مقالات آموزشی کمپ

3 نکته بستن کوله سفر به روش حرفه‌ ای ها

بستن کوله سفر به روش حرفه‌ ای ها

اینکه به تازگی چمدان خود را آماده کرده‌اید یا یک کوله گرد باتجربه هستید، فرقی نمی‌کند. این مقاله به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه چیزی را باید در کجا بگذارید تا بهترین استفاده را از کوله‌پشتی خود داشته باشید. نحوه بستن کوله سفر شما به اندازه آنچه بسته‌بندی می‌کنید، مهم است. اگر فقط با یک کوله‌پشتی سفر می‌کنید (همانطور که ما توصیه می‌کنیم)، باید طوری آن را ببندید که از فضای محدود خود بهترین استفاده را ببرید.

1.انتخاب کوله مسافرتی مناسب

قبل از اینکه در مورد نحوه بستن کوله‌ سفر صحبت کنیم، باید نوع مناسبی از کوله را داشته باشید. نه یک کوله کوهنوردی مانند آنچه اکثر مسافران دارند بلکه یک کوله‌پشتی مسافرتی.

تفاوت کوله سفری با سایر کوله‌پشتی‌ها در چیست؟

برای بستن کوله سفر تفاوت کوله سفری با سایر کوله‌پشتی‌ها در چیست؟

یک کوله‌پشتی مسافرتی در اندازه دستی است و مانند یک چمدان از جلو باز می‌شود. این برای سازماندهی راحت‌تر است. برای سفرهای بین‌المللی، یک کوله‌پشتی واقعی می‌خواهید. حمل کیسه پیاده‌روی استفاده از ابزار اشتباه برای کار است. آنها برای حمل در هواپیما و بارگیری از بالا آنقدر بزرگ هستند که باعث دردسر می‌شود.

کوله‌پشتی مسافرتی برای استفاده به عنوان چمدان و حمل راحت در سراسر جهان طراحی شده است. علاوه بر اندازه دستی، کیفی می‌خواهید که برای سازماندهی ساخته شده باشد. کوله‌پشتی شما باید از جلو باز شود تا به راحتی به همه وسایلتان در یک زمان دسترسی داشته باشید و بستن کوله سفر را راحت کند. اینجا، جایی است که یک کیف کوهنوردی به کار نمی‌آید.

همچنین محفظه‌ها و جیب‌های جداگانه برای سازماندهی می‌خواهید. در ادامه این مقاله به مواردی که باید در هر محفظه و جیب بگذارید، خواهیم پرداخت. در ابتدا، فقط مطمئن شوید که یک یا دو محفظه اصلی برای لباس‌های خود، یک محفظه جداگانه برای لپ‌تاپ و جیب‌های اضافی برای دسترسی سریع دارید.

کوله‌پشتی مناسب سفر، تمامی موارد فوق را دارد. اندازه آن دستی است، از جلو باز می‌شود و دارای محفظه‌ها و جیب‌های کافی برای به حداکثر رساندن سازمان شما است. به علاوه، جیب‌های جلویی فضای بیشتری را برای همه چیزهای کوچکی که در سفر می‌خواهید در دسترس شما قرار می‌دهد.

در مرحله بعد، بیایید به سراغ این برویم که چه چیزهایی را در کوله‌پشتی خود قرار دهید.

مقاله ” نحوه تشخیص چادر مسافرتی اورجینال از فیک ” را نیز بخوانید!

2.نحوه بستن کوله‌ سفر برای سفرهای هوایی

هر وسیله در کجا قرار گیرد

در ابتدا درباره اصول اصلی بستن کوله سفر صحبت می‌کنیم و سپس سراغ بیان جزییات می‌رویم. اگر مطمئن نیستید چه چیزی را بسته‌بندی کنید، ابتدا یک لیست مناسب برای مقصد خود تهیه کنید.

لباس: لباس شما در محفظه اصلی کیف شما قرار می‌گیرد. اگر یک کیف شخصی جداگانه حمل می‌کنید، می‌توانید یک لایه اضافی را برای طول پرواز در آنجا ذخیره کنید.

لوازم آرایشی و بهداشتی: کیف لوازم بهداشتی یک لیتری شما می‌تواند در محفظه اصلی یا در جیب جلویی کیف شما قرار گیرد. دومی برای بیرون آوردن آن در بازرسی فرودگاه بهتر است.

رایانه: لپ‌تاپ شما (و تبلت اگر همراه دارید) در محفظه لپ‌تاپ قرار می‌گیرند.

بطری آب: بطری آب در یکی از جیب‌های کشدار مخصوص بطری آب کوله‌پشتی قرار می‌گیرد.

سایر لوازم: هر چیز دیگری که در طول پرواز به آن نیاز دارید، مانند ام‌پی‌تری یا تنقلات، باید در جیب جلوی کیف یا وسایل شخصی شما قرار گیرد. اقلام کوچک مانند بلیط یا اوراق اداری می‌توانند در جیب کیف کمری شما قرار گیرند تا همیشه هنگام حرکت در فرودگاه در دسترس باشند.

توزیع وزن

مدیریت وزن کوله‌پشتی، مهم‌ترین قسمتی است که در بستن کوله سفر نادیده گرفته می‌شود. جایی که هر وسیله را می‌گذارید برای توزیع خوب وزن بسته و راحت‌تر کردن حمل آن اهمیت دارد.

کدام منطقی‌تر است؟ قرار دادن لپ‌تاپ در کنار بدن یا هرجا که ممکن است؟ البته در کنار بدن شما. همین اصل در مورد بقیه چیزها نیز صادق است.

 تا جایی که ممکن است وزن کیف خود را به بدن خود نزدیک کنید. در واقع این کار، مرکز ثقل را در کنار بدن شما نگه می‌دارد. بستن کوله سفر به این روش دو هدف را دنبال می‌کند. یک، به دلیل نزدیک بودن به بدن، مدیریت بار آسان‌تر است. شما بیشتر از اندازه و وزن کوله‌پشتی خود آگاه خواهید شد و با افراد و چیزهای کمتری برخورد خواهید کرد. دوم اینکه، کوله شما برای حمل راحت‌تر خواهد بود. اگر وزن از بدن شما دورتر بود، کوله‌پشتی شما سنگین‌تر می‌شد و بیشتر شانه‌هایتان را می‌کشید.

سنگین ترین وسایل: سنگین‌ترین وسایل خود را تا حد امکان نزدیک به بدن و در وسط کوله خود به صورت عمودی قرار دهید. وقتی کوله‌پشتی خود را می‌اندازید، وسایل سنگین نباید در بالا یا پایین باشند. سنگین‌ترین وسایل شما ممکن است یک جفت کفش یا لپ‌تاپ باشد.

وسایل با وزن متوسط: در بستن کوله سفر سعی کنید اقلام با وزن متوسط ​​در بالای کوله شما قرار گیرند.

سبک ترین چیزها: وسایل سبک وزن (معمولا لباس )در انتهای عمودی کوله‌پشتی شما قرار می‌گیرند.

3.نحوه بسته‌بندی لباس

با توجه به راهنمایی‌های بالا، بیایید روی بسته‌بندی لباس‌ها تمرکز کنیم. شما باید حجیم‌ترین کفش‌ها و لباس‌های خود را در هواپیما بپوشید. اگر بعد از آن، همچنان چیز سنگینی را بسته‌بندی می‌کنید، مانند شلوار جین ضخیم یا یک جفت کفش دیگر، آن‌ها را در وسط کوله خود به صورت عمودی و تا حد امکان نزدیک به بدن قرار دهید.

لباس‌های با وزن متوسط ​​می‌توانند بالاتر از (عمودی) لباس‌های سنگین باشند. لباس‌های سبک، مانند تی‌شرت یا لباس زیر، می‌توانند در پایین کوله‌ سفری شما قرار بگیرند. فقط مطمئن شوید که آنها را محکم بسته‌بندی کنید تا روی مواد سنگین‌تر زیرشان فرو نریزند.

کیسه لوازم بهداشتی شما باید بسته‌بندی شود تا به راحتی در بازرسی فرودگاه به آن دسترسی داشته باشید، حتی اگر به معنای یک مکان نامناسب در کیف شما برای توزیع وزن باشد.

مقاله ” 5 مکان کمپینگ بهاری متفاوت در ایران ” را نیز بخوانید!

در بستن کوله سفر رول کردن لباس بهتر از تا کردن آن است

در بستن کوله سفر رول کردن لباس بهتر از تا کردن آن است

تا اینجا مکان بسته‌بندی را توضیح داده‌ایم، اما در مورد نحوه بسته‌بندی وسایل در بستن کوله سفر رول کردن لباس‌ها بهتر از تا کردن آنها است. زیرا امکان بسته‌بندی کارآمدتر و چروک‌های کمتر را فراهم می‌کند. اما ما در واقع یک رویکرد هیبریدی رول به علاوه تا کردن را برای بسته‌بندی توصیه می‌کنیم.

 اگر می‌خواهید سازمان‌دهی خود را با بسته‌بندی بهتر ارتقا دهید، مجموعه ای از مکعب‌های بسته‌بندی را استفاده کنید. مکعب‌های بسته‌بندی مجموعه ای از سه مکعب (یکی بزرگ و دو کوچک) هستند که به خوبی در کوله‌پشتی مسافرتی جا می‌شوند.

اگر بیش از دو هفته و در آب و هوای مختلف سفر می‌کنید، از مکعب‌های بسته‌بندی برای تقسیم کمد لباس خود بر اساس آب و هوا استفاده کنید. مثلا یک مکعب بسته‌بندی لباس‌های تابستانی (لباس شنا، تاپ، دامن، شورت و.. ). مکعب بسته‌بندی دوم لباس‌های زمستانی شما (ژاکت، پیراهن آستین بلند )را نگه دارد. مکعب بسته‌بندی سوم را به عنوان “مکعب بسته‌بندی لوازم ضروری” برای لباس زیر و جوراب خود تعیین کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید