مقالات آموزشی کمپ

بایدها و نبایدهای انتخاب بخاری لعابی

بایدها و نبایدهای انتخاب بخاری لعابی

یکی از انواع لوازم گرمایشی که بدنه آن با استفاده از لعاب طرح‌دار پوشیده خواهد شد، بخاری لعابی است. در واقع لعاب یک نوع پوشش سرامیکی خواهد بود که با ظرافت بر روی ورق فلزی اعمال و با حرارت بالا پخته می‌شود. همین امر سبب خواهد شد تا بخاری زیبا و بادوام‌تر شود. نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشیم این است که لعاب باعث می‌شود که بخاری در برابر خوردگی و رطوبت نیز مقاوم شود.

این نوع ابزار گرمایشی معمولا از سوخت های گازی، نفتی یا هیزمی استفاده می‌کند. تنوع سوخت مصرفی این ابزار باعث شده تا افراد قادر به استفاده از آن در فضاهای مختلفی مانند خانه، باغ و طبیعت شوند. با این حال این ابزار در چه مدل‌های طراحی، تولید و روانه بازار می‌شود؟ مزایا و معایب استفاده از آن چیست؟ چگونه می‌توان آن را خریداری و نصب کرد؟ در ادامه به معرفی و بررسی ابزار گرمایشی لعابی می‌پردازیم.

لوازم گرمایشی لعابی در چه مدل‌هایی تولید می‌شوند؟

همانطور که بیان شد افراد می‌توانند از این بخاری در محیط‌های مختلفی بهره ببرند. همین امر سبب شده تا شرکت‌های سازنده دست به ایجاد محصولات نوین در این زمینه بزنند. به بیان دیگر بخاری لعابی به دلیل کاربرد فراوانی که دارد، در مدل‌های متفاوت و با ویژگی‌های منحصر به فرد تولید و روانه بازار خواهد شد.

بخاری دو کاره با پوشش لعاب

این نوع بخاری علاوه بر گرمایش، قابلیت طبخ غذا و کباب کردن گوشت را هم دارد. این ابزار دارای یک کشو در کنار است که می توان در آن سیخ کباب قرار داد. مواد غذایی با استفاده از حرارت داخل بخاری مغز پخت خواهند شد. توجه داشته باشی این ابزار همچنین دارای دودکش و دریچه تنظیم هوا است. این امر سبب کمک به خارج شدن دود از محیط و تنظیم حرارت و دما می‌شود. این بخاری از ورق سیاه با ضخامت نیم میلی‌متر تولید شده و با لعاب نسوز رنگی پوشانده شده است. نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می‌توانید این محصول را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف خریداری کنید. و در فضا‌های سنتی و به عنوان ابزاری تزئینی از آن بهره ببرید.

مقاله “فوت و فن انتخاب بهترین بخاری استیل برای طبیعت گردی” را نیز بخوانید!

بخاری گازوئیلی با پوشش لعاب

همانطور که از نام این محصول پیدا است، این نوع بخاری از سوخت گازوییل برای تنظیم دما محیط استفاده خواهد کرد. محفظه آتش آن از جنس چدن است که سبب تولید حرارت بیشتری خواهد شد. از طرفی مصرف سوخت آن را به شدت کاهش خواهد داد. این بخاری دارای یک مخزن سوخت بوده که افراد قادر هستند آن را با استفاده از یک شیر تنظیم نمایند. این محصول همچنین دارای دودکش و خفنگ بوده که کمک می‌کند دود به خارج از محیط هدایت شود. این مدل از لوازم گرمایشی لعابی نیز از ورق سیاه با ضخامت نیم میلی‌متر تولید شده و با لعاب نسوز رنگ کوره‌ای پوشانده شده است. این بخاری در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید شده و برای فضا‌های بزرگ مناسب است.

بخاری لعابی ، بخاری گازی با پوشش لعاب

بخاری گازی با پوشش لعاب

این نوع بخاری از سوخت گاز شهری استفاده می کند و دارای یک شعله ثابت است که با استفاده از یک شیر تنظیم می شود. همچنین این بخاری دارای یک جرقه زن است که با فشار دادن یک دکمه بخاری را روشن می‌کند. ابزار گرمایشی گازی دارای یک سیستم ایمنی بوده که با کاهش میزان اکسیژن محیط، بخاری را خاموش خواهد کرد. توجه داشته باشید که این محصول مانند دیگر محصولات لعابی از ورق سیاه با ضخامت نیم میلی‌متر تولید شده و با لعاب نسوز رنگی پوشانده شده است. این بخاری در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود. همچنین برای فضا‌هایی کوچک و متوسط مناسب است.

بخاری بدنه لعابی چه مزایا و معایبی دارد؟

از مهم‌ترین مزایا بخاری لعابی می‌توان به زیبایی و تنوع، مقاومت، دوام، ایمنی و کارایی بالای آن اشاره کرد. در طرف مقابل اما قیمت و شرایط نگهداری از عیوب بخاری هستند. در ادامه به بررسی مزایا و پس از آن معایب این ابزار می‌پردازیم.

زیبایی و تنوع

این مدل از بخاری‌ها با استفاده از لعاب‌های رنگی و طرح‌های متنوع، ظاهری جذاب و شاداب به خانه خواهند بخشید. آن‌ها در رنگ و طرح‌های مختلفی موجود هستند از این رو با سبک و دکوراسیون خانه هماهنگ خواهند شد. همچنین این لوازم گرمایشی می‌توانند به عنوان یک وسیله تزئینی در فضا قرار گیرند و جلوه‌ای هنری داشته باشند.

مقاومت و دوام

بخاری با استفاده از لعاب نسوز، در برابر حرارت، رطوبت، خوردگی و ضربه مقاوم است. لعاب باعث زیبایی و دوام بخاری شده و از خراب شدن ورق فلزی جلوگیری می‌کند. همچنین این ماده سبب می‌شود بخاری به آسانی تمیز شده و از چسبیدن گرد و غبار به دیوار آن جلوگیری خواهد کرد.

ایمنی و کارایی

بخاری لعابی با استفاده از سوخت های گازی، نفتی یا هیزمی، می تواند حرارت بالایی تولید کند. با توجه به این نکته این ابزار فضای خانه را به سرعت گرم خواهد کرد. این بخاری‌ها دارای سیستم‌های ایمنی مانند جرقه زن، شیر تنظیم، خفنگ و دودکش هستند که قادر هستند از بروز حوادث ناگوار مانند گازگرفتگی، انفجار و آتش سوزی جلوگیری کنند. در ادامه به بررسی عیوب این ابزار می‌پردازیم.

نیاز به نصب و تعمیر

بخاری با پوشش لعابی به دلیل استفاده از سوخت‌های مختلف، نیاز به نصب و تعمیر دارد. این بخاری‌ها باید در قسمتی از محیط که دارای دودکش و شیر گاز است، نصب شوند. همچنین باید از سلامت و باز بودن راه دودکش و شیر گاز اطمینان حاصل شود. توجه داشته باشید که این بخاری‌ها باید به صورت دوره‌ای توسط متخصصین مورد سرویس و تعمیر قرار گیرند. تا از رسوب و گرفتگی آنها جلوگیری شود.

قیمت بالا

این نوع بخاری به دلیل استفاده از لعاب نسوز و طرح‌های متنوع، قیمت بالاتری نسبت به بخاری‌های ساده دارد. این قیمت ممکن است برای برخی از خریداران نامناسب باشد و باعث کاهش تمایل به خرید این بخاری شود. با این حال اما نگران نباشید شما می‌توانید به سادگی چند کلیک به مجیکمپ مراجعه کنید تا با کم‌ترین قیمت با کیفیت‌ترین محصولات را خریداری نمایید.

مقاله “بخاری هیزمی؛ ماجراجوی تمام عیار طبیعت” را نیز بخوانید!

چگونه بخاری لعابی را نصب کنیم؟

شما باید محلی را برای نصب بخاری انتخاب کنید که دارای دودکش و شیر گاز باشد و گردش هوا در آن به خوبی صورت گیرد. همچنین باید از نزدیکی بخاری به وسایل قابل اشتعال و دیوارهای اطراف حداقل 30 سانتی متر فاصله داشته باشید. بخاری را در ارتفاع 5 سانتی متری از زمین قرار دهید و از نصب آن روی کف زمین خودداری کنید. سپس شما باید دودکش بخاری را به صورت عمودی و با شیب به سمت بالا نصب کنید.  از نصب آن به صورت افقی یا شیب دار پرهیز نمایید. همچنین باید از رابط‌های کوتاه و مستقیم برای اتصال لوله‌های دودکش استفاده کنید. از زانوهای کوتاه و با زاویه تند خودداری نمایید. برای محکم نگه داشتن دودکش بخاری، می‌توانید از پرچ‌های فلزی استفاده کنید.

پس از آن اقدام به نصب شلنگ نمایید. نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشید این است که از شلنگی حداقل صد و بیست سانتی‌متری استفاده کنید. پس از انجام این کار شما می‌توانید به سادگی بخاری را روشن نمایید. برای این کار شما باید ابتدا شیر گاز را باز کنید، دکمه جرقه زن را فشار دهید تا شمعک بخاری روشن شود. سپس دکمه شیر بخاری را فشار دهید و نگه دارید تا ترموکوبل گرم شده و شعله اصلی بخاری روشن شود. بعد از اطمینان از روشن شدن شعله اصلی، دکمه شیر بخاری را رها کنید و با استفاده از خفنگ، شعله را تنظیم نمایید.

خرید بهترین بخاری لعابی بازار ایران

شما می‌توانید برای خرید بهترین بخاری لعابی و لوازم کمپینگ به سایت مجیکمپ مراجعه کنید. مجیکمپ دارای آرشیوی عظیم از بهترین محصولات کمپ و آفرود است. این به آن معنی خواهد بود که شما قادر به مقایسه و مطالعه انواع ابزار‌ها هستید. و ضمن این بررسی می‌توانید محصول مورد نظر خود را به سادگی چند کلیک انتخاب و خریداری نمایید.

نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشید این است که مجیکمپ به همراه کالا با کیفیت خود، ضمانت نامه‌ای مبنی بر اصالت و کیفیت محصولات را نیز به مشتریان ارائه می‌دهد. با توجه به این نکته نگرانی برای خریداران باقی نخواهند ماند. همچنین اگر خرید شما بیشتر از چهار میلیون تومان است شما می‌توانید از سرویس پست رایگان بهرمند شوید. ناگفته نماند که مجیکمپ تمام قطعات یدکی محصولات و ابزار‌های کمپینگ و آفرودی را تامین می‌کند تا مشتریان به خیالی آسوده اقدام به خرید نمایند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید