مقالات آموزشی کمپ

بایدها و نبایدهای خرید بهترین میز سفری برای کمپینگ

بایدها و نبایدهای خرید بهترین میز سفری برای کمپینگ

چگونه با بهترین میز سفری خود، خاطره سازی کنیم!

یکی از لحظات خاطره‌انگیز هر نوع سفری، مخصوصاً طبیعت‌گردی و کمپینگ، توقف در مسیر یا جمع شدن دور یک میز هنگام سفر است. آن دسته از مسافران و ماجراجویانی که تجربه استفاده از میز سفری را داشته باشند، متوجه می‌شوند که وجود چنین وسیله کاربردی و مفیدی تا چه اندازه به بیشتر شدن لطف سفر و خلق لحظات دل‌نشین کمک می‌کند. در مقاله امروز مجیکمپ قصد داریم به فواید استفاده از میز مسافرتی و همچنین انواع موجود آن در بازار بپردازیم. اگر به‌زودی قصد طبیعت‌گردی و ماجراجویی دارید، خواندن این مقاله کمک زیادی به شما خواهد کرد!

آیا میز سفری با میز ساده و ثابت تفاوت دارد؟

بله قطعاً! میزهای تاشو به دلیل کاربردی که برای سفر دارند و باید فضای خیلی کمی را اشغال کنند، بسیار سبک و قابل‌حمل هستند و درواقع به همین دلیل به میز و صندلی سفری شناخته می‌شوند. البته ناگفته نماند، میزهای سفری هم مانند میزهای ثابت، قابلیت نصب چتر را دارند تا جلوی تابش مستقیم نور خورشید، باران و برف را بگیرد.

با توجه به کاربرد اصلی میزهای مسافرتی، بعضی از مشتریان مایل هستند این محصول را در حیات منزل، تراس خانه یا حتی برای روزهای پیاده‌روی استفاده کنند. بنابراین مشخص کردن اینکه میز دقیقاً کجا قرار است مورداستفاده قرار بگیرد مهم است. اگر طبیعت گرد هستید، این محصول به‌راحتی پاسخگوی نیازهای شما و هم‌سفرهایتان برای یک سفر خاطره‌انگیز است.

انواع میز تاشوی سفری کدام‌اند؟

با توجه به تنوع چشمگیر میزهای مسافرتی، شما می‌توانید به‌تناسب سلیقه و بودجه‌ای که دارید، یکی از انواع محصولات زیر را برای مصرف، انتخاب و خریداری کنید:

میز تاشوی برزنتی

میز تاشو پارچه‌ای

سبک‌ترین و کاربردی‌ترین نوع میز مسافرتی، میز تاشوی برزنتی است. پایه‌های میز تاشو از جنس آلومینیوم و رویه آن مقاوم است. استفاده از رویه پارچه‌ای برای میز به قابل‌حمل بودن هرچه بیشتر آن کمک می‌کند.

میز چوبی

اگر طرفدار میزهای کمپینگ از جنس چوب هستید، به دلیل وزن بسیار کم و طراحی زیبایی که دارند به‌خوبی نیاز شما را برآورده می‌کنند. البته توصیه می‌کنیم میز سفری چوبی را برای طبیعت‌گردی‌های شش ماه اول سال خود در نظر بگیرید تا کمتر در معرض آب و رطوبت و درنتیجه پوسیدگی قرار بگیرد.

میز فلزی

انتخاب با شماست که میز آهنی بخواهید یا آلومینیومی! میزهای آهنی با توجه به وزن بیشتری که دارند خریداران کمتری دارند و عموماً هم برای فصل تابستان برپا می‌شوند. درحالی‌که میزهای آلومینیومی به دلیل وزن بسیار پایین، یک محصول چهارفصل هستند.

میز پلاستیکی

پلاستیک یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین و درعین‌حال پرمصرف‌ترین جنس برای هر محصول پرمصرف به شمار می‌رود. با داشتن یک میز تاشوی پلاستیکی دیگر مطمئن خواهید بود نگرانی بابت حمل یک وسیله سنگین و جاگیر وجود ندارد.

  • ● نکته؛ میز پلاستیکی در برابر سرما و نور خورشید مقاومت پایینی دارد. آسیب‌پذیر بودن این محصول از این جهات باعث می‌شود تا مراقبت بیشتری برای نگهداری آن صرف کنید.

بایدها در زمان انتخاب بهترین میز مسافرتی

بهترینی وجود ندارد! چون یک محصول ممکن است برای یک نفر مناسب و کاربردی و برای فردی دیگری دردسرساز باشد. بنابراین به‌جای انتخاب بهترین میز سفری، توصیه می‌کنیم به نکاتی که این محصول را به بهترین میز مسافرتی برای شما تبدیل می‌کند توجه داشته باشید.

  • چه فضایی را می‌خواهم اشغال کند
  • متریال میز و جنس قطعات آن
  • شست‌وشوی آسان
  • برپایی و جمع‌کردن راحت
  • وزن استاندارد و منطقی
  • تعداد نفرات
  • قیمت میز

چه فضایی را می‌خواهم اشغال کند

ازآنجایی‌که صحبت از میز کمپینگ است، ابعاد و جاگیر بودن آن اولین و مهم‌ترین فاکتور است. میز موردنظر شما باید دستکم در صندوق عقب خودرو جا بگیرد یا حتی روی باربند جایی داشته باشد. از طرفی امکان جابه‌جایی میز باید به‌راحتی فراهم شود. اینکه یک میز کمپینگ داشته باشید ولی برای جابه‌جایی و حمل آن به کمکی بیش از یک نفر نیاز باشد، یعنی یک انتخاب نامناسب برای سفر.

تاجاییکه امکان دارد به سراغ میزهایی بروید که علاوه بر تاشو بودن پایه‌ها، صفحه چندتکه تاشو هم داشته باشند و فضای به‌مراتب کمتری را اشغال کنند.

متریال میز و جنس قطعات آن

مواد استفاده‌شده برای ساخت میز سفری مهم است. اینکه مایل باشید یک میز آهنی، چوبی، آلومینیومی یا پلاستیکی داشته باشید کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. اما تأکید می‌کنیم که کیفیت محصول در کنار مسافرتی بودن آن تعیین‌کننده است. بنابراین به سراغ محصولی بروید که علاوه بر کیفیت مناسبی که دارد، سبک و قابل‌حمل هم باشد.

  • ● مهم: میزهای مسافرتی از جنس آلومینیوم در کنار کیفیت قابل قبولی که دارند، بهترین گزینه برای طبیعت‌گردی هستند. توصیه می‌کنیم از خرید میز و صندلی مسافرتی ارزان خودداری کنید.

شست‌وشوی آسان

یکی از ویژگی‌های سفر به طبیعت، تماس با محیط و زمین خیس یا گلی است. بنابراین باید به سراغ یک میز مسافرتی همه‌فن‌حریف بروید که به‌راحتی قابل شست‌وشو باشد و البته که بعد از تماس با آب دچار زنگ‌زدگی یا پوسیدگی نشود.

برپایی و جمع‌کردن راحت

متأسفانه انواع میزهای مسافرتی در بازار موجود هستند که مشتری بعد از یک یا دو بار، باز و بسته کردن آن، متوجه خرابی محصول می‌شود. بنابراین تأکید می‌کنیم به سراغ یک میز مسافرتی بروید که برپا و جمع‌کردن آن نه‌تنها آسان باشد بلکه تکرار این کار حتی در فواصل کوتاه، مشکلی برای قطعات آن ایجاد نکند.

  • ● نکته: بهترین کار، باز و بسته کردن میز تاشو در حضور فروشنده و راهنمایی گرفتن از او برای آشنایی با جزئیات باز و بسته کردن آن است.

وزن استاندارد و منطقی

همان‌طور که از اسم این محصول مشخص است، میز مسافرتی باید یک محصول کم‌وزن و کم جا باشد. بنابراین درزمان خرید محصول موردنظرتان حتماً این نکته را در نظر داشته باشید.

تعداد نفرات

اگر یک گروه پرجمعیت هستید قاعدتاً میز سفری کوچک برای شما مناسب نیست. ابعادی را انتخاب کنید که به‌خوبی دوستان را در کنار هم جمع کند. همچنین می‌توانید به خرید یک صندلی اضافه برای مهمان خود هم فکر کنید.

رنگ میز تاشو

این مورد کاملاً سلیقه‌ای است. بنابراین می‌توانید با رعایت نکاتی مانند هارمونی با رنگ سایر ابزار کمپینگ یا همخوانی با طبیعت، رنگ دلخواهتان را سفارش بدهید. انواع میزهای مسافرتی با رنگ‌های عموماً پرطرفدار در مجیکمپ موجود است.

قیمت میز

قیمت میز و صندلی تاشو مسافرتی متنوع است ( با توجه به جنس، ابعاد، کیفیت) اگر مایل هستید محصول باکیفیت و ماندگاری داشته باشید، به هزینه بیشتر و خرید یک میز مسافرتی مناسب فکر کنید.

مزایای میز سفری کمپینگ

مزایای میز سفری کمپینگ

به‌هرحال داشتن یک چنین محصولی بین ابزار و امکانات کمپینگ، به‌خودی‌خود یک مزیت محسوب می‌شود ( با توجه به کاربردی، سبک و کم جا بودن میز). اما مزایای زیر کمک می‌کند از خرید خود به معنای واقعی کلمه راضی باشید:

  • کاربردی برای هر مکان
  • جابه‌جایی ساده بدون نیاز به کمک چند نفر
  • بسیار اقتصادی و کم‌هزینه
  • اشغال فضای کم و در اختیار داشتن فضای بیشتر برای سایر فعالیت‌ها هنگام سفر
  • استفاده از میز جز زمان سرو غذا

مراقبت از میز کمپینگ سفری

با رعایت 5 نکته زیر مطمئن می‌شوید که محصولی با عمر مفید و ماندگاری طولانی خواهید داشت:

  • شست‌وشوی میز با پارچه و لک گیری بدنه
  • خشک کردن کامل میز پس از بازگشت از سفر در روزهای بارانی. مطمئن باشید که میز سفری شما رطوبتی ندارد تا از خطر زنگ‌زدگی، پوسیدگی و مشکلات دیگر در امان بماند.
  • حتماً در روزهای بارانی یا آفتابی از چتر موجود در پکیج میز استفاده کنید و آن را یک محصول صرفاً تزئینی ندانید.
  • هرچند وقت یک بار، با مشاهده علائم زنگ‌زدگی و پوسیدگی، با سنباده لکه‌گیری و رنگ‌آمیزی کنید.
  • هرچند وقت، یک بار، قطعات متحرک میز و صندلی را روغن‌کاری کنید.

 طول یا بلندی استاندارد میز سفری چقدر باید باشد؟

این مورد با توجه به طراحی میز متفاوت است. عموم میزهای تاشوی موجود در بازار به شکل گرد یا مستطیل هستند که عرض 122- 244 سانتی‌متر دارند. این ابعاد ازجمله پرفروش‌ترین محصولات به شمار می‌روند. با این اوصاف، طراحی میز روی طول یا بلندی آن تأثیر دارد.

خرید ست میز و صندلی برای اکیپ‌ها

طرفداران سفرهای طبیعت‌گردی گروهی قطعاً از داشتن یک ست میز مسافرتی با صندلی‌های تاشو راضی خواهند بود. داشتن یک چنین ست مفید و کاربردی علاوه بر گرد هم آوردن هم‌سفران در زمان استراحت و خوشی، امکان مدیریت بهتر تفریحات دست جمعی را فراهم می‌کند.

قیمت میز مسافرتی در مجیکمپ

شما می‌توانید برای خرید بهترین میز سفری و سایر لوازم کمپینگ در سایت مجیکمپ مراجعه کنید. ما با در اختیار داشتن آرشیوی متنوع و بزرگ از بهترین محصولات کمپ و آفرود، مفتخر هستیم که رضایت مشتری را برای آنچه در نظر دارد جلب خواهیم کرد. این به آن معنی خواهد بود که شما قادر به مقایسه و آشنایی با انواع ابزار هستید و ضمن بررسی، می‌توانید محصول موردنظر خود را به‌سادگی چند کلیک انتخاب و خریداری کنید.

نکته بسیار مهم در زمان خرید میز مسافرتی کمپینگ توجه به سه نکته است؛ کیفیت محصولی که در نظر دارید داشته باشید، ضمانت پس از فروش محصول و ابعاد میز انتخابی. با در نظر گرفتن این سه مورد مهم قطعاً خرید رضایت‌بخشی خواهید داشت.

نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشید این است که مجیکمپ به همراه کالای باکیفیتی که برای فروش در نظر می‌گیرد، ضمانت‌نامه‌ای مبنی بر اصالت و کیفیت محصولات را نیز به مشتریان ارائه می‌دهد. با توجه به این نکته نگرانی برای خریداران باقی نخواهد ماند. همچنین اگر خرید شما بیشتر از 5 میلیون تومان است شما می‌توانید از سرویس پست رایگان بهره‌مند شوید. ناگفته نماند که مجیکمپ تمام قطعات یدکی محصولات و ابزار‌های کمپینگ و آفرودی را تأمین می‌کند تا مشتریان به خیالی آسوده اقدام به خرید نمایند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید