دسته‌بندی نشده

راهنمای انتخاب صندلی کمپ 

صندلی کمپ

یک صندلی کمپ مناسب برای شما، باید مطابق با نیاز‌هایتان انتخاب شود. اگر به دنبال یک صندلی با کیفیت هستید که ساعت‌ها در طبیعت، بدون دغدغه استراحت کنید، برخی از ویژگی‌ها کلیدی را که باید به آنها توجه کنید را در زیر برایتان شرح داده‌ایم تا بتوانید درست‌ترین انتخاب صندلی کمپ را داشته باشید.

کمپینگ در طبیعت، یک تجربه واقعا شگفت انگیز و منحصربه‌فرد است. در آغوش گرفتن زیبایی مناظر طبیعی، آسمان پرستاره در کنار شعله‌های فروزان آتش و صداهای طبیعت تجربه‌ای است که شبیه هیچ تجربه دیگری نیست. به معنی واقعی کلمه داشتن لحظات فوق‌العاده و یک بعد جدید از زندگی است که برای همه لذت بخش و فراموش نشدنی است.

برای تجربه یک روز و شب خاص و در عین حال راحت با خاطره‌ای به یاد ماندنی، همراه داشتن وسایل ضروری در هر سفر کمپینگ واقعا مهم است که باید با وسواس خاص و اطلاعات کامل جمع آوری شود. وقتی صحبت از تجهیزات کمپینگ به میان می‌آید، برای اطمینان از تجربه کمپینگ راحت و لذت بخش یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید، صندلی کمپ است.

در حال برنامه‌ریزی برای یک سفر یک روزه یا کمپ زدن در جنگل و تجربه ماندن چند روزه در جنگل یا طبیعت باشید، در هر دو صورت فرقی نمی‌کند، شما برای نشستن در جایی راحت در کنار آتش یا چادر خود و فضای مناسبی که بتوانید وعده‌های غذایی خود را میل کنید، به صندلی نیاز دارید. حتی زمانی‌که در بین راه نیاز به توقفی کوتاه و استراحت و شارژ شدن برای ادامه مسیر، حتما یک صندلی خوب باید همراهتان باشد.

صندلی کمپ

صندلی‌های کمپ یک جای راحت برای استراحت در فضای باز و لذت بردن از طبیعت زیبا و دلنشین را برای شما فراهم می‌کند. با این حال انتخاب یک صندلی خوب که بدون دغدغه به شما آرامش بدهد، بسیار مهم است.

نمونه‌های زیادی از صندلی کمپینگ در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. برخی دارای طرح‌ها و ویژگی‌های خاص و اجزای لوکس هستند که قطعا گران‌تر از مدل‌های ساده با ویژگی‌های معمولی می‌باشند و این موارد ممکن است شما را در خرید بهترین صندلی کمپینگ که بتواند نیازهای شما کاملا برآورده کند، کمی دشوار باشد و شما را گیج و سردرگم کند.

مقاله ” نحوه انتخاب بهترین نوع کیسه خواب برای کمپینگ در هر فصل ” را هم بخوانید.

در هر صورت شما به یک صندلی نیاز دارید که با کیفیت باشد، یک جای راحت برای نشستن برایتان فراهم کند، جای کمی هنگام حمل یا ماشین شما بگیرد و بتوانید آن را در همه سفر‌ها با خود ببرید و در برابر عوامل محیطی و شرایط آب و هوایی مقاوم باشد و آنقدر دوام داشته باشد که شما مجبور نباشید هر چند وقت یکبار صندلی نو بخرید.

در حالت کلی، صندلی کمپینگ که به عنوان صندلی در فضای باز هم شناخته می‌شود، یک صندلی قابل حمل است که برای استفاده در سفرهای کمپینگ، پیک نیک، طبیعت‌گردی یا هر فعالیت تفریحی در فضای باز طراحی شده است. 

این نمونه صندلی‌ها معمولا تاشو و سبک وزن با قابلیت حمل و نقل آسان هستند که از یک قاب محکم با تکیه‌گاه پارچه‌ای ساخته شده‌اند و برخی از آنها ویژگی‌های اضافی مانند دسته صندلی، جیب کناری یا جا لیوانی دارند. 

راهنمای انتخاب صندلی کمپ

  • راحتی

اولین فاکتور اصلی که باید در انتخاب صندلی کمپ در نظر بگیرید، راحتی آن است. به دنبال صندلی‌هایی باشید که لایه‌بندی مناسب داشته باشد و با طراحی ارگونومیک، حداکثر راحتی و پشتیبانی را هنگام نشستن و تکیه زدن برای شما فراهم کند. همچنین پشتیبانی مناسبی از گردن نیز ارائه بدهد.

عاد‌ت‌های خود هنگام نشستن بر روی هر صندلی را هنگام خرید حتما در نظر بگیرید و تست کنید. عادات کمپینگ شما، میزان راحتی را تعیین می‌کند. اگر از افرادی هستید که دوست دارید ساعات طولانی بشینید و تمام روز را به لذت بردن از محیط اطراف خود در محل بگذرانید، صندلی‌های پددار برایتان مناسب‌تر است.

  •  دوام

یک صندلی کمپ باید به اندازه کافی مستحکم و بادوام باشد تا در شرایط بیرونی مقاومت کند؛ پس به دنبال صندلی‌هایی باشید که متریال بادوام و قاب‌های قوی مانند آلومینیوم یا فولاد داشته باشند که هم با گذشت زمان دوام داشته باشند و هم بتوانند وزن شما را تحمل کنند.

یک صندلی کمپ عالی، به همان اندازه که راحت است، همان‌قدر هم باید محکم و بادوام باشد و عمر طولانی و مفید برای استفاده شما داشته باشد. 

  •  مقاومت در برابر آب و هوا

علاوه بر دوام بالا، اگر قصد دارید از صندلی کمپ خود در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کنید، لازم است در برابر این عوامل و شرایط مقاوم باشد و ویژگی‌هایی مانند ضد آب بودن و مقاومت در برابر آب یا باران رطوبت و سایر عناصر فضای باز را مد نظر قرار دهید و از فروشنده حتما سوال کنید آیا صندلی انتخابی شما این قابلیت‌ها را دارد یا خیر؟

  •   ظرفیت

هنگام انتخاب صندلی کمپ بررسی کنید می‌تواند بدن شما را در خود جای دهد و قابلیت تحمل وزن شما را دارد. برخی از صندلی‌های کمپینگ محدودیت وزنی دارند، بنابراین انتخاب آن صندلی که بتواند به طور ایمن هنگام نشستن از شما حمایت کند، بسیار ضروری است و نباید هیچ گونه آسیبی به شما وارد شود.

صندلی کمپ

  •  جنس پارچه

بهترین پارچه برای صندلی‌های کمپ، پارچه‌های پلی استری می‌باشد، زیرا در عین سبک بودن، تنفس پذیری و جریان عالی گردش هوا، به طرز شگفت انگیزی در برابر پاره شدن و شرایط آب و هوایی، مقاوم هستند.

پارچه‌های جودون واترپروف هم تقریبا خصوصیاتی نظیر پلی استرها دارند و به دلیل خصوصیاتی مانند با بافتی محکم و در عین حال نرم، مقاوم در برابر آب و شستشو و همچنین به دلیل داشتن منافذ ریز برای تنفس پذیر بودن، در ساخت صندلی‌های کمپ استفاده گسترده‌ای دارد.

  • تاشو و قابلیت حمل

صندلی‌هایی که قابل حمل هستند و توانایی باز کردن و راه اندازی سریع دارند و به طور کلی باز و بسته کردن آنها راحت می‌باشد، طرفداران بیشتری دارند. بنابراین اگر فضای محدودی دارید صندلی‌های کمپینگ سبک و تاشو، برای شما عالی هستند. 

به طور کلی صندلی‌هایی با مکانیسم‌های تاشو سریع، دسته‌های حمل همراه با کیسه‌های ذخیره سازی یا کیف، برای حمل و نقل و نگهداری دردسر کمتری دارند و اگر شما از ماجراجویان یا طبیعت‌گردهایی همیشه در حال حرکت هستید، بی شک یک صندلی کمپینگ تاشو سبک وزن که به راحتی جمع می‌شود و به خوبی در کوله‌پشتی شما یا روی آن قرار می‌گیرد، برای شما گزینه بسیار مناسب و خوبی است.

با این حال همیشه وزن و اندازه تاشده صندلی کمپ را در نظر بگیرید تا بتوانید یک صندلی انتخاب کنید که هم برای حمل دستی راحت باشد و شما را اذیت نکند و به اندازه کافی سبک و جمع و جور باشد تا در وسایل کمپینگ یا کوله پشتی شما قرار بگیرد و هم گذاشتن آن درون وسیله نقلیه، کمترین فضا را اشغال کند. 

  • ارتفاع

ارتفاع پایه‌ها صندلی هم می‌تواند از گزینه‌هایی باشد که افراد باید به آن توجه کنند. صندلی‌های کم ارتفاع برای زمین‌های صاف مناسب هستند و صندلی‌هایی که ارتفاع بیشتری دارند، برای زمین‌های شنی و ساحلی گزینه های خوبی هستند؛ زیرا هنگام استفاده بر روی زمین‌های نرم کویری یا ماسه‌ای ساحل پایه‌های آن تا حدی در زمین فرو می‌رود و از ارتفاع آن کم می‌شود و این موارد را با توجه به مکان مورد استفاده باید در نظر گرفت. در حالت کلی داخل و خارج شدن از صندلی‌های بلند، راحت تر است.

  • ویژگی‌های اضافی

قابلیت‌های اضافی صندلی کمپ مانند جا لیوانی، جیب‌های کناری برای گذاشتن اقلامی مانند تلفن همراه یا مجله و کتاب، تکیه‌گاه‌های قابل تنظیم، دسته‌ها، پدهای سر و کمر و پانل‌های توری قابل تنفس از ترجیحات شخصی هستند که اگر این موارد برایتان اهمیت دارد، در کنار ویژگی‌های کلیدی بالا، آنها را هم باید در نظر بگیرید. این ویژگی‌ها می‌توانند راحتی و آرامش شما را هنگام نشستن بر روی صندلی و لذت بردن از فعالیت‌های خارج از منزل، افزایش دهند.

مقاله نکات کلیدی خرید سایبان کمپینگ | راهنمای خرید سایبان برای کمپ زدن را هم بخوانید

صندلی‌های تاشو طرح ARB

صندلی‌های تاشو طرح ARB یا (arb touring design folding chair) یکی از بهترین نمونه صندلی‌های کمپینگ هستند که بین طبیعت‌گرد‌ها و عاشقان سفر، محبوبیت فراوانی دارد این صندلی‌ها بسیار بادوام و محکم هستند و با ویژگی‌های اصلی و اضافی لازم همراه با یک میز تاشو، می‌تواند حداکثر راحتی و امنیت را به کاربر ارائه دهد. 

صندلی‌های طرح ARB دارای ویژگی‌های زیر است و اگر به دنبال یک صندلی تاشو عالی و کامل هستید، با دانستن این موارد، بی‌شک انتخاب اول شما خواهد بود:

  •  ساختار محکم پایه‌ها و دسته‌ها

صندلی تاشو طرح ARB قاب محکمی دارد که معمولا برای پایه‌های آن از پروفیل صنعتی که بسیار با دوام است استفاده می‌شود. این پروفیل‌ها علاوه بر استحکام بالا و  سبک وزن بودن، در برابر سایش، خوردگی و زنگ زدگی هم مقاوم هستند که هنگام نشستن تعادل کاملی بین راحتی و پشتیبانی کاربر ایجاد می‌کند. 

برای دسته‌های صندلی طرح ARB از آلومینیوم ۶۰۶۳ استفاده می‌شود که بسیار با‌دوام است و مانند پایه‌های آن مقاومت عالی، در برابر خوردگی دارد. در مجموع هم پایه‌ها و هم دسته‌ها در عین سبک بودن، بسیار محکم و با دوام و قابل اطمینان هستند و این صندلی‌ها در تست و امتحان مرحله دوام، سربلند بیرون می‌آیند.

  • قابلیت تحمل وزن بالا

از دیگر ویژگی‌های بارز این مدل صندلی‌ها، قابلیت تحمل وزن بالای آنها می‌باشد که این قابلیت را مدیون لوله‌های عمودی استفاده شده در زیر صندلی به عنوان جک است که آن برای نشستن همه افراد از وزن سبک تا وزن بالا، کاملا ایمن و قابل اعتماد می‌سازد و همه افراد از کودک تا بزرگسال و وزن بالا تا افراد لاغر اندام می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. 

  • طراحی بسیار راحت

بعد از اطمینان از دوام راحتی هم بسیار مهم است. صندلی‌های تاشو ARB به دلیل طراحی ارگونومیک خود به راحتی معروف هستند و ابعاد نشیمن و تکیه‌گاه این صندلی‌ها در اندازه‌های کاملا استاندارد و راحت و تقریبا بزرگ ساخته می‌شود که هنگام نشستن، یک راحتی عالی و استراحتی دلچسب را برای شما در طول فعالیت‌های خارج از منزل و سفر‌هایتان فراهم می‌کند.

صندلی کمپ

  • پارچه محکم و مقاوم با قابلیت تنفس پذیری

پارچه‌‌های این صندلی‌ها معمولا از پلی استر بادوام یا جودون واترپروف هستند که هر دو نوع آن قابلیت ضد آب دارند و در برابر نور خورشید و باران‌های گاه به گاه که در طبیعت معمول است، می‌توانند بدون آسیب قابل توجه، مقاومت کنند. همچنین هنگام نشستن راحت هستند و به دلیل جریان عالی گردش هوا، از عرق کردن و ایجاد حساسیت هم جلوگیری می‌کند.

  • قطعات پلاستیکی با دوام و پوشش رنگ مقاوم

یک صندلی تاشو طرح ARB با کیفیت علاوه بر استفاده از بهترین متریال و پارچه برای پایه‌ها و نشیمنگاه، تمامی قطعات پلاستیکی آن نیز از متریال با کیفیت اولترا پلی آمید نشکن است که بسیار با دوام است و با مقاومت مکانیکی بالا، هنگام نشستن کاملا ثابت می‌ماند و از لغزش صندلی جلوگیری می‌کند.

همچنین برای پوشش رنگ قطعات فلزی این نوع صندلی‌ها از رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای استفاده می‌شود که این نوع رنگ بعد از پاشش بر روی قطعات فلزی صندلی، در کوره‌ای با دمای 250 درجه حرارت داده می‌شود و  این فرایند فلزات صندلی را در برابر رطوبت، گرما و سایر شرایط آب و هوایی بسیار سخت و مقاوم می‌سازد و دیگر خبری از زنگ زدگی یا سایش و خوردگی در صندلی نخواهد بود. 

  • مکانیسم تاشو و قابلیت حمل

صندلی‌های طرح ARB  علاوه بر در نظر گرفتن کیفیت و راحتی کامل در آنها، طراحی جمع و جور و مکانیسم تاشو دارند؛ بدین صورت که پایه‌ها و دسته‌های آن قابلیت جمع شوندگی دارند و پس از تا شدن، برای جابه‌جایی بسیار راحت و آسان است.

  • کیف حمل

وقتی آماده رفتن هستید یا سفر شما تمام شده و به خانه بازگشته‌اید، یک کیف حمل محکم با بند شانه‌ای، هم جابه‌جایی و حمل و نقل صندلی را راحت می‌کند و هم برای محافظت صندلی از گرد و خاک و نگهداری ایمن تا سفر بعدی بسیار ایده‌آل است.  مکانیسم تاشو صندلی‌های ARB این امکان را فراهم می‌سازد تا به خوبی تا شود و در کیف حمل خود جای بگیرد.

  • قابلیت‌های اضافی

صندلی‌های طرح ARB علاوه بر ویژگی‌های اصلی، دارای قابلیت‌هایی نیز هستند که با در دسترس قرار دادن وسایل مورد نیازتان، بلند شدن مکرر شما را کاهش می‌دهد و حداکثر راحتی را فراهم می‌کند. ویژگی‌هایی مانند جیب‌های کناری برای نگهداری وسایل کوچک مانند تلفن همراه، کلید یا تنقلات  و یک جا لیوانی محکم برای نگهداری نوشیدنی شما معمولا از قابلیت‌های اضافی این نوع صندلی‌ها هستند.

جمع بندی

یک صندلی کمپ عالی می‌تواند فضای بیرون و طبیعت را به خانه شما تبدیل کند، فقط با درختان بیشتر و هوای تازه‌تر! علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که در بالا بیان کردیم که به شما کمک کنیم بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، خودتان نیز باید بدانید از یک صندلی کمپ چه انتظاری دارید و بر اساس توقعات خود، صندلی مناسبتان را خریداری کنید.

باید به عرض، شکل، ارتفاع صندلی، انعطاف پذیری، ظرفیت وزنی صندلی و اینکه آیا یک طراحی ارگونومیک دنج دارد یا نه، توجه کنید تا مطمئن شوید که مناسب تیپ بدن شما خواهد بود و از همه مهم‌تر به یاد داشته باشید که قبل از تصمیم گیری بودجه خود را هم ارزیابی کنید. در نهایت، صندلی کمپ مناسب، باید یک تجربه نشستن راحت و لذت بخش را در طول ماجراجویی های شما در فضای باز فراهم کند!

برای مشاهده و خرید انواع میز و صندلی مناسب سفر و کمپینگ می‌توانید به صفحه اسکان و استراحت مراجعه کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید