مقالات آموزشی کمپ

لوازم مورد نیاز آفرود سواری برای سفر

لوازم مورد نیاز آفرود سواری برای سفر

در این مطلب از مجیکمپ درباره لوازم مورد نیاز آفرود برای داشتن یک سفر لذت بخش می‌نویسیم. آفرود سواری  یکی از هیجان‌ انگیزترین تفریحات بین جوانان و تجربه سبک خاصی از طبیعت‌ گردی است.

آفرود در ظاهر یک ماشین سواری معمولی در طبیعت به نظر می‌رسد، اما این تفریح به ظاهر بی‌خطر، در برخی مواقع می‌‌تواند خطرناک باشد.

از مهم ‌ترین مواردی که در این نوع سفر اهمیت دارد، لوازم ضروری برای ماشین آفرود است. در حین سفر باید آمادگی هر اتفاقی را داشته باشید و تجهیزات تان کامل و بدون نقص باشد.

لوازم ضروری برای سفر آفرود

زیرانداز

برای زیر چادر مسافرتی، کیسه خواب و حتی اتراق کردن و استراحت به زیرانداز نیاز دارید. زیرانداز بهتر است ضد آب باشد و اندازه آن مناسب به خصوص متناسب با ابعاد چادر مسافرتی باشد. اگر فقط آن را برای کیسه خواب تهیه می‌کنید، زیراندازه‌های تک نفره نیز کافی است.

چادر مسافرتی

از آنجایی که سفر آفرود معمولا نوعی طبیعتگردی محسوب می‌شود، داشتن یک سرپناه برای استراحت اولویت اول است. چادر مسافرتی شما را از باد و باران و نیش حشرات در امان نگه می‌دارد. در انتخاب چادر به جنس و ابعاد آن توجه کنید.

کیسه خواب

کیسه خواب وزن‌ها و انواع متفاوتی دارند که هرکدام بر حسب شرایط آب‌وهوایی که قصد سفر به آن را دارید مناسب است. اگر قصد سفر به ارتفاع یا جایی با دمای هوای بسیار پایین دارید، به الیاف کیسه خواب و شرایط دمایی که ایجاد می‌کند، دقت کنید.

برای دیدن انواع کیسه خواب در مجیکمپ کلیک کنید!

لوازم شخصی

در هر سفر باید لوازم شخصی و بهداشتی را به همراه داشته باشید. متناسب با زمان و مقصد سفر انواع پوشاک مناسب و کفش طبیعت گردی را فراموش نکنید. از لوازم مورد نیاز آفرود و هر سفری باید به داروهای مصرفی اشاره کرد. به خصوص در سفر آفرود که ممکن است کیلومترها با شهر و داروخانه و مرکز بهداشت فاصله داشته باشید.

لوازم ضروری برای ماشین آفرود

لوازم ضروری برای ماشین آفرود

باربند

یکی از لوازم مورد نیاز آفرود سواری، داشتن یک باربند مناسب است. زیرا معمولا افراد زیادی در یک ماشین می‌نشینند. به جز آن، به فضای زیادی برای قرار دادن وسایل، زاپاس، آب، بنزین و غیره نیاز دارید. بنابراین فضای داخلی خودرو به تنهایی کافی نیست.

وینچ

پرقدرت‌‌ترین ماشین‌های آفرود هم گاهی ممکن است در گل، یا سایر شرایط نامطلوب بمانند و نیاز به کمک داشته باشند. در این شرایط، بیرون کشیدن ماشین بدون کمک امکان‌پذیر نیست. در این شرایط، یا به کمک یک ماشین آفرود دیگر نیاز دارید و یا وینچ.

قدرتمندترین نوع وینچ، مدل گیربکسی آن است. وینچ با اتصال به سپر جلو ماشین، نیروی خود را از خودرو می‌گیرد. وینچ‌ها یا با برق کار می‌کنند با از موتور ماشین کمک می‌گیرند. برای استفاده از وینچ، باید زنجیر آن را به نزدیک‌‌ترین تیر، درخت یا حتی ماشین دیگر وصل کنید تا نجات پیدا کنید.

طناب انفرادی

یکی از لوازم مورد نیاز آفرود سواری، همراه داشتن چند متر طناب انفرادی (به قطر 6 میل و طول 7 متر )است که در بعضی از شرایط بسیار کمک کننده است.

کارابین

کارابین جزو لوازم مورد نیاز آفرود سواری است که باعث اتصال می‌شود. کارابین ها قدرت بالایی دارند و  همیشه زمانی کارایی دارد که در کنار طناب قرار گیرد. پس همراه داشتن طناب را فراموش نکنید!

مخزن آب

باتوجه به نوع ماشین‌های آفرود، می‌توان مخازن آب بزرگ تهیه کرد. این مخازن را می‌شود روی سقف، روی زاپاس، زیر ماشین و… (بسته به مدل ماشین )قرار داد.

لامپ

انواع لامپ سفری و هدلامپ برای سفرهایی که شب قصد ماندن در طبیعت را دارید، ضروری است. این لامپ‌ها داخل چادر یا بیرون از آن قابل نصب است و برق آن از باتری ماشین تامین می‌شود. برای آشنایی با انواع روشنایی در شب، این مطلب را بخوانید.

یخچال مسافرتی

برای یک سفر در دل طبیعت یکی از لوازم مورد نیاز آفرود سواری، یخچال است. هنگام خرید یخچال باید باید به ابعاد آن که متناسب با ماشین باشد دقت کنید. جز آن فضای داخلی یخچال مسافرتی نیز یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کرد. بهترین یخچال مسافرتی نوع ترموالکتریک آن است که برای سفر طولانی مناسب بوده و نیاز به داشتن یخ ندارد.

جعبه کمک‌های اولیه

سفر در طبیعت یعنی دوری از مراکز و خدمات شهری که مهمترین آن مراکز درمانی است، بنابراین برای مواقع خاص به لوازم و داروهایی نیاز دارید که بتوان به مصدوم کمک‌های اولیه را رساند تا وقتی که به مرکز درمانی برسد.

داروها و اقلام کیف کمک‌های اولیه مرتب باید چک شود (تاریخ انقضا ). باید از نحوه کاربرد آن‌ها کاملا اطلاع داشته باشید؛ بهتر است، لیستی از محتویات به همراه موارد استفاده آن‌ها تهیه کنید و در داخل کیف بگذارید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید