مقالات آموزشی کمپ

فوت و فن انتخاب بهترین بخاری استیل برای طبیعت گردی

فوت و فن انتخاب بهترین بخاری استیل برای طبیعت گردی

اگر از دسته افراد طبیعت‌گرد هستید و یا به آفرود و گشت و گذار علاقه دارید، باید همواره ابزار‌های مهمی را با خود حمل کنید. یکی از مهم‌ترین این ابزار‌ها، لوازم گرمایشی است. لوازم گرمایشی در سرمای زمستان نقش بسیار مهم و حیاتی را برای افراد ایفا خواهند کرد. بخاری استیل از مناسب‌­ترین ابزار­های گرماده برای محیط است.

این ابزار گرمایشی استیل نوعی بخاری است که بدنه آن از جنس ورق‌های استیل بوده و از آلیاژ‌های فولادی ساخته می‌شود. مهم‌ترین خاصیت این نوع جنس بدنه را می‌توان ضد زنگ و ضد خوردگی بودن عنوان کرد. چرا که می‌توان از آن در آکواریم‌ها، چادر، گلخانه و آزمایشگاه نیز بهره برد. اما با تمام این اوصاف بخاری مدل استیل چیست؟ این ابزار گرمایشی در چه مدل‌های تولید و روانه بازار می‌شود؟ مزایا و معایب این ابزارآلات چیست؟ و چگونه می‌توان آن را خریداری کرد؟ در ادامه به معرفی و بررسی این ابزار مهم در کمپینگ، طبیعت‌گردی و آفرود می‌پردازیم.

بخاری استیل چیست؟

همانطور که بیان شد این ابزار گرمایشی نوعی بخاری است که از ورق‌های استیل ساخته شده است. آلیاژ فولادی این نوع از ابزار‌های گرمایشی از کروم و نیکل ساخته می‌شود. همین امر سبب مقاومت بسیار خوب بدنه محصول در برابر خوردگی و زنگ زدن خواهد شد. با توجه به این ویژگی‌ها، افراد می‌توانند بدون نگرانی از این بخاری در محیط‌های بکر طبیعت، آفرود، آزمایشگاه، گلخانه و خانه بهره ببرند.

ابزار­های گرمایشی استیل چه مزایا و معایبی دارند؟

هر مدل از ابزار‌های کمپینگ با توجه به جنس، اندازه و مونتاژ مزایا و معایبی دارند. بخاری‌­های استیل هم از همینطور خواهند بود. با توجه به این نکته در ادامه به بررسی مزایا و معایب بخاری‌های بدنه استیل می‌پردازیم.

مزایا استفاده از لوازم گرمایشی استیل

برخی از مزایا مهم استفاده از لوازم گرمایشی استیل شامل مقاومت مناسب، قابلیت تمیز کردن، طراحی، عمر مفید مناسب، کارایی بالا، ایمنی و قیمت مناسب آن است.

مقاومت مناسب

یکی از مهم‌ترین مزایا لوازم گرمایشی استیل مقاومت آن‌ها در برابر خوردگی و زنگ زدن است. همانطور که می‌دانید دلیل وجود این مقاومت جنس بدنه بخاری خواهد بود. استیل به کار رفته برای تولید این ابزار از نوع آلیاژ نیکل و کروم بوده که سبب مقاومت بالا این محصول در برابر خوردگی و زنگ زدن می‌شود.

قابلیت تمیز کردن

شما می‌توانید بعد از هر بار استفاده از این ابزار، آن را به سادگی باز کرده و تمیر کنید. این عمل سبب می‌شود سیاهی و خاکستری باقی مانده ناشی از سوختن مواد از بین رود. همین امر سبب پاکیزه شدن محیط از میکروب خواهد شد.

عمر مفید مناسب

این نوع از ابزار‌های گرمایشی عمر مفید بیشتری نسبت به رقبای خود دارند. با توجه به این نکته افراد می‌توانند با خیالی آسوده از آن به صورت روزمره استفاده کنند. همچنین توجه داشته باشید که این ابزار گرمایشی بسیار کمتر از رقبای خود نیاز به تعمیر پیدا می‌کند.

کارایی بالا

همانطور که می‌دانید این محصول عمر مفید مناسبی دارد. این ویژگی در کنار کاربرد فراوان آن و قابلیت توزیع یکنواخت گرما نشان دهنده کارایی بالا این ابزار است. با این تفاسیر نیازی به نگرانی برای خرید این ابزار نیست.

ایمنی

بخاری استیل کمپینگ نیازی به گاز یا برق برای گرمادهی ندارد. از این رو کمتر احتمال نشتی گاز یا انفجار وجود خواهد داشت. از طرفی باید توجه داشت که حتی در نوع برقی یا گازی این محصول آتش‌سوزی کمتری نسبت به رقبای این محصول رخ می‌دهد.

قیمت مناسب

این ابزار با وجود تمام امکانات و قابلیت‌هایی که در اختیار افراد قرار می‌دهد، قیمت بسیار مناسبی دارد. همین امر سبب محبوبیت روز افزون این محصول در بازار لوازم گرمایشی ایران شده است.

بخاری استیل چیست؟

معایب استفاده از لوازم گرمایشی استیل

برخی از معایب این محصولات کاربردی شامل نیازمندی بعضی از مدل­ها به برق و گاز برای کارکرد، نیاز به نصب و تنظیم توسط متخصص، احتمال ایجاد صدا در برخی از مدل‌ها، احتمال ایجاد اختلال در سیستم الکترونیکی نزدیک به بخاری و احتمال ایجاد حساسیت در برخی از افراد است.

نیازمندی به برق و گاز

یکی از معایب بزرگ برخی از مدل‌های بخاری استیل نیازمندی آن‌ها به برق یا گاز برای کارکرد درست است. با این حال اما کارایی این ابزار‌ها نسبت به رقبای خود در این زمینه بهتر خواهد بود.

نیاز به نصب و تنظیم توسط متخصص

در مدل‌های برقی و گازی این نوع بخاری‌ها بهتر است تنظیم و نصب توسط فردی متخصص صورت گیرد. چرا که سیستم پیچیده آن‌ها کار را برای افراد عادی سخت می‌کند. با این حال طبیعت‌گردان نیازی به نگرانی نخواهند داشت. بخاری کمپینگ با هیزم محیط را گرم خواهد کرد. از این رو نیازی به متخصص برای نصب ندارد.

احتمال ایجاد صدا

در بعضی از مدل‌های بخاری استیل گزارش صدای آزاردهنده شده است. با اینکه صدا تنها یک نقض فنی خواهد بود. اما این خود یک عیب برای بخاری به شمار می‌رود.

احتمال ایجاد مشکل الکترونیکی برای سیستم‌های برقی نزدیک به بخاری

یکی دیگر از عیوب این نوع بخاری‌ها احتمال ایجاد اختلال الکترونیکی است. از آن جایی که در مدل‌های برقی از برد‌های الکتریکی در بخاری استفاده خواهد شد. ممکن است در برخی مواقع اختلالی در سیستم الکترونیکی دستگاه‌های نزدیک ایجاد شود.

احتمال ایجاد حساسیت

اگر پوست بسیار حساسی دارید، ممکن است استفاده از بخاری استیل شما را دچار مشکل یا حساسیت پوستی کند. توصیه می‌شود قبل از اقدام به نصب این نوع بخاری‌ها حتما از نداشتن حساسیت‌های پوستی اطمینان حاصل کنید.

بخاری استیل در چه مدل‌هایی تولید می‌شود؟

کاربرد فراوان و گسترده‌ای که این نوع ابزار گرمایشی استیل دارد. سبب شده تا شرکت‌های سازنده اقدام به طراحی و تولید مدل‌های مختلفی از این ابزار نمایند. در ادامه برخی این تولیدات را بررسی خواهیم کرد.

بخاری گرمایشی استیل آکواریومی

این نوع بخاری برای گرم نگه داشتن آب آکواریوم‌‌هایی با حجم 100 تا 200 لیتر مناسب است. همچنین بخاری‌های آکواریومی دارای ترموستات قابل تنظیم و نشانگر LED هستند. قیمت آن‌ها از حدود 368 هزار تومان شروع خواهد شد.

بخاری گرمایشی استیل تاشو و کمپینگ

این مدل از بخاری هیزمی و مونتاژی با دودکش‌های استیل با قابلیت تنظیم ارتفاع مناسب برای کمپینگ و استفاده در چادر است. بخاری کمپینگ استیل دارای پایه‌های تاشو و کیف حمل خواهد بود. میانگین قیمت این نوع از بخاری‌ها حدود 2 میلیون و 500 هزار تومان است.

بخاری گرمایشی استیل ضد زنگ

از این نوع بخاری می‌توان در محیط‌های مختلفی استفاده کرد. گلخانه، آزمایشگاه، ادارات و حتی آکواریوم‌ها از محل‌هایی هستند که می‌توان از بخاری استیل ضد زنگ در آن‌ها استفاده کرد. قیمت این مدل از بخاری‌ها از حدود 410 هزار تومان شروع خواهد شد.

برای کمپینگ از چه نوع ابزار گرمایشی استفاده کنیم؟

شما می‌توانید برای گشت و گذار در طبعیت یا کمپینگ از بخاری‌های استیل کمپینگ مجیکمپ استفاده کنید. بخاری استیل تاشو مجیکمپ یک بخاری هیزمی و مونتاژی است که برای کمپینگ و استفاده در چادر مناسب خواهد بود. این بخاری دارای بدنه، دودکش، شیشه‌ها و پایه‌های از جنس ورق‌های استیل با قابلیت تنظیم ارتفاع است. این بخاری با سوخت چوب خشک، هیزم یا شاخه خشک کار می‌کند و گرمای زیادی تولید خواهد کرد. همچنین این ابزار دارای کیف حمل برای راحتی در حمل و نقل خواهد بود. شما می‌توانید به سادگی این مدل از ابزار‌های گرمایشی را خریداری نمایید.

 

مقاله “بخاری هیزمی؛ ماجراجوی تمام عیار طبیعت” را نیز بخوانید!

برای استفاده از بخاری مجیکمپ در چادر باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

چادر باید دارای فضای کافی و امکان تهویه مناسب باشد. بخاری هیزمی ممکن است دود و گازهای سمی تولید کند که برای سلامتی افراد مضر خواهد بود. بنابراین، باید از چادرهای بزرگ و باز استفاده کنید و دودکش را به خارج از چادر هدایت کنید. همچنین بهتر است چادر دارای مقاومت بالا در برابر حرارت و آتش باشد. بخاری هیزمی ممکن است باعث افزایش دما و احتمال اشتعال چادر شود. بنابراین، باید از چادر‌هایی که از جنس پارچه‌‌های ضد‌حریق و ضد‌آب ساخته شده‌ا‌ند استفاده کنید و بخاری را در فاصله مناسبی از چادر و لوازم دیگر قرار دهید. توصیه می‌شود از چادر‌هایی با پایه‌های مستحکم بهره ببرید. چرا که بخاری می‌تواند سبب ایجاد ارتعاش در چادر شود.

خرید بهترین بخاری استیل

شما می‌توانید برای خرید بهترین بخاری‌های استیل و لوازم کمپینگ به سایت مجیکمپ مراجعه کنید. مجیکمپ دارای آرشیوی از بهترین محصولات کمپ و آفرود است. این به آن معنی خواهد بود که شما قادر به مقایسه و مطالعه انواع ابزار‌ها هستید. و ضمن این بررسی می‌توانید محصول مورد نظر خود را به سادگی چند کلیک انتخاب و خریداری نمایید.

نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشید این است که مجیکمپ به همراه کالا با کیفیت ضمانت نامه‌ای مبنی بر اصالت و کیفیت محصولات خود را به مشتریان ارائه می‌دهد. با توجه به این نکته نگرانی برای خریداران باقی نخواهند ماند. همچنین اگر خرید شما بیشتر از پنج میلیون تومان است شما می‌توانید از سرویس پست رایگان بهرمند شوید. ناگفته نماند که مجیکمپ تمام قطعات یدکی محصولات و ابزار‌های کمپینگ و آفرودی را تامین می‌کند تا مشتریان به خیالی آسوده اقدام به خرید نمایند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید