مقالات آموزشی کمپ

11 هک کمپینگ ضروری برای هر ماجراجویی

11 هک کمپینگ ضروری برای هر ماجراجویی

کمپینگ راهی هیجان انگیز برای دور شدن از شلوغی زندگی شهری و ارتباط با طبیعت است. چه اهل کمپینگ و باتجربه باشید وچه اولین بارتان باشد، مهم است که برای ماجراجویی در طبیعت به خوبی آماده باشید. در این مقاله، 11 هک کمپینگ ضروری را به اشتراک می‌گذاریم که به شما در داشتن سفری لذت بخش و راحت کمک می‌کند.

هک کمپینگ 1: انتخاب چادر مناسب

11 هک کمپینگ ضروری برای هر ماجراجویی : انتخاب چادر مناسب

ولین و مهمترین مورد در چک لیست کمپینگ، چادر شماست. انتخاب چادر مناسب می‌تواند تجربه کمپینگ شما را لذت‌بخش یا آن را خراب کند، بنابراین انتخاب عاقلانه ضروری است. تعداد نفرات، شرایط آب‌و‌هوایی و زمینی که در آن کمپ خواهید کرد را در نظر بگیرید. یک قانون خوب این است که چادری را انتخاب کنید که یک سایز بزرگتر از تعداد افرادی باشد که از آن استفاده خواهند کرد. این کار به شما فضای کافی برای نگهداری وسایل و جابجایی راحت می‌دهد.

مقاله ” نحوه تشخیص چادر مسافرتی اورجینال از فیک ” را نیز بخوانید!

هک کمپینگ 2: گرم و خشک ماندن

11 هک کمپینگ ضروری برای هر ماجراجویی : گرم و خشک ماندن

یکی از بزرگترین چالش‌های کمپینگ گرم و خشک ماندن است. حتی در تابستان، دما می‌تواند در شب کاهش یابد و ممکن است طوفان‌های غیر منتظره باران رخ دهد. یک راه برای گرم ماندن این است که یک بطری را با آب داغ پر کنید و قبل از رفتن به رختخواب آن را در کیسه خواب خود قرار دهید. این کار تمام شب شما را گرم نگه می دارد. روش دیگر این است که یک کلاه دوش روی کفش های خود قرار دهید تا آنها را خشک و تمیز نگه دارید. این به ویژه در صورتی مفید است که پس از طوفان باران نیاز به پیاده روی در محل کمپینگ داشته باشید.

از مهم ترین نکاتی که در کمپینگ باید به آن توجه کرد، نحوه گرم ماندن در شب است. کیسه خواب بهترین دفاع شما در برابر سرما است، بنابراین گرم و خشک نگه داشتن آن ضروری است. یکی از این هک‌ها این است که قبل از رفتن به رختخواب، لباس‌های خود را داخل کیسه خواب خود قرار دهید. این عایق اضافی ایجاد می‌کند و شما را در طول شب گرمتر نگه می‌دارد.

مقاله ” 4 راهنمای انتخاب سایبان بغل خودرو ” را نیز بخوانید!

هک کمپینگ 3: بسته‌ بندی جداگانه

11 هک کمپینگ ضروری برای هر ماجراجویی : بسته بندی جداگانه

وقتی نوبت به بستن چمدان برای یک سفر کمپینگ می‌رسد، مهم است که هم کارآمد و هم سازماندهی شده باشید. چک لیستی از تمام اقلامی‌که نیاز دارید تهیه کنید و آنها را به روشی که منطقی باشد بسته‌بندی کنید. به عنوان مثال، لوازم آشپزی خود را در یک کیسه جداگانه و لباس‌های خود را در کیسه دیگری قرار دهید. این کار پیدا کردن آنچه را که نیاز دارید آسان‌تر و همچنین بسته‌بندی وسایل را در پایان سفر بسیار راحت‌تر می‌کند.

مقاله ” 3 نکته بستن کوله سفر به روش حرفه ای ها ” را نیز بخوانید!

هک کمپینگ 4: برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی

11 هک کمپینگ ضروری برای هر ماجراجویی : برنامه ریزی وعده های غذایی

برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی، بخش مهمی از هر سفر کمپینگ موفق است. برای هر روز از سفر خود یک منو تهیه کنید و وعده‌های غذایی خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید. فراموش نکنید که مقدار زیادی تنقلات و نوشیدنی به همراه داشته باشید تا در طول روز انرژی خود را حفظ کنید. همراه داشتن اجاق گاز یا کباب پز قابل حمل همراه با سوخت فراوان را فراموش نکنید.

هک کمپینگ 5: نورپردازی مناسب

11 هک کمپینگ ضروری برای هر ماجراجویی : نورپردازی مناسب

هنگامی‌که خورشید غروب می‌کند، برای حرکت در مسیر کمپ، به یک منبع نور قابل اعتماد نیاز دارید. همه اعضای گروه باید یک چراغ جلو سر یا چراغ قوه به همراه باتری‌های اضافی داشته باشند. همچنین می‌توانید یک فانوس یا چراغ‌های رشته‌ای به همراه داشته باشید تا محل کمپینگ خود را روشن کرده و فضایی دنج ایجاد کنید. فقط مطمئن شوید که اقدامات احتیاطی مناسب را رعایت کنید و هرگز چراغ‌های خود را بدون مراقبت رها نکنید.

یک هک این است که یک چراغ را به یک گالن آب وصل کنید تا یک فانوس فوری ایجاد شود. آب نور را پراکنده و درخششی ملایم ایجاد می‌کند که برای خواندن یا بازی کردن عالی است. هک دیگر استفاده از نور خورشیدی برای روشن کردن محل کمپ خود است. به سادگی چراغ خورشیدی را در طول روز از درخت آویزان کنید تا در آفتاب شارژ ‌شود. اینطوری در شب، نور کافی برای حرکت در محل کمپ فراهم می‌شود.

مقاله “ 5 تا از بهترین ابزارهای روشنایی در شب برای کمپینگ ” را نیز بخوانید!

هک کمپینگ 6: منظم ماندن

11 هک کمپینگ ضروری برای هر ماجراجویی : منظم ماندن

منظم ماندن کلید یک سفر کمپینگ موفق است. وسایل و لوازم خود را در مکان‌های تعیین شده نگه دارید و مطمئن شوید که همه چیز جای خود را دارد. این به شما کمک می‌کند تا از قرار دادن اقلام نادرست در جای نامناسب خودداری کنید و در پایان سفر، آنها را راحت پیدا کنید. در ضمن می‌توانید یک جارو کوچک و خاک انداز برای تمیز و مرتب نگه داشتن کمپ به همراه داشته باشید.

هک کمپینگ 7: هیدراته ماندن

11 هک کمپینگ ضروری برای هر ماجراجویی : هیدراته ماندن

هیدراته ماندن هنگام کمپینگ، به خصوص در هوای گرم ضروری است. مقدار زیادی آب به همراه داشته باشید و یک فیلتر آب یا قرص‌های تصفیه را همراه ببرید تا مطمئن شوید که آب شما برای نوشیدن بی خطر است. جز آن، می‌توانید قرص‌های الکترولیت یا نوشیدنی‌های ورزشی را به همراه داشته باشید تا مواد معدنی از دست رفته را جبران کنید و در طول روز هیدراته بمانید.

هک کمپینگ 8: شناخت محیط

11 هک کمپینگ ضروری برای هر ماجراجویی : شناخت محیط

قبل از شروع سفر کمپینگ، مهم است، محیطی را که در آن کمپینگ خواهید کرد، بشناسید. در مورد گیاهان و جانوران محلی تحقیق کنید و از خطرات احتمالی مانند گیاهان سمی یا حیات وحش خطرناک آگاه باشید. علاوه بر آن، ایده خوبی است که پیش بینی آب‌وهوا را بررسی کرده و وسایل را بر اساس آن بسته‌بندی کنید.

هک کمپینگ 9: آشپزی روی آتش

11 هک کمپینگ ضروری برای هر ماجراجویی : آشپزی روی آتش

آشپزی روی آتش یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های کمپینگ است. با این حال، روشن کردن آتش و روشن نگه داشتن آن می‌تواند چالش برانگیز باشد. یکی از راه‌های آسان‌تر کردن این فرآیند، استفاده از پرز به عنوان خشک‌کن برای راه‌اندازی آتش‌ است. پرزهای پنبه‌ای را در خانه جمع آوری کرده و در یک کیسه زیپ‌دار نگهداری کنید. روش دیگر استفاده از قالب مافین برای پختن تخم مرغ یا پنکیک روی آتش است. به سادگی قالب مافین را روی آتش بگذارید، خمیر یا تخم مرغ را اضافه کنید و یک مافین خوشمزه بپزید!

هک کمپینگ 10: در امان ماندن از حشرات

11 هک کمپینگ ضروری برای هر ماجراجویی : در امان ماندن از حشرات

یکی از آزاردهنده‌ترین قسمت‌های کمپینگ، مقابله با حشرات است. به ویژه پشه‌ها می‌توانند تجربه کمپینگ شما را خراب کنند. یک راه برای دور نگه داشتن آنها استفاده از کویل پشه است. استفاده از آن ساده است، سیم پیچ را روشن کنید و بویی آزاد می‌کند که پشه ها را دفع می‌کند. هک دیگر استفاده از ورق خشک کن برای دفع حشرات است. ورق را روی پوست و لباس خود بمالید تا حشرات از بین بروند.

هک کمپینگ 11: خوش بگذرانید

11 هک کمپینگ ضروری برای هر ماجراجویی : در خوش بگذارنید

به یاد داشته باشید که از ماجراجویی خود لذت ببرید! کمپینگ راهی عالی برای استراحت کردن، قطع ارتباط با تکنولوژی و لذت بردن از فضای طبیعت است. این تجربه را در آغوش بگیرید و از امتحان کردن چیزهای جدید نترسید. چه در حال کباب کردن مارشمالو در اطراف آتش باشید و چه در مسیری جدید پیاده روی کنید، از ماجراجویی در فضای باز نهایت استفاده را ببرید و خاطراتی ماندگار بسازید.

در آخر اینکه، کمپینگ راهی فوق العاده برای ارتباط با طبیعت و رهایی از استرس‌های زندگی روزمره است. با پیروی از این 11 هک کمپینگ ضروری، به خوبی برای هر ماجراجویی آماده خواهید شد و از یک سفر راحت و خاطره انگیز لذت خواهید برد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید