مقالات آموزشی کمپ

میل پرچم یک تکه؛ بگو کجایی تا پیدات کنم!

میل پرچم یک تکه آفرود مجیکمپ

کمپینگ و یا گشت گذار در طبیعت یکی از امور مورد علاقه افراد است. اغلب این نوع گشت و گذار‌ ها در طبیعت با استفاده از خودرو‌ های آفرود صورت خواهد گرفت. نکته حائز اهمیت که باید در اجرا چنین کمپینگ‌ هایی در نظر داشته باشید، شناسایی محیط و قابل رویت بودن خودرو‌ های آفرود است. از آن جایی که گشت و گذار با خودرو در موقعیت‌ های محیطی بکر طبیعت صورت می‌ گیرد، توصیه می‌ شود تا افراد برای نشانه گذاری محیط از میل پرچم یک تکه استفاده کنند.

نکته بسیار مهم که باید درباره این نوع پرچم بدانید آن است که این ابزار قابلیت استفاده روی سقف، شیشه یا بدنه خودرو را دارد. از این رو افراد می‌ توانند برای رویت و مشاهده بهتر خودرو خود برای دیگر افراد از این ابزار بهره ببرند. اما میل پرچم چه مدل‌ هایی دارد؟ چگونه می‌ توان از آن استفاده کرد؟ و وظیفه آن چیست؟ در ادامه به معرفی و بررسی پرچم یک تکه می‌ پردازیم.

میل پرچم یک تکه آفرودی چیست؟

همانطور که می‌ دانید میل پرچم یا همان آنتن آفرودی ابزاری برای نشانه گذاری محیط یا خودرو است. این به آن معنی خواهد بود که افراد می‌ توانند با استفاده از این ابزار محیط را برای دوستان خود نشانه گذاری کنند. به بیان دیگر با استفاده از پرچم، مسیر رفت و آمد و محیط امن کمپ برای افراد مشخص خواهد شد.

اما مهم‌ ترین کاربردی که میل پرچم یه تکه دارد، استفاده از آن روی خودرو است. افراد می‌ توانند با خرید این ابزار آن را روی بدنه، شیشه یا سقف خودرو خود نصب کنند. با انجام این کار و به واسطه پرچم، خودرو برای افراد قابل شناسایی خواهد بود.

آنتن یک تکه آفرودی چه کاربردی دارد؟

میل پرچم یک تکه آفرود مجیکمپ

آنتن یک تکه آفرودی در مدل‌ های مختلفی طراحی، تولید و روانه بازار خواهد شد. با توجه به این موضوع و به دلیل وجود ابزار‌ های کاربردی که برای نصب آن وجود دارد، آنتن طیف کاربردی فراوانی خواهد داشت. همچنین افراد می‌ توانند با توجه به ابعاد و اندازه متفاوت این پرچم‌ ها از آن در محیط‌ های مختلف بهره ببرند. در ادامه به معرفی و بررسی وظیفه و محیط کاربردی میل پرچم یک تکه آفرودی می‌ پردازیم.

استفاده از آنتن یک تکه روی بدنه یا شیشه خودرو آفرودی

یکی از وظیفه‌ های آنتن یک تکه آفرودی، ثابت ماندن روی بدنه یا شیشه خودرو‌ های آفرودی است. از این رو همراه این محصول قطعات مهمی برای نصب و راه‌ اندازی آن روی خودرو برای مشتریان ارسال خواهد شد. با این حال اما اگر امکان نصب و ثابت ماندن آنتن یک تکه روی بدنه یا شیشه خودرو وجود نداشت، افراد می-توانند از پایه نگهدارنده بهره ببرند. همچنین این نوع آنتن یا میل پرچم قابلیت نصب روی سقف خودرو را نیز خواهد داشت.

استفاده از آنتن یک تکه روی سقف یا سپر خودرو آفرودی

همانطور که بیان کردیم یکی از مهم‌ ترین وظایف و کاربرد‌ های این نوع میل پرچم نصب آن روی خودرو آفرودی است. برای نصب این آنتن افراد می‌ توانند از پایه‌ های موجود در بازار استفاده کنند. اما در برخی از خودرو‌ های آفرودی به صورت پیش‌ فرض، پایه و شیاری برای نصب آنتن ایجاد شده است. اغلب این شیار‌ ها روی سقف یا سپر خودرو‌ های آفرودی اعمال خواهند شد. افراد باید برای نصب میل پرچم یه تکه از قطعات و دفترچه راهنما بهره ببرند. با این حال در ادامه به معرفی بهترین راهکار برای نصب این ابزار روی خودرو خواهیم پرداخت.

استفاده از آنتن  یک  تکه به عنوان نشانه در طبیعت

یکی از کاربرد‌ های آنتن یک تکه آفرودی، استفاده از آن به عنوان نشانه در طبیعت است. برای انجام این عمل از چند پرچم در طول مسیر آفرود یا محیط کمپ استفاده خواهد شد. با انجام این امر دیگر نیازی به نگرانی افراد برای گم شدن در محیط کمپ یا مسیر آفرود را نیست. با تمام این اوصاف اما باید توجه داشته باشید که میل پرچم آفرودی برای نصب روی خودرو طراحی، تولید و روانه بازار خواهد شد.

 

راهنمای نصب میل پرچم یک تکه روی خودرو‌ های آفرودی

میل پرچم یک تکه آفرود مجیکمپ

برای نصب میل پرچم روی خودرو‌ های آفرودی باید به سه نکته مهم توجه داشت. با استفاده و بهروری از این نکات افراد قادر به استفاده از پرچم یا آنتن یک تکه آفرودی خواهند بود.

شناسایی مدل آنتن یا پرچم

اولین و مهم‌ ترین مرحله برای نصب میل آنتن، شناسایی مدل آن است. همانطور که بیان شد این نوع از آنتن-ها در انواع و ابعاد مختلفی طراحی، تولید و روانه بازار خواهند شد. از این رو بهتر است مدل آنتن یا پرچم یک تکه خود را شناسایی کنید. با این کار شما آسوده‌ تر قادر به نصب آن روی خودرو خواهید بود.

ثابت کردن پارچه پرچم روی میل و آنتن

در دومین گام شما باید پارچه پرچم که به همراه میل و آنتن محصول خریداری شده است را روی آن نصب کنید. در مدل‌ های آنتن ریلی شما باید قسمت‌ های نر و ماده ابزار را کنار هم قرار دهید تا پارچه به ابزار وصل شود. از طرفی اگر پرچم شما دارای اتصالات پلاستیکی بود، این اتصالات روی پارچه ثابت کنید تا به کمک آن میل یک تکه را نصب کنید. به بیان دیگر شما باید با توجه به نوع پرچم و اتصالات آن اقدام به نصب پارچه روی ابزار نمایید.

استفاده از قطعات و اتصالات برای نصب آنتن و میل پرچم روی خودرو

برای نصب میل پرچم ابتدا قطعات و اتصالاتی را که به همراه محصول برای شما ارسال شده است را تفکیک کنید. در اغلب مدل‌ های پرچم‌ های یک تکه آفرودی این اتصالات شامل پیچ، مهره، واشر، تخت و فنر خواهد بود. پس از انجام این کار محل نصب را به خوبی بررسی کنید اگر شیار به صورت پیش‌ فرض روی خودرو وجود دارد می‌ توانید به سادگی ابزار را روی خودرو ثابت کنید. اما اگر این شیار به صورت پیش‌ فرض روی خودرو وجود ندارد شما می‌ توانید از پایه نگهدارنده بهره ببرید. توصیه می‌ شود که افراد خود اقدامی برای ایجاد شیار روی خودرو نکنند. چرا که احتمال ایجاد خرابی و نقض فنی در آن قسمت بسیار خواهد بود.

چگونه از پایه پرچم آفرودی استفاده کنیم؟

خودرو‌ های آفرودی اغلب دستخوش تغییرات فراوانی در طول استفاده و بهرمندی از آن‌ ها خواهند شد. از این رو احتمال وجود شیار به صورت پیش‌ فرض روی خودرو کاهش خواهد یافت. برای رفع این مشکل شما می-توانید از پایه پرچم آفرودی استفاده کنید. این ابزار که از جنس آلیاژ آلومینیوم یا پلاستیک است، به سادگی روی بدنه یا شیشه خودرو ثابت خواهد شد. افراد می‌ توانند پس از نصب این ابزار اقدام به ثابت کردن پرچم روی آن نمایند. همچنین با نصب پایه میل پرچم یک تکه آفرودی افراد می‌ توانند چراغ‌ های پایه‌ دار یا دوربین را نیز روی آن نصب نمایند.

چگونه عمر مفید استفاده از میل پرچم آفرودی را افزایش دهیم؟

آنتن یا میل پرچم‌ های آفرودی ابزار‌ های حساسی هستند. با توجه به این نکته توصیه می‌ شود در نگهداری از آن‌ ها وسواس داشته باشید. برای جلوگیری از شکستگی، ترک خوردگی و یا خم شدگی روی آنتن یا میل پرچم، از خم شدن بیشتر از نود درجه آن جلوگیری نمایید. همچنین حتما از ضربه اجسام مستحکم به آنتن جلوگیری کنید. با انجام این امر احتمال شکسته شدن آنتن کاهش خواهد یافت.

نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشید این است موانع جاده‌ ای می‌ توانند بیشترین آسیب را به میل پرچم وارد کنند. از این رو بهتر است در اتوبان‌ ها و جاده‌ های مخصوص میل پرچم را از روی بدنه، سپر، سقف یا شیشه خودرو باز کنید و پس از رسیدن به مسیر‌ های آفرودی دوباره اقدام به نصب آن نمایید.

روش جلوگیری از شکستن میل یا آنتن آفرودی چیست؟

 

همانطور که بیان شد موارد بسیاری می‌ توانند سبب شکستگی میل پرچم آفرودی شوند. توصیه می‌ شود به دقت به آن‌ ها طول عمر مفید میل پرچم خود را افزایش دهید. با این حال اما اگر دقت کافی در استفاده از این ابزار وجود نداشته باشد، آنتن به سادگی دچار شکستگی می‌ شود.

خم شدن بیشتر از نود درجه

اغلب میل پرچم‌ ها قابلیت خم شدن تا نود درجه برای مدت طولانی را خواهند داشت. اما اگر در این مدت خم شدن آنتن پرچم بیشتر از نود درجه باشد، آنتن حتما دچار شکستگی یا نقض فنی خواهد شد.

بستن آنتن پرچم

آنتن یک تکه تکان‌ های بسیاری در طول مسیر روی خودرو خواهد داشت. اگر به وسیله ابزاری جلوی تکان آنتن پرچم گرفته شود، احتمال شکسته شدن آن وجود دارد. از این رو توصیه می‌ شود هنگام کمپینگ یا گشت و گذار در طبیعت حتما به ابزار و بار کنار پرچم توجه داشته باشید.

خرید میل پرچم یه تکه آفرودی

میل پرچم یک تکه آفرودی یکی از ابزار‌ های ضروری در مسافرت‌ های آفرودی و گشت و گذار در طبیعت است. از این رو افراد باید در خرید آن توجه کافی را داشته باشند. شما می‌ توانید با مراجعه به سایت مجیکمپ با کیفیت‌ ترین ابزار‌ های آفرودی و کمپینگ را از جمله میل یا آنتن پرچم خودرو خریداری نمایید. نکته حائز اهمیت درباره مجیکمپ آن است که شما با خرید بیشتر از چهار میلیون تومان قادر به استفاده از سرویس پست رایگان خواهید بود.

مجیکمپ در کنار کالا و محصولات با کیفیت خود به شما ضمانت نامه‌ ای مبنی بر اصالت محصول خود نیز ارائه خواهد داد. از این رو دیگر نیازی به نگرانی بابت کیفیت یا اصالت کالا نخواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید