مقالات آموزشی کمپ

چگونه کاربردیترین خرید باربیکیو را برای سفرهای 1403 داشته باشم؟

چگونه کاربردیترین خرید باربیکیو را برای سفرهای 1403 داشته باشم؟

کباب، همیشه تاریخ یکی از غذاهای محبوب مردم جهان و مخصوصاً ایرانی‌ها بوده و است. درواقع کمتر ایرانی را می‌توانید سراغ داشته باشید که با شنیدن نام کباب لبخند خاطره‌انگیزی روی لبانش ننشیند. با این اوصاف استفاده از تجهیزات کباب‌پزی روزبه‌روز رواج بیشتری پیدا کرده و وسیله بسیار پرکاربردی مثل باربیکیو یک تاز میدان هر جمع دوستانه‌ای در باغ و گردش و سفرهای عادی و طبیعت‌گردی شده است. درصورتی‌که قصد دارید برای خرید باربیکیو اقدام کنید و به جمع کباب‌پزها و کباب‌خورهای باتجربه بپیوندید، ما نکاتی مفید و خواندنی را برایتان توضیح خواهیم داد تا به کمک آن بتوانید یک خرید رضایت‌بخش و ماندگار داشته باشید.

باربیکیو Barbecue یا BBQ یک روش پخت غذاست که معادل فارسی آن پخت گوشت در دمای پایین و حرارت غیرمستقیم و پیوسته است. گرمای موردنیاز گوشت در باربیکیو یا کباب‌پز عموماً با چوب، زغال، گاز یا برق تأمین می‌شود.

نکات مهم در زمان خرید باربیکیو

ازآنجایی‌که باربیکیو امروزه به یکی از تجهیزات پرمصرف در خانه‌های حیات دار تبدیل شده و از طرفی بسیاری از افرادی که اهل سفر و طبیعت‌گردی هستند، این وسیله را در کنار سایر تجهیزات سفر همراه دارند، بهتر دانستیم به نکات مهم پیش از خرید کباب‌پز بپردازیم. بادرنظر داشتن این نکات، مطمئن می‌شوید که خرید درستی انجام داده‌اید.

جای باربیکیو کجاست؟

درصورتی‌که به‌جای ثابتی برای کباب‌پز خود فکر می‌کنید ( کنار آلاچیق یا گوشه حیات) ما انواع مدل‌های ذغالی را پیشنهاد می‌دهیم که به باربیکیو باغی معروف هستند. اما اگر تنظیم حرارت باربیکیو برایتان مهم است، شما به نقطه‌ای برای برپا کردن باربیکیو نیاز دارید که نزدیک به شیر گاز یا پریز برق باشد.

طرفداران طبیعت‌گردی ممکن است کاملاً سلیقه متفاوتی داشته باشند و بخواهند یک باربیکیو قابل‌حمل، سبک و کاربردی‌تر انتخاب کنند که محل برپایی آن غیرمنتظره و نامشخص باشد.

جای باربیکیو

نوع سوخت باربیکیو مهم است

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم نوع سوخت باربیکیو مهم است. اگر به فکر خرید باربیکیو ذغالی هستید، باید کباب‌پزی را انتخاب کنید که در فضای باز قابل‌استفاده باشد. باربیکیو برقی یا گازی اما گزینه‌های ایمن‌تری برای استفاده در تراس خانه‌های آپارتمانی به شمار می‌روند.

چه ابعادی را در نظر دارید؟

با توجه به محل قرارگیری کباب‌پز و همچنین باز یا بسته بودن فضا باید به سراغ محصولی بروید که ابعاد و اندازه مناسبی داشته باشد. انتخاب باربیکیو باغی برای استفاده در فضای باز نیاز چندانی به در نظر گرفتن ابعاد ندارد. درحالی‌که اگر باربیکیو را برای روی تراس آپارتمان در نظر دارید، لازم است به متراژ فضای موردنظرتان توجه کنید.

چه جنسی بهترین کاربرد را دارد؟

جنس بدنه باربیکیو باید کاملاً ضدزنگ باشد. این موضوع مخصوصاً زمانی اهمیت پیدا می‌کند که قصد سفر داشته باشید. همچنین مقاومت بالای محصول در برابر رطوبت در کباب‌پزهای مخصوص طبیعت‌گردی بسیار مهم است. دقت کنید که باربیکیو آهنی با وجود قیمت پایین و ظاهر جذابی که دارد، با گذشت زمان ظاهر خود را از دست می‌دهد. قطعاً برای شما داشتن تجهیزاتی که ماندگاری طولانی‌مدتی داشته باشند و شما را مجبور به هزینه دوباره نکنند، اهمیت دارد.

ازآنجایی‌که در سفرهای طبیعت‌گردی، حفظ تجهیزات فلزی مانند بخاری هیزمی یا ست میز و صندلی سفری در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و ضربه، یکی از دغدغه‌های مهم به شمار می‌رود. لازم است همین نکته مراقبتی را در زمان خرید باربیکیو سفری هم در نظر داشته باشید.

با این اوصاف کارشناسان ما توصیه می‌کنند به سراغ محصولی بروید که از متریال آلومینیوم یا استیل ساخته شده باشد. اگرچه قیمت این جنس باربیکیو بالاتر است ولی با گذشت زمان همچنان مقاومت و عملکرد خوبی دارد. همین امر باعث می‌شود تا از پرداخت چندباره هزینه برای داشتن یک کباب‌پز جلوگیری شود.

معرفی انواع کباب‌پز

معرفی انواع کباب‌پز

به‌طورکلی سه نوع باربیکیو در بازار موجود است و مشتری می‌تواند به‌تناسب بودجه و محیط برپایی کباب‌پز برای خرید محصول موردنظر خود اقدام کند:

باربیکیو گازی

باربیکیو گازی ازجمله پرکاربردترین انواع کباب‌پز است که عموم منازل در نقطه‌ای از حیات، تراس یا پشت‌بام، آن را برپا کرده‌اند. انواع باربیکیو آجری، چدنی، استیل و باربیکیو سنگی را می‌توان زیرمجموعه باربیکیو گازی قرار داد.

باربیکیو ذغالی

باربیکیو ذغالی پای ثابت بسیاری از هم‌نشینی‌ها و دورهمی های خانگی یا مسافرتی است. این نوع کباب‌پز به دلیل کارکرد ساده و پخت سریعی که دارد امروزه به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین‌ها تبدیل شده است.

5 نکته تکمیلی پیش از خرید باربیکیو ذغالی

با توجه به پرکاربرد بودن باربیکیو ذغالی برای انواع سفر ازجمله طبیعت‌گردی، لازم است پنج نکته زیر را در زمان خرید به خاطر بسپارید:

  • پیش از اقدام به خرید، حتماً نیازها و الویت های خود را شناسایی کنید.
  • حتماً حداقل و حداکثر ابعاد و اندازه باربیکیوی موردنظرتان را از قبل مشخص کنید.
  • لازم است بدانید که باربیکیو ذغالی در دو مدل ثابت و متحرک در بازار موجود است. بهتر است در زمان خرید آن نوع کارآمدی را برای خود انتخاب کنید.
  • همان‌طور که می‌دانید کباب‌پز ذغالی مدل‌های متنوعی از برندهای متفاوت دارد. پس بهتر است پیش از آن‌که اقدام به خرید آن کنید، اطلاعات کافی را در مورد محصول موردنظرتان به دست آورید.

باربیکیو برقی

باربیکیو برقی یکی از محصولات کمتر پرطرفدار است و مهم‌ترین دلیل محبوبیت کمتر آن، نداشتن ویژگی متحرک بودن در مواقع موردنیاز است.

بهترین نوع باربیکیو برای سفر کدام است؟

درصورتی‌که قصد دارید به‌زودی برای یک سفر خانوادگی یا دوستانه برنامه‌ریزی کنید و روی خوردن کباب در سفر حساب ویژه‌ای بازکرده‌اید، با خرید باربیکیو سفری یا گریل کمپینگ می‌توانید بهترین لحظات جمعی را برای خود خلق کنید.

ازنظر اهالی فن، بهترین نوع باربیکیو برای سفر باید سه ویژگی زیر را داشته باشد:

◄ سوخت مناسب و قابل‌حمل- عموماً کباب‌پزی را در سفر توصیه می‌کنیم که با سوخت زغال، الکل یا چوب کار می‌کند. این نوع سوخت به‌راحتی قابل‌حمل و تهیه است و شما نگرانی بابت پیدا کردن و خرید آن نخواهید داشت.

◄ وزن مناسب- با توجه به متنوع بودن تجهیزات سفر مخصوصاً برای طبیعت‌گردی یا سفرهای آفرودی، انتخاب باربیکیو با وزن منطقی که جای کمتری در خودروی شما بگیرد و از طرفی حمل و برپا کردن آن هم دردسری نداشته باشد مهم است. همان‌طور که بالاتر توضیح دادیم، بهترین جنس برای این مواقع، کباب‌پز آلومینیومی یا استیل است که گرچه قیمت بالایی دارد ولی هم سبک است و هم عمر مفید آن در مقایسه با باربیکیو آهنی بسیار بیشتر است.

◄ سطح کافی و مناسب برای پخت- در نظر گرفتن سطح باربیکیو مهم است. این موضوع به دلیل بالا بودن تعداد نفرات و از طرفی اتراق شما در دل طبیعت و دسترسی نداشتن به امکانات آشپزخانه شهری اهمیت دارد. مجیکمپ با در اختیار داشتن مجموعه کاملی از باربیکیو سفری با سطح یا صفحه پخت استاندارد 30-40 سانتی‌متری (مناسب برای پنج نفر)، تجربه لذت‌بخش و به‌یادماندنی را برایتان رقم خواهد زد.

مزایا و معایب خرید باربیکیو

درهرصورت هر خرید با داشتن اطلاعات بیشتر هدفمندتر خواهد بود. دانستن مزایا و معایب باربیکیو نگاه درستی به شما می‌دهد تا همان محصولی را خریداری کنید که میدانید به دردتان می‌خورد:

مزایای باربیکیو ذغالی

  • قابل‌حمل
  • هزینه ساخت بسیار اندک
  • غذا و گوشت را آهسته و نرم می‌پزد
  • در طرح و انواع مختلف به فروش می‌رسد
  • طعم غذا خوشمزه و دودی می‌شود.

مزایای باربیکیو گازی

  • در ابعاد بسیار متنوعی طراحی می‌شود
  • به‌سرعت سرد و به‌سرعت گرم می‌شود
  • نصب و راه‌اندازی آن بسیار راحت و سریع است
  • شما می‌توانید شعله را به‌دلخواه خود کم‌وزیاد کنید
  • خاکستر کمتری را تولید می‌کند

معایب باربیکیو ذغالی

  • دود زیادی را ایجاد می‌کند
  • روشن شدن زغال‌ها زمان زیادی را می‌طلبد

معایب باربیکیو گازی

–         طعم غذا دودی نخواهد بود

–         قیمت نسبتاً بالایی دارد

اندازه‌های مختلف باربیکیو در بازار

بهترین راهنمای خرید باربیکیو برای سفرهای سال 1403

بخش دیگری از سفر خرید شما به‌اندازه باربیکیو مربوط می‌شود. بادرنظر گرفتن این نکته مهم، مطمئن خواهید شد که محصول خریداری‌شده دقیقاً متناسب با نیاز و محیط موردنظرتان خواهد بود. در ادامه توضیح خواهیم داد که انواع اندازه بندی کباب‌پز در بازار به چه شکل است:

  • باربیکیو معمولی- در ابعاد 40 × 45 در بازار موجود است. قیمت مناسبی دارد و به‌راحتی برای مهمانی‌های کوچک قابل برپا شدن است.
  • باربیکیو بزرگ- این باربیکیو برای جمعیت زیاد مناسب است. همچنین سوخت بالایی برای پخت غذا می‌طلبد. اگر قصد برپایی مهمانی‌های بزرگ را دارید یا وظیفه آشپزی برای مسافران یک تور طبیعت‌گردی را برعهده دارید، این اندازه باربیکیو را توصیه می‌کنیم.
  • باربیکیو قابل‌حمل- این نوع باربیکیو با تعداد استاندارد 4 نفر یک انتخاب مناسب برای سفرهای کوچک است. همچنان که سفره غذا را روی میز سفری خود می‌چینید و بوی کباب در دل طبیعت، شامه شما را نوازش می‌کند، می‌توانید منتظر پخته شدن بهترین کباب سفری‌تان باشید!

قیمت باربیکیو

با توجه به توضیحات مقاله امروز حتماً دستگیرتان شده است که برای خرید باربیکیو مناسب و کاربردی لازم است چه نکاتی را در نظر داشته باشید. محصولی که انتخاب می‌کنید مشخصاً باید ویژگی‌های مهم زیر را داشته باشد:

  • جنس آن از آلومینیوم یا استیل باشد.
  • ابعاد و وزن آن متناسب با فضای استفاده یا برپایی آن در نظر گرفته شود.
  • نوع سوخت با توجه به سوخت پرمصرفی که عموماً استفاده می‌شود، انتخاب شود.

بنابراین می‌توانید قیمت باربیکیو موردنظرتان را با دقت به این سه ویژگی تعیین کنید. در این مسیر حتماً از راهنمایی‌های فروشنده برای خرید یک محصول مقرون‌به‌صرفه استفاده کنید.

خرید از مجیکمپ

شما می‌توانید برای خرید بهترین تجهیزات عمومی و تخصصی آفرود و سایر لوازم کمپینگ با تیم پشتیبانی ما در مجیکمپ تماس بگیرید. کارشناسان تیم با در اختیار داشتن آرشیو متنوع و بزرگی از بهترین محصولات کمپ و آفرود، انواع صندلی‌های سفری، تخت تاشو، میز مسافرتی و موارد مشابه مفتخر هستند که رضایت مشتری را برای آنچه در نظر دارد جلب خواهند کرد. این به آن معنی خواهد بود که شما قادر به مقایسه و آشنایی با انواع ابزار هستید و ضمن بررسی، می‌توانید محصول موردنظر خود را به‌سادگی چند کلیک انتخاب و خریداری کنید.

نکته بسیار مهم در زمان خرید تجهیزات سفر آفرودی، توجه به سه نکته است؛ کیفیت محصولی که در نظر دارید داشته باشید، ضمانت پس از فروش محصول و کاربردی بودن ابزاری که نیاز دارید. با در نظر گرفتن این سه مورد مهم، قطعاً خرید رضایت‌بخشی خواهید داشت.

نکته حائز اهمیت پایانی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کارشناسان ما به همراه ارائه راهنمایی‌های لازم در زمان خرید باربیکیو، ضمانت‌نامه‌ای مبنی بر اصالت و کیفیت محصولات را نیز به مشتریان ارائه می‌دهند. با توجه به این نکته نگرانی برای خریداران باقی نخواهد ماند. همچنین اگر خرید شما بیشتر از 5 میلیون تومان باشد، می‌توانید از سرویس پست رایگان بهره‌مند شوید. ناگفته نماند که مجیکمپ تأمین‌کننده تمامی قطعات یدکی محصولات و ابزار‌های کمپینگ و سفر آفرودی است تا مشتریان با خیالی آسوده، خرید و برای سفری پیش رویشان برنامه‌ریزی کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید