت استفاده می‌شود. نحوه انجام آن:

دور طناب را به دور شاخه یا اجسام مشابه قرار دهید

پایین ترین بخش طناب را از بین دور قرار داده شده بیرون بیاورید

طناب را دور شاخه بپیچید تا دوبار کنار خود باشد

طناب را از زیر شاخه گذرانده و آن را به بالا بکشید

دوباره طناب را دور شاخه بپیچید و به سمت پایین بکشید

گره را در نقطه ای که پایین ترین بخش طناب بیرون آمده است ببندید

گره های پیچی

این گره ها برای چند منظور استفاده می‌شوند. معمولا برای اتصال دو یا چند طناب یا بندهای مختلف به همدیگر به کار می‌روند. گره پیچی‌ها به راحتی قابل باز شدن نیستند و به همین دلیل از برقراری اتصالات محکمی برخوردارند. در این گره، هیچ تلاشی برای باز کردن گره به وسیله قدرت اعمال نمی‌شود و بنابراین گره پیچی‌ها به ایمنی بالایی برای برقراری اتصالات محکم مشهور هستند.

پیشنهاد می‌کنیم” نحوه تشخیص چادر مسافرتی اورجینال از فیک“را هم بخوانید.

اسم انواع تکنیک گره‌ زنی طناب

تکنیک گره مربع – Square Knot

یکی از اساسی ترین گره‌ها گره مربعی است که نوعی گره انتهایی است. این تکنیک گره زنی برای بستن بسته‌ها مفید است. همچنین برای کمک‌های اولیه استفاده می‌شود، می‌توان از آن برای بستن بانداژ دور زخم استفاده کرد تا خونریزی سریع متوقف شود. گره مربع به عنوان گره صخره نیز شناخته می‌شود، از زمانی که ملوانان از آن برای بستن بخشی از بادبان در بادهای شدید استفاده می‌کردند.

تکنیک گره زنی طناب مربع - Square Knot

تکنیک گره زنی طناب به روش بولین – Bowline

از مهم‌ترین گره‌هایی که باید در مواقع اضطراری هنگام بیرون رفتن در بیابان بدانید، گره بولین است. گره بولین به عنوان گره نجات در موارد کوهنوردی، آتش سوزی یا حوادث آب استفاده می‌شود. این گره یک حلقه باز تشکیل می‌دهد که به راحتی می‌توان آن را گرفت و از یک موقعیت خطرناک بیرون کشید. برای ساختن این گره، باید ابتدا طناب را به اندازه مورد نیاز برش دهید، سپس یک حلقه تشکیل دهید و انتهای آن را از طریق میانگذر از داخل حلقه به سمت خود بکشید.

تکنیک گره زنی طناب Bowline

خم ورق – Sheet Bend

گره Sheet Bend برای بستن طناب از مواد مختلف به یکدیگر استفاده می شود. در این گره حلقه یکی از طناب ها به دور حلقه طناب دیگر بسته می‌شود. نام آن از استفاده سنتی آن از نگه داشتن بادبان در محل گرفته شده است. به طناب برای نگه داشتن بادبان، ورق (Sheet )می‌گفتند و استفاده از این گره را خم کردن یا بستن ورق می‌نامیدند.

تکنیک گره زنی طناب Sheet Bend

گره دو نیم بند – Two Half Hitches

تکنیک گره زنی طناب دو نیم بند برای بستن طناب به یک تیرک، مانند درخت یا حلقه استفاده می‌شود. این گره را می توان بر اساس موقعیت به راحتی سفت یا باز کرد که آن را برای ساخت بند رخت یا بستن قایق به اسکله ایده‌آل می‌کند. این گره شامل پیچیدن طناب به دور یک تکیه گاه و حلقه زدن طناب به دور خود به صورت نیم بند، دو بار است.

تکنیک گره زنی طناب Two Half Hitches
گره دو نیم بند

تکنیک گره زنی Clove Hitch

گره میخک یک گره مهم پیشگام است که می‌تواند برای شروع و پایان باربند استفاده شود. باربندها شامل میله‌هایی هستند که با ریسمان یا طناب به هم متصل می‌شوند. باربند در کمپ‌های شبانه برای استحکام بیشتر محل استفاده می‌شود و می‌توان از آن برای مواردی مانند جای حوله، میز یا برج استفاده کرد.

تکنیک گره زنی طناب Clove Hitch
The Clove Hitch Knot

تکنیک گره زنی طناب با گره خط کشیده – Taut Line

در طناب هایی که کشیده می‌شوند از یک گیره Taut Line استفاده می‌شود. استفاده رایج از این گره برای طنابی است که چادر را محکم روی زمین نگه می‌دارد. گره Taut Line را می‌توان با فشار دادن آن به سمت بالا یا پایین در قسمتی از طناب که ایستاده است سفت یا شل کرد.

تکنیک گره زنی طناب Taut Line

پیشنهاد می‌کنیم” بهترین ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ “را هم بخوانید.

کلم آخر

صدها نوع گره وجود دارد که هر کدام برای موقعیت‌ها و فعالیت‌های مختلف مفید هستند، دانستن موارد ضروری بالا، شروع خوبی برای کمپینگ‌ کننده‌ها و هر کسی است که به سمت طبیعت می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم دانش خود را در مورد انواع تکنیک گره زنی طناب افزایش دهید تا برای بسیاری از موقعیت‌ها در طبیعت آماده باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید