مقالات آموزشی کمپ

4 راهنمای انتخاب سایبان بغل خودرو

راهنمای انتخاب سایبان بغل خودرو

یکی از چالش برانگیزترین جنبه‌های کمپینگ در ماه‌های تابستان، مقابله با نور خورشید است. با تابش نور خورشید ، فضا به طور غیر قابل تحملی داغ می‌شود و راحت ماندن در هنگام استراحت را دشوار می‌کند. سایبان بغل خودرو یک لوازم جانبی ضروری در کمپ تابستانی است. آن می‌تواند با جلوگیری از اشعه‌های خورشید، از گرم شدن بیش از حد فضا جلوگیری کند. در‌این راهنما، انواع مختلف سایبان بغل خودرو را بررسی و نکاتی را در مورد نحوه انتخاب بهترین آن ارائه می‌کنیم.

1. چرا از سایبان بغل خودرو استفاده کنیم؟

سایبان خودرو وسیله‌ای است که به کنار خودرو متصل می‌شود تا فضای سایه‌ای را در بغل ماشین ایجاد کند. مزایای متعددی از جمله کاهش میزان گرما، محافظت در اثر آسیب خورشید و حفاظت در برابر باران را به همراه دارد. علاوه بر‌این، سایبان‌های کنار خودرو می‌توانند به خنک نگه داشتن کودکان و حیوانات خانگی در طول سفر طولانی با ماشین کمک کنند.

انواع سایبان بغل خودرو

انواع مختلفی از سایبان‌های کنار ماشین در بازار موجود است. هر کدام ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فردی دارند. متداول‌ترین انواع سایبان خودرو عبارتند از: سایبان بغل و سایبان عقب ماشین.

جنس سایبان‌ها عموما پلی‌استر یا پلی‌کتان است. این جنس پارچه در برابر باران شدید و اشعه ماورا بنفش مقاوم است. سایبان‌ها معمولا برای طرف دیگر که به ماشین متصل نیست، پایه آلومینیومی دارند.

گروه تولیدی مجیکمپ دو نمونه سایبان بغل خودرو به نام سایبان‌ معمولی و سایبان طرح ARB برای ایجاد سایه وسیع و امن تولید کرده است که هر دو این سایبان‌ها به راحتی قابل نصب هستند.علاوه بر اینکه از شما در برابر نور خورشید یا باران محافظت می‌کند هر کدارم ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فرد خود را نیز دارا هستند. همچنین می‌توانید برای انتخاب رنگ سایبان خود، با همکاران ما تماس بگیرید.

سایبان بغل خودرو

این سایبان‌ها فضای سایه زیادی دارند و یکی از رایج‌ترین نوع سایبان‌های خودرویی هستند. این وسیله روی باربند خودروها نصب می‌شود. سایبان بغل دارای نصب آسانی است و یک نفره هم می‌توان آن را راه‌اندازی کرد. نحوه باز و بسته کردن سایبان بغل و عقب ماشین با بازوهای آلومینیومی آن است. در زیر این نوع سایبان، میله‌های تلسکوپی قرار می‌گیرند که با توجه به مدل خودرو شما، ارتفاع 2 یا 2.5 متری دارند.

مقاله ” 12 باور کمپینگ و آفرود که همه فکر می‌کنند، درست است ” را نیز بخوانید!

سایبان خفاشی

سایبان بغل خودرو خفاشی - سایبان خفاشی

سایبان‌های خفاشی به صورت 270 درجه می‌باشند. این مدل معمولا با انواع شرایط جوی سازگار و فضای سایه وسیعی را در اطراف خودرو ایجاد می‌کنند. این محصول در تمام جهات باز می‌شود و حمل آسانی دارد. طراحی این سایبان‌ها به گونه‌ای بوده که پس از باز کردن علاوه بر کنار خودرو، پشت ماشین را نیز در بر می‌گیرد و سایه وسیعی ایجاد می‌کند.

سایبان بادشکن

سایبان بغل خودرو بادشکن - سایبان بادشکن

این وسیله یکی از تجهیزات جانبی خودرو است که در قسمت جلوی سایبان بغل نصب می‌شود و از وزش بادهای شدید و تکان‌های ناگهانی جلوگیری می‌کند. جز آن باعث می‌شود زمان تابش‌ مایل خورشید، فضای سایه‌ بزرگ‌‌تری در زیر سایبان داشته باشید. سایبان بادشکن از دو قسمت دیواره و سقف تشکیل شده است و با توجه به جنس پارچه ممکن است ضد آب باشد.

2. عواملی که باید در انتخاب سایبان بغل خودرو در نظر گرفته شوند

به صورت کلی سایبان‌ها روی ماشین آفرود و شاسی بلند امکان نصب دارند. اگر خودرو شما در این دسته نیست، باید با تهیه یک باربند مناسب امکان اتصال آن را به ماشین ایجاد کنید.

ذکر این نکته نیز واجب است که ارتفاع سایبان شما به اندازه ارتفاع خودرو است، اگر ماشین شما ارتفاع چندانی ندارد، شاید برای ایستادن دچار مشکل شوید.

معمولا سایبان‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند که با توجه به طول بارند ماشین می‌توانید اندازه مناسب سایبان خود را پیدا کنید.

مقاله ” 5 مقصد مناسب آفرود سواری در ایران ” را نیز بخوانید!

3. عوامل مهم در انتخاب سایبان بغل خودرو

هنگام انتخاب سایبان خودرو، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود، از جمله:

اندازه: سایبان‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند. باید متناسب با عرض، طول و ارتفاع ماشین و میزان فضای سایه‌ای که می‌خواهید آن را انتخاب کنید. ابعاد سایبان باید متناسب با اندازه ماشین باشد تا نصب آن دچار مشکل نشود. از طرف دیگر مساحت تحت پوشش باید برای تعداد افراد و… مناسب باشد.

جنس: سایبان‌های جانبی خودرو معمولا از مواد مختلفی از جمله پارچه پلی استر، پلی کتان و پلی پنبه است. این پارچه‌ها دارای مقاومت و استحکام بالایی هستند. باید به جنس پایه‌ها یا دیواره‌ای که برای کنار خودرو تهیه می‌شود نیز توجه کرد. چرا که آنها مقاومت متفاوتی در برابر باد و تابش خورشید دارند.

سهولت نصب: در نظر بگیرید که نصب و برداشتن سایبان آسان باشد، حتی یک نفر هم بتواند آن را نصب کند. معمولا سایبان‌ها نصب راحتی دارند؛ جز برخی مدل‌ها که به بدنه ماشین وصل نمی‌شوند و نصب جداگانه دارند.

قیمت: سایبان‌های بغل خودرو قیمت‌های متفاوتی دارند. بنابراین هنگام انتخاب سایبان، باید بودجه خود را در نظر بگیرید.

4. هنگام استفاده از سایبان بغل خودرو به نکات زیر توجه کنید:

  • همیشه، بندهای نگهدارنده پایه‌ها را در زمین کاملا محکم کنید.
  • تا جای ممکن در هوای طوفانی و بارانی از سایبان استفاده نکنید و در غیر صورت، حتما با طناب و میخ مخصوص، گوشه‌های آزاد سایبان را به زمین محکم نمایید.
  •  از محکم بودن پایه‌های آلومینیومی اطمینان حاصل کنید.
  • مراقب باشید اجسام نوک تیز و برنده و شعله آتش به پارچه سایبان و کاور آن برخورد نکند.
  • هرگز زیر سایبان آتش روشن نکنید.
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید