مقالات آموزشی کمپ

5 مقصد مناسب آفرود سواری در ایران

5 مقصد مناسب آفرود سواری در ایران

سفر در دل طبیعت به خصوص برای علاقمندان به هیجان همیشه جذاب بوده است. یک از راه‌های افزایش هیجان سفر، روی آوردن به آفرود سواری است. آفرود بازها احتمالا هیجان ماشین‌سواری در دل طبیعت را با چیز دیگری عوض نمی‌کنند. یکی از دغدغه‌های افراد برای سفر، رفتن به مکان‌های جدید است. آفرود بازها برای سفر محدودیت‌های بیشتری نیز دارند. زیرا هر جایی مناسب آفرود سواری نیست. در این مقاله 5 مقصد مناسب آفرود در ایران را مرور کرده‌ایم.

نبایدهای مقصد مناسب آفرود سواری

پیش از هر چیز باید اشاره کنیم اگر به قصد آفرود به طبیعت می‌روید، با حواستان به نبایدهای این سفر باشد.

در هنگام ورود به طبیعت، صرفا از مسیرهای جاده‌‌ای استفاده کنید و با ماشین به دل طبیعت بکر نزنید. زیرا طبیعت حساس است و بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری با ورود ناگهانی تعدادی ماشین به منطقه مورد آزار قرار می‌گیرند.

  • هنگام چیدن گیاهان دقت کنید که به ریشه آنها آسیب نزنید.
  • در هنگام بازگشت زباله‌های خود را برگردانید و طبیعت را زشت نکنید.
  • در سفر خود، همواره به فکر حفاظت از محیط‌ زیست و حفظ سرمایه‌های ملی باشید.

مقاله ” 5 مکان کمپینگ بهاری متفاوت در ایران ” را نیز بخوانید!

5 مقصد مناسب آفرود سواری

1.مسیر دریاچه نئور تا جنگل لیسار

مسیر دریاچه نئور مقصد مناسب آفرود سواری

در دره کوهستان تالش و نزدیک به سوباتان دریاچه‌ای قرار دارد به نام نئور. نئور در مرز اردبیل و گیلان است. مکان دریاچه‌ نزدیک به روستای عباس‌آباد، بعد از خلخال است. منطقه‌ای سرسبز، بکر و چشم‌نواز در دل طبیعت که امکان برپایی کمپ، دوچرخه سواری، کوهنوردی و… را دارد. 

دریاچه نئور مقصد مناسب آفرود سواری

فصل بهار و تابستان بهترین زمان سفر به این منطقه است. آلاله‌های وحشی، چشمه‌های گزنه و آبشار ورزان از جمله دیدنی‌های این مسیر جذاب در دل طبیعت است. یک مقصد مناسب آفرود سواری دیگر در اینجا رفتن از جاده‌های خاکی به سمت روستای سوباتان است. لذت عبور از میان طبیعت بکر که شانس دیدن اسب‌های وحشی، چادر عشایر و.. را نیز ممکن است داشته باشید. مسیر هیجان‌انگیز بعدی رفتن از سوباتان به جنگل لیسار است. جنگلی در شرق سوباتان که پر از افرا، راش، توسکا و… است.

جنگل لیسار مقصد مناسب آفرود سواری

2.دریاچه قوچ گلی داغی

دریاچه قوچ گلی داغی مقصد مناسب آفرود سواری

این دریاچه در 30 کیلومتری تبریز قرار دارد. دریاچه قوچ گلی در جنوب روستای ثمر خزان است. در مسیر به منطقه چمن‌زار در بستر رودخانه حدیر چایی می‌رسید و در انتهای آن به چشمه آب سرد. دریاچه قوش گلی در قسمت شمالی قله‌ای به همین اسم است که مکان آبشور قوچ و بز وحشی و کل بوده است. این دریاچه، آب شیرین و با حداکثر 2 متر عمق است. دریاچه علاوه بر آنکه مقصد مناسب آفرود سواری است در تابستان برای کمپ کردن هم مناسب است. البته باید خاطر نشان کرد فعلا این منطقه بکر است و امکانات رفاهی و تفریحی خاصی ندارد. اگر به قصد طبیعت گردی به این منطقه می‌روید، باید با خود لوازم مورد نیاز را ببرید.

3.کویر چوپان

کویر چوپان یا ریگ جن مقصد مناسب آفرود سواری

در روستای چوپان با صد و شانزده سال قدمت، بکرترین کویر به همین نام قرار دارد. کویر مخوفی در نزدیکی شهر اصفهان و معروف به ریجن یا ریگ‌جن که نزدیک انارک است. این کویر پر از تپه‌های بسیار بلند است که منظره زیبایی را برای گردشگران خلق می‌کند. تپه‌های مرتفع کویر ریجن، روستای چوپان را در دل خود جای داده است. به دلیل ارتفاع کوه مانند این کویر، آن را به مقصد مناسب آفرود سواری تبدیل کرده است. زیرا برای رفتن به این کویر تنها به ماشین‌های چند دیفرانسیل مخصوص صحرانوردی نیاز است. البته که تماشای کهکشان راه‌شیری از نزدیک‌ترین نقطه در جهان و آسمان پر ستاره این منطقه در شب به تحمل این سختی‌ها می‌ارزد.

مقاله ” 8 مکان ماهیگیری در بهار ایران ” را نیز بخوانید!

4.منطقه درفک

منطقه درفک مقصد مناسب آفرود سواری

قله درفک در 30 کیلومتری رودبار از زیباترین مناطق گیلان است. برای رفتن به منطقه درفک بعد از امام‌زاده هاشم و قبل از ورودی کاروانسرای عباس، از جاده اصلی خارج شوید. این منطقه مقصد مناسب آفرود سواری است. در اینجا می‌توانید از پستی و بلندی رسی، جنگلی و کوهستانی عبور کنید. اگر به این منطقه سفر کردید، لذت صعود به قله درفک را نیز از دست ندهید. قله‌ای که صعود به آن حتی برای افراد سالمند نیز ممکن است. این منطقه از جنگل‌های انبوه و دشت‌های وسیعی پوشیده شده است که آن را به یک مکان مناسب سفر طبیعت گردی تبدیل کرده است. حواستان باشد این منطقه در زمستان به دلیل سرمای زیاد مناسب سفر نیست.

5.جنگل‌های مازیچال

ماریچال مقصد مناسب آفرود سواری

مازیچال، دهکده‌ای ییلاقی و منطقه جنگلی و کوهستانی نزدیک به کلاردشت است. این دهکده بر فراز ابرها قرار دارد. مسیر دسترسی به این جنگل‌های انبوه و زیبا، خاکی و پر از پیچ و خم است. به همین دلیل تبدیل به مقصد مناسب آفرود سواری شده است. منطقه‌ای که وسعت دیدی از چالوس تا رامسر را به راحتی (در صورت ابری نبودن )در اختیار گردشگران می‌گذارد.

بهترین زمان سفر به این منطقه از بهار تا آخر تابستان است. هرچند زیبایی تماشایی جنگل‌ها در پاییز نیز قابل چشم پوشی نیست. به دلیل آنکه مازیچال امکانات اقامتی ندارد، برای شب مانی بهتر است در تابستان به آنجا سفر کنید. وسایل مورد نیاز کمپینگ را با خود ببرید زیرا این روستا حتی برق کشی نشده است. زمستان احتمال برخورد با حیوان‌های وحشی مانند خرس زیاد است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید