مقالات آموزشی کمپ

خرید ویژه سایبان طرح ARB

یکی از انواع سایبان های کمپینگ، سایبان طرح ARB می باشد. این سایبان بسیار سبک بوده و به آسانی قابل حمل است. در این مقاله به معرفی آن می پردازیم.

به‌ طور خلاصه سایبان طرح ARB از جمله ضروری ترین وسایل برای کمپینگ و طبیعت گردی است. یک سایبان زمانی برای سفر مناسب است که دارای ویژگی‌ های زیادی مانند مقاومت و استحکام بالا، حجم سبک، باز و بسته کردن آسان، اندازه کوچک و … باشد.

یکی از ضروری‌ ترین وسایل برای سفر و کمپینگ سایبان است. با استفاده از سایبان می‌ توانیم از طبیعت اطراف خود بدون این‌ که از گرمای سوزان آفتاب در فصل تابستان و بارش باران در فصول دیگر سال آزار ببینیم استفاده کنیم. سایبان طرح ARB یک سایبان آفرود است که با استفاده از یک پارچه ضد آب تولید شده و علاوه‌ بر ایجاد سایه در فصول گرم سال مانند یک چتر در برابر برف و باران عمل می‌ کند. یک سایبان از شما و تجهیزات تان به‌ خوبی در برابر عوامل محیطی محافظت می‌ کند. سایبان طرح ARB با استفاده از میخ و طنابی محکم به زمین میخکوب شده و در برابر وزش بادهای تند و آسیب زا خراب نمی شود. راه‌ اندازی این سایبان بسیار آسان بوده و از هر جهت به‌ منظور رفاه و راحتی هرچه بیشتر مصرف‌ کنندگان تهیه و روانه بازار شده‌ است.

سایبان کمپینگ چیست؟

موارد استفاده از سایبان کمپینگ

اولین اقدامی که قبل‌ از خرید سایبان برای کمپینگ باید انجام دهیم این است که نوع سایبانی که می‌ خواهیم را مشخص کنیم. همانطور که می‌ دانید بدون یک سایبان مناسب دیگر کمپ زنی در طبیعت امکان‌ پذیر نیست. انواع مختلفی از سایبان‌ های کمپینگ وجود دارند که می توانند کارمان را راه بیندازند. سایبان طرح ARB دقیقاً همان چیزی است که به‌ دنبال آن می‌ گردید.

مقاله ” 4 راهنمای انتخاب سایبان بغل خودرو ” را هم بخوانید.

معرفی کامل سایبان طرح ARB

پایه های سایبان طرح ARB از جنس آلومینیوم ۶۰۶۳ ساخته شده که موجب می‌ شود دوام و استحکام بالایی داشته باشد. همچنین آلومینیوم در مقابل خوردگی نیز مقاومت بسیار زیادی از خود نشان می‌ دهد.

جنس پروفیل های سازنده این سایبان نگهدارنده از آلومینیوم بوده و دیگر اتصالات و قسمت‌ های نگهدارنده پایه‌ های آن نیز از همین جنس می‌ باشند. اتصالات وسط دو پایه نیز کلیپسی بوده و قدرت تحمل بار آن را به ۴۰ کیلوگرم می‌ رساند. این پایه ها مقاوم و سبک هستند. کار با این نوع کلیپس ها برای باز کردن لوله ها بسیار ساده و راحت بوده و در زمان کمی انجام می‌ شود. بنابراین نیازی نیست تا وقت زیادی از سفر خود را صرف باز و بسته کردن سایبان تلف کنید.

سایبان طرح ARB

آلومینیوم پروفیل های متصل به باربند مقاومت بالایی داشته و در برابر خوردگی نیز مقاوم هستند. همچنین این نوع آلومینیوم ها یک نمای تزیینی به سایبان می دهند. عدم زنگ زدگی این نوع پروفیل‌ ها در شرایط آب‌ و هوایی نامساعد نمایان است. همچنین پروفیل‌ هایی که به باربند خودرو متصل می‌ شوند دو ریل بوده و باعث می شوند تا سایبان محکم‌ تر به باربند خودرو متصل شود. تمام این ویژگی‌ ها موجب می شوند سایبان ایستایی بهتری داشته و از نظر ظاهری نیز زیباتر خواهد شد.

پارچه‌ ای که درون این سایبان به‌ کار می‌ رود از پلی استر واتر پروف است. این جنس بسیار مقاوم و کاملاً ضد آب می‌ باشد.

همچنین برای قسمت دوخت وسط پارچه‌ ها نیز از یک نوع چسب آلمانی واترپروف استفاده شده که کاملاً ضد آب است. می‌ توان گفت که این مزیت مهم موجب شده تا از قسمت دوخت سایبان نیز آب به‌ هیچ‌ عنوان نفوذ نکند.

همچنین یکی دیگر از امکاناتی که سایبان طرح ARB را محبوب کرده و بسیار کاربردی نیز است امکان نصب پارچه اضافه روی آن می‌ باشد تا اندازه سایبان خود را بیشتر کنید. برای درپوش پروفیل پارچه نیز از یک نوع فلز با دوام و مقاومت بالا استفاده می شود.

برای اتصال محکم و ماندگار پارچه به پایه از یک چسب نگهدارنده بسیار قوی استفاده می‌ شود. همچنین در پروفیل های این نوع سایبان به سوراخ کردن پارچه نیاز نداریم و پارچه به‌ راحتی از قسمت شیارهای کنار پروفیل سایبان عبور کرده و با توجه به اینکه پیچ از پارچه عبور نمی‌ کند عمر ماندگاری پارچه سایبان بیشتر خواهد بود.

داشتن یک پارچه بزرگ و گسترده که هم خودمان از گرمای هوا در امان بوده و هم وسایل و تجهیزات مان به آسانی مستقر شوند یکی از موارد ضروری در سفر می‌ باشد. با استفاده از این سایبان‌ ها استفاده از برق خودرو نیز به‌ علت نزدیکی خودرو به محل اقامت امکان‌ پذیر می‌ شود.

در نهایت برای مهار سایبان نیاز به دو عدد طناب با طول ۳ متر است. این تجهیزات به همراه محصول ارائه‌ شده و با استفاده از آن‌ ها می‌ توانید سایبان را روی زمین کاملاً محکم ببندید‌ تا با شرایط جوی سخت سایبان از روی زمین بلند نشده و آسیب نبیند.

ویژگی های سایبان کمپینگ

ویژگی‌ های سایبان مناسب کمپینگ

سایبانی که مناسب کمپینگ است باید ویژگی های خاصی داشته باشد و بتواند امکانات مورد نیاز برای داشتن یک سفر فوق‌ العاده و لذت‌ بخش که تحت تأثیر آب‌ و هوا قرار نمی‌ گیرد را برای شما به وجود بیاورد. قطعاً بدون سرپناه مناسب نمی‌ توانیم به مدت طولانی در دامان طبیعت دوام بیاوریم. اما آیا هر سایبان و سرپناهی برای کمپینگ مناسب است؟ البته که نه! سایبان مناسب برای کمپینگ باید ویژگی‌ های زیر را داشته باشد:

  1. ابعاد و اندازه های متنوع و مناسب:

این ویژگی اهمیت زیادی دارد. برای‌ اینکه بتوانیم حرکت و فعالیت راحت‌ تری در طبیعت داشته باشیم باید سایبانی استفاده کنیم که ابعاد و اندازه های متنوع و مناسبی با شرایط داشته باشد. این سایبان باید فضای کمی را اشغال کرده و به اندازه تجهیزات و افراد حاضر در سفر باشد.

  1. سهولت در باز و بسته کردن:

سایبانی برای طبیعت گردی مناسب است که بتوانید به‌ راحتی آن را باز و بسته کنید. این سادگی باید به‌ حدی باشد که یک نفر به تنهایی نیز بتواند به‌ آسانی آن را باز و بسته کند.

  1. وزن سبک:

وزن سبک سایبان‌ کمپینگ یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن دقت کنید. وزن سبک و حجم مناسب برای سایبان جهت کمپ زدن باید به‌ حدی باشد که قابلیت حمل و جابجایی آن به‌ آسانی صورت بگیرد. اگر سایبان انتخاب شده سنگین باشد حمل و نقل آن بسیار دشوار خواهد بود و چه بسا پس از خرید بلا استفاده باقی بماند.

  1. قابلیت ضد آب:

یکی از ویژگی‌ هایی که سایبان کمپینگ باید داشته باشد قابلیت ضد آب بودن است. در فصولی از سال که باران یا برف می‌ بارد اگر سایبان ضد آب نباشد به‌ آسانی افراد حاضر در سفر و وسایل شان خیس خواهند شد. به‌ همین دلیل نیاز است یک سایبان انتخاب کنید که در برابر نفوذ آب مقاوم باشد.

  1. کیفیت و مقاومت بالا:

از آنجایی‌ که می خواهید در دل طبیعت سفر کنید باید یک سایبان انتخاب کرده که کیفیت و مقاومت بالایی داشته باشد و بتواند از پس بروز اتفاقات و حوادث ناگوار بر بیاید. علاوه‌ بر باران، باد، نور شدید خورشید، برف و تگرگ باید سایبانی انتخاب کنید که در هنگام حمله حیوانات نیز مقاومت بسیار بیشتری از خود نشان دهد.

سایبان ARB چیست

خصوصیات سایبان کمپینگ مدل ARB

  • پارچه پلی استر این سایبان ضد آب بوده و پایه‌ های آلومینیومی دارد.
  • پایه‌ های سایبان ARB به‌ راحتی قابل جمع شدن هستند و حمل آن نیز آسان است.
  • کاور مشکی برزنت ترانزیتی ضد آب داشته و برای استفاده در طبیعت ‌گردی و کمپینگ و انواع سفرها مناسب است.
  • سایبان طرح ARB از کاربردی‌ ترین و بهترین سایبان های موجود برای خودروها نیز است.
  • این سایبان بین علاقه‌ مندان به کمپینگ و آفرود بسیار محبوب بوده و استفاده فراوانی از آن می‌ شود. سایبان های ARB از یکطرف روی باربند خودرو قابل نصب هستند.
  • سایبان طرح ARB یک محصول بسیار کارآمد و به‌ درد بخور است که مشکلاتی مانند تابش آفتاب و بارش برف و باران در کمپینگ را حل می‌ کند.
  • سایبان به‌ راحتی به‌ صورت رول و به‌ صورت دستی باز و بسته شده و پایه‌ های آلومینیومی به‌ همراه خود دارد. این پایه‌ ها دارای طول و عرض و ارتفاع بلند هستند که موجب می‌ شوند چارچوب سایبان محکم شود.
  • کاور این سایبان ها ضد آب بوده و با بستن یا جمع کردن زیپ مهار می شوند.
  • سایبان طرح ARB در دو مدل ۲ نیم در ۳ متری و ۲ در ۳ متری موجود است. سایزهای مختلف سایبان موجب می‌ شود تا با توجه به نوع خودرو و طول آن بتوانید یک سایبان مناسب و اندازه خودروی خود پیدا کنید.
  • از مهم‌ ترین نکاتی که در هنگام استفاده از سایبان باید رعایت کنید این است که حتماً و در تمام شرایط بندهای نگه دارنده پایه سایبان را در درون زمین محکم کنید.
  • همچنین رنگ کاور سایبان‌ ها متنوع است. هنگام خرید این سایبان‌ ها می‌ توانید رنگ مدنظر خود را انتخاب کنید.

خرید سایبان کمپینگ

مقاله ” راهنمای انتخاب صندلی کمپ  ” را هم بخوانید.

تفاوت سایبان ساده و سایبان طرح ARB

تفاوت سایبان ساده و سایبان طرح ARB در جنس محصول و متریال به‌ کار رفته در ساخت آن است. پروفیل‌ های مورد استفاده در این سایبان‌ ها در تمامی اتصالات از جنس آلومینیوم بوده و همچنین قسمت پشت و جلوی آن دارای پروفیل های آلومینیوم دو ریله می‌ باشد. همچنین این سایبان از آلیاژ لوله بالایی برخوردار است. اما پروفیل‌ های مورد استفاده در مدل‌ های سایبان ساده آهنی بوده و قسمت جلوی آن نیز تک ریله است. پارچه‌ های موجود به‌ کار رفته در این دو سایبان با یکدیگر کاملاً یکسان می‌ باشند.

نکات مهم برای استفاده و نگهداری هرچه بهتر آن

برای استفاده صحیح از سایبان طرح ARB و افزایش طول عمر آن همچنین ماندگاری این وسیله کاربردی نیاز است تا یکسری نکات را رعایت کنید:

  • اولین نکته‌ ای که برای نگه داری سایبان بغل خودرو مهم است این است که در تمامی شرایط حتماً باید بندهای نگهدارنده پایه را در زمین کاملاً میخکوب کنید.
  • حتی‌ الامکان در شرایط جوی خیلی سخت از سایبان استفاده نکنید. هنگامی‌ که می‌ خواهید از این سایبان در هوای طوفانی و بارانی استفاده کنید باید حتماً گوشه های آن را با طناب و میخ مخصوص به زمین متصل و محکم کنید تا باد و طوفان نتوانند سایبان را تکان داده و موجب خرابی آن شوند.
  • همچنین برای اطمینان از محکم بودن پایه‌ های سایبان قسمت‌ های متحرک آن را به چپ یا راست بچرخانید تا کاملا محکم و سفت بمانند.
  • از برخورد شعله آتش، اجسام نوک‌ تیز و برنده به پارچه سایبان و کاور آن جلوگیری کنید.
  • به‌ هیچ‌ عنوان حتی در شرایط سخت زیر سایبان خود آتش روشن نکنید چرا که موجب آسیب رساندن به پارچه آن خواهد شد.
  • همچنین هنگام بستن سایبان آن را اصولی و صحیح جمع کنید تا در هنگام بستن زیپ کاور دچار مشکل نشده و به سایبان آسیبی وارد نشود.
  • همواره سایبان طرح ARB را در محلی از طبیعت نصب کنید که میزان باد کمتری در بقیه مناطق داشته باشد. وزش بادهای شدید به مرور زمان موجب آسیب رسیدن به سایبان شما خواهد شد.
  • هرگز نگذارید سایبان خیس بماند. خیس ماندن سایبان موجب پوسیدگی آن شده و به‌ سرعت خراب می‌ شود. بهتر است بعد از پایان بارندگی سایبان را در مکانی قرار دهید تا به خوبی خشک شود حالا می توانید آن را جمع کنید.
  • در نمونه‌ هایی از سایبان ها که تاشو هستند بهتر است تا قسمت‌ هایی که قابل حرکت می باشند را روغن‌ کاری کرده تا در هنگام باز و بسته کردن آن دچار مشکل نشوید.
  • در مکان‌ هایی که دارای سنگ‌ های تیز و خار و خاشاک هستند کمپینگ برپا نکنید. این سنگ‌ ها باعث سوراخ شدن یا پاره شدن سایبان خواهند شد.

سایبان های سفر

صحبت پایانی

مجیکمپ یکی از فروشگاه‌ های اینترنتی تولید کننده تجهیزات کمپینگ و آفرود می‌باشد. گروه تولیدی مجیکمپ در کنار شما است تا یک سفر خوش و بدون نگرانی داشته باشید. این مجموعه قطعات یدکی محصولات تولیدی را تأمین کرده، مناسب‌ ترین قیمت‌‌ها را داشته و گارانتی معتبر با بالاترین کیفیت را ارائه می‌‌دهد همچنین برای خریدهای بالای ۴ میلیون تومان ارسال رایگان دارد. مجیکمپ ابزار سفر برای اسکان، استراحت، لوازم کمپینگ، روشنایی، لوازم خودرو، ایمنی و تزیینات و گرمایش و پخت‌ و پز را برای مشتریان عزیز ارائه می‌‌دهد. همواره می‌توانید وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود را از این صفحه با نازل‌ترین قیمت خریداری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید