مقالات آموزشی کمپ

8 مکان‌ ماهیگیری در بهار ایران

8 مکان‌ ماهیگیری در بهار ایران

فصل بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای ماهیگیری در ایران است. در این فصل، طبیعت به زیبایی خود رونق می‌بخشد و آب و هوای گرم و ملایم، شرایط مناسبی را برای ماهیگیری فراهم می‌کند. در این مقاله، به معرفی برخی از بهترین مکان‌های ماهیگیری در بهار ایران خواهیم پرداخت.

ماهیگیری یک سرگرمی‌ برای گذراندن وقت در کنار خانواده و دوستان و یا به تنهایی و در سکوت است. ماهیگیری فرصت مناسبی برای دور شدن از شهر، استراحت و آرامش است. اگر تا به حال این تفریح را انجام نداده‌اید، توصیه می‌کنیم آن را امتحان کنید. اما قبل از شروع این ماجراجویی اگر مبتدی هستید، به لوازم زیادی از مانند چوب ماهیگیری، چرخ‌ها، طعمه‌ها و لوازم جانبی متعددی نیاز دارید.

مکان‌های مناسب ماهیگیری در بهار

کرگانرود

کرگانرود پر آب‌ترین رودخانه غرب گیلان در شهرستان تالش است که از کوه‌های تالش میانی سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور از وسط شهر تالش (هشتپر) در ۶ کیلومتری شرق این شهر و در روستای قروق به دریای خزر می‌ریزد. رودخانه تالش از مهم‌ترین محل‌های ماهیگیری در ایران است. در فصل بهار، ماهیان مختلفی مانند قزل‌آلا، سفید، آزاد و… در این رودخانه پرورش می‌یابند و شرایط بسیار مناسبی برای ماهیگیری فراهم می‌شود.

کرگانرود در گیلان مناسب ماهیگیری در بهار

رودخانه سیمره

رود سِیمَره، از سرشاخه‌های مهم رود کرخه  است. این رود از به هم پیوستن رودخانه گاماسیاب و رودخانه قره سو در ۲۵کیلومتری جنوب شرقی  کرمانشاه، تشکیل میگردد. پس از گذر از لرستان و ایلام در جنوب لرستان از پیوستن رود زال به سیمره، رودخانه کرخه تشکیل می‌شود. سیمره از محل‌های مناسب برای ماهیگیری در بهار است. در این رودخانه ماهیانی مانند قزل‌آلا، ماهی شیر، کپور و … دارد.

سیمره در کرمانشاه مناسب ماهیگیری در بهار

رودخانه سفیدرود

رودخانه سفیدرود یا سپید رود دومین رود پرآب ایران بعد از کارون است. این رودخانه در استان گیلان قرار دارد و یکی از بهترین مکان‌های ماهیگیری در ایران به شمار می‌رود. در فصل بهار، قزل‌آلا، کپور و ماهی شیر، از ماهیانی هستند که در این رودخانه می‌توان صید کرد.

سفید رود مناسب ماهیگیری در بهار

دریاچه زریبار

دریاچه زریوار (در فارسی )یا زریبار (در زبان کردی )در استان کردستان با مساحتی بیش از ۵۰۰ هکتار، بزرگترین دریاچه استان محسوب می‌شود. این دریاچه به دلیل وجود ماهیانی همچون کپور، ماهی سفید، شانک و زینتی به یکی از مقاصد علاقه‌مندان ماهیگیری تبدیل شده است. در فصل بهار، شکار ماهی در این دریاچه بسیار مورد توجه است و ماهیگیران بسیاری به این منطقه می‌آیند.

دریاچه زریوار کردستان مناسب ماهیگیری در بهار

پیشنهاد می‌کنیم ” نحوه تشخیص چادر مسافرتی اورجینال از فیک “را هم بخوانید.

رودخانه سیاهرود

رودخانه سیاه رود در شمال ایران و شرق استان گیلان قرار دارد و از جمله بهترین مکان‌های ماهیگیری در بهار است. سیاه رود از رودخانه‌های فرعی و پرآب منتهی به سفید رود است و از مناطق بکر جنگلی سرچشمه می‌گیرد. در این رودخانه ماهی‌های زیادی همچون قزل‌آلا، کپور و ماهی سفید دارد. همچنین طبیعت زیبای این منطقه، باعث شده تا رودخانه سیاه رود به یکی از مقاصد پرطرفدار برای ماهیگیری در ایران و از جاذبه‌های گردشگری شهر رشت تبدیل شود.

سیاهرود در گیلان مناسب ماهیگیری در بهار

دریاچه توشن

دریاچه توشن در فاصله 4 کیلومتری جنوب گرگان قرار دارد. این دریاچه قطب ماهیگیری استان گلستان است. دریاچه توشن به دلیل آب و هوای معتدل و فراوانی ماهی‌های گوناگون، مکانی عالی برای ماهیگیری به شمار می‌رود. دریاچه توشن برای ماهیگیران علاقه‌مند به صید ماهی‌های قزل‌آلا، کپور و سفید، بسیار مناسب است. علاوه بر این، در این دریاچه می‌توان ماهی‌های زینتی مانند گلدفیش را صید کرد. در فصل بهار، هوای دلپذیر و آرامش بخش دریاچه توشن، ماهیگیری را بسیار لذت بخش می‌کند. اگر اهل کمپینگ و طبیعت گردی هستید، اصلا این مکان زیبا را که به دلیل گونه‌های نادر گیاهی و جانوری حائز اهمیت است، از دست ندهید.

دریاچه توشن در گرگان مناسب ماهیگیری در بهار

دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشو از مکان‌های پرطرفدار ماهیگیری در بهار است. دریاچه مارمیشو در 45 کیلومتری غرب ارومیه در منطقه موانا است. وسعت این دریاچه به 5 هکتار و عمق 60 متر می‌رسد. در دریاچه مارمیشو می‌توان ماهی‌هایی نظیر کپور، قزل‌آلا، شیربت و زردپر را صید کرد. اگر علاقمند به ماهیگیری هستید، حتما این منطقه پرطرفدار ماهیگیری را در لیست سفر خود قرار دهید و از مناطق بکر اطراف آن لذت ببرید.

دریاچه مارمیشو در ارومیه مناسب ماهیگیری در بهار

اگر قصد طبیعت گردی داردید، حتما مقاله ” حفاظت از محیط زیست در سفر | 7 اصل اساسی “هیچ ردی از خود در طبیعت باقی نگذارید” “را بخوانید!

دریاچه پریشان

ایران به سبب موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی خود، شرایطی را رقم زده است که شما به هرجای آن سفر کنید؛ می‌توانید لذت ماهیگیری را تجربه کنید. دریاچه گهر یکی دیگر از مقاصد ماهیگیری در بهار است. این دریاچه در استان فارس و نزدیک به شهر کازرون قرار دارد. در دریاچه پریشان می‌شود انواع ماهی‌ها مانند: کپور، کولی، زردک، فیتوفاگ و آمور را صید کرد.

دریاچه پریشان در استان فراس مناسب ماهیگیری در بهار

بعد از صید، برای طبخ لذیذ ماهی به یک ” فایرپیت “نیاز دارید!

کلام آخر

در نهایت می‌توان گفت که ایران با وجود آب و هوای متنوع و دارا بودن جاذبه‌های طبیعی فراوان، یکی از بهترین مکان‌های ماهیگیری در جهان است و ماهیگیرانی از سراسر دنیا به ایران می‌آیند تا ماهیگیری را در آن تجربه کنند. در ایران مناطق بسیاری برای ماهیگیری در بهار وجود دارد. البته در این فصل باید به این نکته توجه داشت که به دلیل آب و هوای نوسانی، شرایط صید ماهی نیز ممکن است متغیر باشد. به همین دلیل، قبل از رفتن به مقصد ماهیگیری انتخابی حتما شرایط جوی آن منطقه را چک کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید