مقالات آموزشی کمپ

چگونه بدون آتش در طبیعت گرم بمانیم؟ | نکات حیاتی برای گرم ماندن در کمپینگ

چگونه بدون آتش درست کردن کمپ بزنیم؟ دو آتشنشان در حال خاموش کردن جنگل در حال سوختن

همیشه نگاه کردن به آتش در دل شب بسیار خیره‌کننده و جذاب است. کمپینگ و شب‌مانی در طبیعت بدون آتش برای همه ما کمی غیرمعمول است. ولی با در نظر گرفتن نکات ایمنی برای طبیعت و همینطور خودمان شاید لازم باشد عقیده و نظر خود را در این رابطه تغییر دهیم. این در حالی است که ممکن است در شرایطی گیر بیفتید که امکان روشن کردن آتش ندارید. شب شده و هوا سرد است! پس باید یاد بگیریم که چگونه بدون آتش خودمان را گرم نگه داریم؟

چرا از آتش کمپ چشم‌پوشی کنیم؟

یک مطالعه اخیر توسط دانشگاه کلرادو در بولدر نشان داد که 84 درصد از آتش‌سوزی‌های جنگلی توسط انسان ایجاد می‌شود و طی دو دهه گذشته، میانگین طول فصل آتش‌سوزی سه برابر شده است. بنابراین جای تعجب نیست که ممنوعیت‌های آتش‌سوزی روزبه‌روز رایج‌تر می‌شود.

یکی دیگر از دلایل اجتناب از آتش‌ درست کردن هنگام کمپینگ این است که راه ساده‌تری برای به جا گذاشتن هیچ اثری از خودمان در طبیعت است. “ساختن آتش کمپ یک کار بزرگ است. باید یک مکان امن برای آن پیدا کنید. شما باید یک حلقه آتش راه‌اندازی کنید. باید سوخت جمع‌آوری کنید (مسئولانه) و باید کاملاً مطمئن باشید که قبل از رفتن به چادرتان آن را خاموش کنید. “و وقتی کارتان تمام شد، باید حلقه آتش خود را به طور کامل جدا کنید، زمین زخمی‌ را بپوشانید و همه چیز را به حالت طبیعی خود برگردانید.”

چگونه بدون آتش در طبیعت گرم بمانیم؟ (نکات حیاتی برای گرم ماندن در کمپینگ بدون آتش)

بدن ما به دلایل مختلفی گرما از دست می‌دهد. پس اگر سردتان شده است علت آن را بیابید.

رسانایی

انتقال حرارت از طریق تماس مستقیم است. «ممکن است چند لایه لباس گرم پوشیده باشید، اما اگر روی یک سنگ بزرگ و سرد بنشینم، به این ترتیب گرما را از دست می‌دهم».

“هر زمان که روی زمین سرد بنشینید، در این نبرد ترمودینامیکی شکست می‌خورید، زیرا [زمین] همیشه بیشتر از گرمای شما سرد خواهد بود.” خبر خوب این است که می‌توانید با گذاشتن چیزی زیر خود این مشکل را برطرف کنید: یک پد عایق برای نشستن یا پد خواب عالی است. حتی یک صندلی کمپ کمک می‌کند که ارتباط مستقیم بین شما و زمین قطع شود.

خرید صندلی کمپ تاشو 

خرید پد عایق و یا زیرانداز تک نفره

خرید کیسه‌ خواب

همرفت

این انتقال گرما از طریق هوا است: برای مثال باد، گرمای بدن شما را از پوست برهنه دور می‌کند. یک راه‌حل این است که لباس‌های بارانی خود را بپوشید، حتی زمانی که باران نمی‌بارد. لباس‌های پشمی برای تنفس پوست بهتر هستند اما این بدان معناست که باد هم می‌تواند از آن عبور کند. همچنین در صورت خیس شدن به مدت طولانی خیس مانده و خطر هایپوترمی را افزایش می‌دهد.

بنابراین جنس لباستان در طبیعت بسیار مهم است. برای انتخاب لباس کمپینگ و جنس پارچه آن می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

تشعشع

بدن ما به طور طبیعی گرما می‌دهد. پس لایه لایه پوشیدن لباس بسیار کمک‌کننده است. زیرا گرمای بدن شما درون لایه‌ها به دام می‌افتد و از افت دمایی بدن شما محافظت می‌کند.

جالب اینجاست که این تصور دیرینه مبنی بر اینکه پوشیدن کلاه بسیار ارزشمند است، زیرا ما بیشتر گرمای خود را از طریق سر خود از دست می‌دهیم، دقیقا درست نیست. ما تقریباً به طور مساوی گرما را در سراسر بدن خود از دست می‌دهیم. پوشیدن کلاه و پوشاندن سر می‌تواند مفید باشد ولی مسلما کافی نیست. شما باید همه بدنتان را به طور مساوی و موثر بپوشانید.

تبخیر

“من از طرفداران بزرگ مفهوم “خشک برابر است با گرم” هستم. اگر لباس یا بدنتان خیس شده است، این رطوبت تبخیر می‌شود و افت دمایی شدیدی را تجربه می‌کنید. پس حتماً لباس‌های خیس و عرق‌زده‌تان را عوض کنید. برای خواب، همیشه یک دست لباس جدا داشته باشید، خشک و گرم. داشتن یک جفت جوراب برای خواب نیز کمک‌کننده است.

تنفس

این شکل از دست دادن گرما یکی از مواردی است که واقعاً نمی‌توانید در مورد آن کار زیادی انجام دهید، زیرا تنفس نکردن یک گزینه نیست!

جنسیت و نوع بدن

به طور معمول، خانم‌ها به طور کلی سریع‌تر از آقایان گرما را از دست می‌دهند، به همین دلیل است که کیسه‌خواب‌های خانم‌ها دارای عایق‌بندی کلی و درجه حرارت بیشتری هستند که به طور خاص برای آنها کالیبره شده است.

پاها و قسمت کُر و لگن خانم‌ها در هنگام خواب واقعاً سرد می‌شوند. به همین دلیل است که کیسه خواب‌های مخصوص زنان به همان شکلی که هستند طراحی شده‌اند. آنها عایق اضافی در آن مناطق دارند. جوراب‌های ضخیم‌تر یا ژاکتی که باسن را بپوشاند می‌تواند به آن نواحی کمک کند.

چگونه در طبیعت بدون آتش درست کردن گرم بمانیم؟

چند نکته دیگر برای گرمایش بدنتان

کالری اضافه مصرف کنید: تنقلات، مانند کره بادام‌زمینی یا آب‌نبات، و نوشیدنی‌های گرم (غیر الکلی) مانند کاکائو داغ، به سوخت متابولیک شما کمک می‌کنند. و نوشیدن مایعات، حتی به شکل آب با کالری صفر، کمک خواهد کرد. زیرا مایعات توسط بدن شما برای سوزاندن چربی استفاده می‌شود که گرما تولید می‌کند. و هیچ چیز دیگری به اندازه هیدراته بودن کافی به عملکرد بهتر شما کمک نمی‌کند.

کمی‌فعال بمانید: مطمئنا تجربه این را داشته‌اید که با یکجا نشستن خیلی سریعتر سردتان شده است. پس حرکت به بدنتان کمک می‌کند گرم بمانید. سکون سرما ایجاد می‌کند و سرما انرژی بدن را تحلیل می‌برد و این باعث می‌شود حرکت و فعالیت نیز برایتان سخت‌تر شود. یک لوپ کاملا معیوب. پس از جایتان بلند شوید و کمی درجا بزنید. البته نه در حدی که عرق کنید. فقط در حد گرم کردن!

باید خاطر نشان کنیم که به طور کلی بعضی از مردم بیشتر سردشان می‌شود و بعضی همیشه گرمشان است. پس این یک مورد شخصی است. اینکه خودتان و بدنتان را بشناسید بسیار به شما کمک خواهد کرد. خودتان تصمیم بگیرید چند لایه لباس بپوشید و آیا کاپشن پر خود را همراه ببرید یا نه؟

چگونه بدون آتش در کمپ خوشگذارنی کنیم؟

جمع شدن در اطراف آتش کمپ به عنوان محیطی برای سنت‌هایی مانند آواز خواندن، داستان گفتن و درست کردن سیب‌زمینی ذغالی یک سنت است. آیا بدون آتش هم چنین چیزی امکانپذیر است؟ باید گفت بله!

یکی دیگر از روش‌های بی‌خطر برای روشن کردن آتش بدون آسیب زدن به طبیعت و خطر آتش‌سوزی استفاده از آتشدان‌های آویز است. آتشدان آویز بسیار کاربردی با استفاده آسان می‌باشد که می‌توانید با این وسیله، در فضای باز دلخواه خود آتش درست کنید. در سفر، طبیعت‌گردی، کمپینگ، حیاط یا تراس خانه‌های آپارتمانی و ویلایی، باغ و ساحل و هر فضای باز و آزادی می‌توانید در هر فصل سال و هر ساعت از شبانه‌روز آتش را بر‌پا کنید.

«مردم به طور طبیعی در جایی که نور وجود دارد جمع می‌شوند. می‌توانید مشعل‌هایی را پیدا کنید که درخشش ملایم‌تری دارند که شبیه کاری است که آتش کمپ انجام می‌دهد.» مشعل‌های بامبو معمولاً نور گرم خوبی از خود ساطع می‌کنند. چراغ‌های کوچک نیز ایده خوبی برای نورپردازی است. می‌توانید تعدادی از آنها را در نقاطی از محیط قرار دهید و سپس آن را با خود به چادرتان ببرید.

خرید آتشدان آویز 

خرید مشعل بامبو

خرید چراغ چادر باطری‌خور

کلام آخر

در نهایت ستاره‌ها: یکی از نکات مثبت استفاده از منابع نور و گرما که می‌توانید آنها را خاموش و روشن کنید. این است که تماشای ستاره ها را آسان می‌کنند. شما فقط باید به چشمان خود زمان بدهید تا پس از خاموش کردن چراغ‌ها به تاریکی عادت کنند. بعد از آن متوجه خواهید شد که چیزهای کمی مانند خیره شدن به کهکشان و اندیشیدن به جایگاه خود در جهان، روح را تحریک می‌کند و می‌تواند حالتی عارفانه در شما به وجود آورد.

گروه تولیدی مجیکمپ با تولید و فروش مستقیم لوازم کمپینگ و آفرود در خدمت شما دوستان طبیعت‌گرد و طبیعت‌دوست است. تولیدات مجیکمپ با کیفیت بالا و بهترین قیمت آرزوی سفری خوش و به دور از حادثه را برای شما دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید