مقالات آموزشی کمپ

بایدها و نبایدهای خرید بیل ریشه زن که هر طبیعت گرد باید بداند!

بیل آفرودی ریشه زن کوچک

بیل ریشه زن یک ابزار بسیار کاربردی و مفید است. این ابزار برای برش، قطعه قطعه کردن ریشه و ساقه­‌های گیاهان در خاک استفاده می شود. این بیل دارای دندانه‌­های تیز و اره مانند در دو طرف دماغه بیل است. همین امر سبب شده تا این ابزار قابلیت برش ریشه یا ساقه گیاهان را داشته باشد. بیل باغبانی اغلب از فلز ساخته می­‌شود. همچنین بهتر است دسته و یا دستگیره بیل نیز فلزی باشد.

بیل باغبانی مناسب برای سفرهای طبیعت گردی، کمپینگ، آفرود، باغبانی و کشاورزی است. اما بیل باغبانی چه مدل­‌هایی دارد؟ چطور این نوع بیل طراحی، تولید و روانه بازار شد؟ چگونه بهترین مدل آن را انتخاب و خریداری کنیم؟ در ادامه به معرفی و بررسی این ابزار کاربردی می­پردازیم.

بیل ریشه زن یا باغبانی چگونه طراحی و به بازار عرضه شد؟

بیل باغبانی یا همان ریشه زن (بیل کمپینگ) نوعی ابزار نوین است. این ابزار کاربردی در قرن بیستم طراحی و روانه بازار شد. برای طراحی بیل کمپینگ از همان بیل‌­های قدیمی الهام گرفته شد. به بیان دیگر این نوع بیل شباهت فراوانی به ابزار­های سنتی دارد اما برخی امکانات مهم و کاربردی به آن اضافه شده است.

بیل های سنتی معمولا از چوب و سنگ یا فلز ساخته می‌­شوند. این ابزار­ها دارای دماغه صاف و بدون دندانه هستند. این بیل ­ها برای برگرداندن خاک و کاشت دانه ها مناسب خواهند بود. نکته قابل توجه آن است که افراد قادر به استفاده از بیل‌­های سنتی برای برش ریشه یا ساقه­‌های گیاهان نخواهند بود. بنابراین، با اضافه کردن دندانه‌­های تیز و اره مانند به دماغه بیل باغبانی، این بیل به عنوان یک ابزار جدید و کارآمد به بازار عرضه شد.

بیل باغبانی اولین بار در کشور آمریکا توسط شرکت Woodman’s Pal در سال ۱۹۴۱ در خط تولید قرار گرفت. این بیل در ابتدا برای نیروهای نظامی آمریکا طراحی شده بود تا آن­ها در جنگل و بیابان­‌ها قادر به هموار کردن مسیر شوند. پس از گذشت سال­‌ها، این بیل به یک ابزار محبوب برای طبیعت گردان، آفرودکاران، باغبانان و کشاورزان تبدیل شد. امروزه، بیل باغبانی در بسیاری از کشورها و با برندهای مختلف تولید و فروخته می­شود.

بیل کمپینگ در چه مدل­‌هایی تولید می­‌شود؟

همانطور که بیان شد بیل­‌ها کاربرد فراوانی دارند. افراد می‌­توانند از آن­ها در محیط‌­های کمپینگ یا گشت و گذار در طبیعت، آفرود، باغبانی یا کشاورزی استفاده کنند. با توجه به این نکته برای رفع نیاز تمام مشتریان، شرکت‌­های تولید کننده بیل اقدام به تولید این محصول در مشخصات ابعادی و امکاناتی مختلف می­‌کنند که در ادامه به بررسی آن­ها می­پردازیم.

بیل کمپینگ و باغبانی کوچک

این نوع بیل دارای دماغه کوچک و دسته کوتاه است. این ابزار مناسب برای برش ریشه‌­ها و ساقه­‌های گیاهان کوچک و نازک خواهد بود. بیل کوچک، راحت در دست قابل حمل بوده و برای فعالیت های سبک و کوتاه مدت مناسب است. به عنوان مثال، شما می­توانید از بیل ریشه زن برای خلوت کردن گلدان­‌ها، کندن علف های هرز، برش گل­‌ها و بوته­‌های کوچک استفاده کنید. قیمت این بیل معمولا از ۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان متغیر است.

بیل کمپینگ و باغبانی بزرگ

یکی دیگر از بیل‌­های عرضه شده در بازار که دارای دماغه و دسته بزرگ است، بیل باغبانی بزرگ خواهد بود. این ابزار مناسب برای برش ریشه­ و ساقه­‌های گیاهان بزرگ و ضخیم است. همچنین بیل بزرگ، مستحکم‌­تر از دیگر انواع ابزار کمپینگ بوده و برای فعالیت های سنگین و طولانی مدت مناسب خواهد بود. برای مثال، شما می­‌توانید از این بیل برای هموار کردن مسیر در جنگل‌­ها، برش درختان و بوته­‌های بزرگ همچنین کندن خاک استفاده کنید. قیمت این محصول میان دویست تا پانصد هزار تومان خواهد بود.

بیل چندکاره

بیل چندکاره یک نوع بیل باغبانی است. همانطور که از نام این محصول مشخص خواهد بود، افراد می­‌توانند از آن به جای چند ابزار مختلف بهره ببرند. از این رو این ابزار دارای دماغه چندکاره است. دماغه این نوع بیل دارای  دندانه‌­های تیز و اره مانند برای برش ریشه­‌ها، نوک تیز برای سوراخ کردن خاک، قلموی فلزی برای شکستن سنگ‌­ها و چکش برای میخ زدن است. این محصول همچنین دارای دسته‌­ای بلند خواهد بود. دستگیره این نوع بیل می­تواند به عنوان چوب برای چادر زدن و حمل و نقل استفاده شود. این بیل مناسب برای سفرهای طبیعت گردی، آفرود، کمپینگ و گشت و گذار در طبیعت است. قیمت این بیل میان ۵۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان متغیر است.

نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه فراوانی داشته باشیم این است که شما می‌­توانید تمام مدل­‌های مختلف بیل کمپینگ را از سایت مجیکمپ خریداری کنید. مجیکمپ همراه محصول خریداری شده به شما گارانتی اصالت و کیفیت ابزار­ها را نیز ارائه خواهد داد.

بیل ریشه زن یا کمپینگ چه مزایا و معایبی دارد؟

بایدها و نبایدهای خرید بیل ریشه زن که هر طبیعت گرد باید بداند!

بیل کمپینگ یک ابزار کارآمد و مفید است. این ابزار می­‌تواند در بسیاری از فعالیت­‌ها و شرایط مختلف به شما کمک کند. اما همچون هر ابزار دیگری، بیل کمپینگ نیز دارای مزایا و معایب خود خواهد بود که باید آن­ها را در نظر داشته باشید.

مزایای بیل آفرودی یا همان ریشه زن چیست؟

از مزایا بیل آفرودی می­توان به کاربرد چند منظوره، مقاومت، راحتی و ایمنی آن اشاره کرد که در ادامه آن­ها را بررسی خواهیم کرد.

کاربرد چند منظوره

بیل آفرودی می­تواند برای برش ریشه و ساقه­‌های گیاهان، کندن خاک، شکستن سنگ، میخ زدن، راهنمایی افراد، چادر زدن و حمل و نقل استفاده شود. این بیل می تواند جای چند ابزار را بگیرد و شما را از حمل ابزارهای اضافی بی نیاز کند.

مقاومت بالا

اغلب بیل­‌های آفرودی و ریشه زن از فلزات با کیفیت و محکم ساخته می‌­شوند. این امر سبب خواهد شد که آن­ها قادر به مقاومت در برابر ضربه، خم شدن، شکستن و زنگ زدن باشند. این بیل­‌ها می­‌توانند در شرایط سخت و نامساعد نیز عملکرد خوبی از خود نشان دهند.

راحتی و ایمن بودن

بیل ریشه زن دارای دسته و دستگیره­ای راحت است. همین عملکرد سبب می­شود تا ابزار در دست به خوبی جا بگیرد تا از لغزش و سقوط جلوگیری شود. این ابزار همچنین دارای قلموی فلزی است. این قلموی فلزی قادر به مقاومت در برابر فشار و ضربه خواهد بود. از این رو می­تواند از دستان شما نیز محافظت کند.

معایب بیل آفرودی یا ریشه زن چیست؟

با تمام مزایا این ابزار، همانطور که بیان شد بیل آفرودی یا ریشه زن معایب مهمی نیز خواهد داشت که در ادامه به بررسی آن می‌­پردازیم.

وزن زیاد و حجیم بودن

بیل آفرودی به دلیل جنس و اندازه دماغه و دسته بیل، معمولا وزنی بالا خواهد داشت. این بیل ممکن است برای حمل و نقل و نگهداری دشوار باشد و شما را در حرکت محدود کند.

میزان قیمت و فروشندگان اندک

بیل آفرودی با توجه به تنوع کیفیت، دماغه و دسته بیل، معمولا گران و نادر است. ممکن خواهد بود افراد برای خرید این نوع ابزار دچار مشکل شوند. همچنین در برخی موارد بیل آفرودی می­‌تواند بودجه خرید شما را محدود کند.

شرایط نگهداری

بیل ریشه زن به دلیل استفاده از فلزات، ممکن است در برابر عوامل محیطی مثل رطوبت، گرد و غبار و خوردگی حساس باشد. این بیل می‌­تواند در برخی موارد نادر، نیاز به تعمیر نیز داشته باشد. از این رو این ابزار قادر است برای تعمیر زمان شما را تا ساعت­‌ها مشغول خود کند.

چگونه بهترین بیل باغبانی را خریداری کنیم؟

برای خرید بهترین بیل افراد باید شرایط و نوع کاربری خود از این ابزار را مشخص کنند. همان‌طور که بیان شد افراد می‌­توانند از بیل کمپینگ در محیط­‌های کمپینگ، باغبانی، آفرود، گشت و گذار در طبیعت و کشاورزی بهره ببرند. با توجه به این نکته شما می‌­توانید با در نظر داشتن نوع کاربری اقدام به خرید یکی از مدل­‌های بیل نمایید.

همچنین شما می­‌توانید از این ابزار برای راهنمایی و نشانه­‌گذاری مسیر، چادر زدن، کندن ریشه، قطع ساقه گیاهان، شکستن چوب و سنگ بهره ببرید.

خرید بیل ریشه کمپینگ با شرایط مناسب

نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما می‌­توانید بهترین و با کیفیت‌­ترین محصولات آفرودی و کمپینگ را از مجیکمپ خریداری کنید. مجیکمپ به همراه کالا خریداری شده شما، ضمانت نامه‌­ای مبنی بر اصالت و کیفیت محصول ارائه خواهد داد. از این رو نیازی به نگرانی بابت قیمت خرید، اصل بودن و کیفیت محصول نخواهید داشت.

باید توجه داشته باشید که اگر در کنار خرید بیل ریشه زن، مجموعه خریدهای شما بیشتر از پنج میلیون تومان باشد، شما می­توانید از قابلیت سرویس پست رایگان مجیکمپ بهرمند شوید. نکته مثبت درباره محصولات مجیکمپ آن است که شما قادر به خریداری انواع لوازم­‌های یدکی برای ابزار­های خود خواهید بود. با در نظر داشتن این تفاسیر دیگر نگرانی برای خرید شما باقی نخواهد ماند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید