مقالات آموزشی کمپ

تخت سفری؛ عضو جدانشدنی ماجراجویی در طبیعت

تخت سفری؛ عضو جدانشدنی ماجراجویی در طبیعت

کمپینگ یا گشت و گذار در محیط طبیعی و بکر یکی از امور علاقه­‌مندان به طبیعت و آفرود است. اغلب افرادی که به صورت کمپینگ به گشت و گذار می‌­پردازند، شب خود را در طبیعت می­‌گذرانند. با توجه به این نکته این افراد نیاز به ابزاری به عنوان تخت خواهند داشت. تخت سفری ابزاری همه­‌کاره است که تمام نیاز­های افراد طبیعت­گرد را رفع می­کند.

تخت سفری در انواع مختلف برای شرایط­‌های متفاوت طراحی، تولید و روانه بازار می­شود. نکته‌­ای که باید به آن توجه داشت آن است که طیف گسترده از این ابزار خواب در طبیعت، سبب رفع نیاز طبیعت‌­گردان در شرایط‌­های مختلف خواهد شد. اما با این حال این ابزار­های خواب چه هستند؟ و در چه انواعی تولید و روانه بازار می­‌شوند؟ چگونه می­‌توان بهترین مدل از آن را انتخاب و خریداری کرد؟ در ادامه به معرفی و بررسی این ابزار خواهیم پرداخت.

تخت خواب سفری چیست؟

اگر بخواهیم به بررسی کلی این ابزار ضروری در کمپینگ بپردازیم باید بدانیم که این تخت، به افراد کمک می‌­کند تا بدون نگرانی قادر شوند تا در طبیعت استراحت کنند. نکته حائز اهمیت درباره انواع این تخت­‌ها آن است که شما می­‌توانید بدون لمس زمین و به صورت معلق نیز به استراحت بپردازید.

تخت سفری در چه انواعی تولید می­‌شود؟

همانطور که بیان شد برای رفع نیاز افراد طبیعت­‌گرد شرکت‌­های تولید کننده این ابزار تصمیم به طراحی و تولید انواع مختلفی از این ابزار خواهند پرداخت. با توجه به این نکته تخت‌­ها دارای ویژگی­‌های خاص و منحصر به فردی خواهند بود که در ادامه به بررسی آن­ها می­‌پردازیم.

تخت خواب فلزی تاشو

تخت خواب فلزی تاشو سفری

یکی از محبوب­‌ترین تخت خواب­‌های مسافرتی، نوع تاشو فلزی آن است. شرکت‌­های مختلفی این نوع تخت خواب را تولید می­‌کنند. این ابزار خواب مسافرتی را می‌­توان در شرایط کمپینگ و در مناطق بکر طبیعت استفاده کرد. نکته حائز اهمیت درباره این نوع تخت خواب آن است که می­‌توان از آن به عنوان تخت مهمان نیز بهره برد.

تخت خواب تاشو کمپینگ با کیسه خواب

این ابزار خواب کمپینگ دارای شش پایه برای نگهداری است. همچنین روکشی بر پایه­‌ها وجود خواهد داشت. تفاوت بزرگ تخت خواب تاشو کمپینگ با دیگر انواع این ابزار­ها وجود کیسه خواب است. به بیان دیگر این تخت از سه قطعه مهم تشکیل خواهد شد. پایه­‌های فلزی، تشک بادی و کیسه خواب که اجزاء مهم این تخت هستند. اجزاء این تخت ضد تعریق خواهند بود. با توجه به این نکات شما می‌­توانید در شرایط مختلفی آب و هوایی از آن استفاده کنید.

تخت خواب تاشو فلزی با تشک بادی

همانطور که از نام این نوع تخت پیدا است، همراه ابزار خواب یک تشک بادی نیز در تجهیزات آن برای خریداران ارسال خواهد شد. این تشک ضد تعریق است و قابلیت استفاده در شرایط مختلف جوی و آب و هوایی را خواهد داشت. نکته­‌ای که سبب محبوبیت این محصول می‌­شود قابلیت جداسازی آن است. این به آن معنی خواهد بود که شما می‌­توانید پایه­‌های تخت را از تشک جدا کنید. همچنین تشک بادی به وسیله پمپ بادی کوچک به سادگی باد شده و قابل استفاده می­شود. برای اتصال قطعات پایه تخت نیز دفترچه راهنما همراه محصولات وجود دارد که استفاده از این ابزار خواب مسافرتی را بسیار ساده می­کند.

تخت خواب تاشو ساده فلزی

این تخت را می‌­توان ساده‌­ترین تخت مسافرتی عنوان کرد. این ابزار خواب مسافرتی دارای یک تخت شش پایه است. پایه‌­های تخت از فولاد ساخته شده که دوام و استحکام بیشتری نسبت به دیگر فلزات دارد. این تخت یک متر و نود سانتی­متر طول خواهد داشت که سبب می­شود افراد بلند قد نیز به سادگی روی آن استراحت کنند. در قسمت اتصال قطعات از پلاستیک­‌هایی استفاده شده تا از لیز خوردن جلوگیری شود. نکته‌­ای که باید درباره این تخت بدانید آن است که تخت سفری تاشو فلزی ساده قابلیت تحمل وزن تا صد و پنجاه کیلو­گرم را خواهد داشت همچنین افراد برای استفاده از آن و پوشش روکش نیاز به بالش و پتو دارند.

تخت خواب یک نفره سفری

شما می­‌توانید تخت خواب­‌های مسافرتی را در انواع و اندازه مختلف خریداری کنید. اگر بخواهیم به بررسی دقیق­‌تر این موضوع بپردازیم باید بدانیم که تخت خواب یک نفره فلزی، همان تخت خواب تاشو ساده است. این به آن معنی خواهد بود که تمام این تخت­‌ها در اندازه­‌هایی مناسب در دسترس افراد علاقه­‌مند به طبیعت است.

تخت آویز یا ننو سفری

 

تخت آویز یا ننو نوعی تخت خواب است که افرادی می‌­توانند با استفاده از آن به صورت معلق میان زمین و آسمان به استراحت بپردازند و اوقات فراغت خود را بگذرانند. افراد می‌­توانند از این نوع ابزار خواب در حیاط خانه، اتاق خواب، طبیعت و یا محیط­‌های مختلف استفاده کنند. متخصصان توصیه می­‌کنند افرادی که دچار بی­خوابی هستند حتما استفاده از این تخت‌­های معلق را امتحان نمایند.

ننو کوهنوردی

نوعی از ننو که کوه­نوردان از آن استفاده می­‌کنند، از افراد در برابر آسیب­‌هایی چون نیش حشرات یا گزندگان محافظت می­کند. از این رو اسکان شب برای کوه­نوردان که امری حیاتی است بدون نگرانی تامین خواهد شد.

ننو پایه­‌دار

تخت آویز یا ننو سفری

برای استفاده از ننو باید این ابزار که اغلب از چرم یا پارچه­‌های ضخیم تولید می­شود را میان دو درخت آویزان کنیم. اگر چنین شرایطی اطراف ما وجود نداشته باشد، می­‌توانیم از ننو­های پایه­‌دار بهره ببریم. این ننو­ها دارای پایه­‌هایی برای نگهداری افراد خواهد بود. نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشیم آن است که اغلب این ابزار­ها نیاز به فضای بزرگی خواهند داشت.

ننو مسافرتی

یکی از محبوب­‌ترین ننو­های موجود در بازار ایران ننو مسافرتی است. این ابزار حجم و وزن کمی دارد. از این رو افراد قادر به جا به جایی آن خواهند بود. طبیعت­گردان می‌­توانند از این نوع تخت سفری در مسافرت‌­های کمپینگ یا گشت گذار در محیط‌های بکر طبیعی بهره ببرند.

تخت سفری تیتو

یکی دیگر از ساده­‌ترین انواع تخت سفری، ابزار خواب تیتو است. این ابزار خواب مسافرتی از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده که وزن بسیار سبکی دارد. شما می‌­توانید به سادگی این نوع از تخت خواب را جمع کنید. با توجه به این نکات تخت خواب مسافرتی تیتو را می­‌توان گزینه‌­ای ساده و محبوب در بازار ایران معرفی کرد.

خرید تخت مسافرتی دست دوم و ارزان

با نوسانات قیمت در بازار ایران نمی‌­توان قیمت دقیقی را برای انواع مختلف ابزار­های کمپینگ در نظر گرفت. از این رو افراد اقدام به خرید تخت مسافرتی دست دوم می­‌نمایند. با این حال اما توصیه می­شود به جای خرید ابزارهای کمپینگ به صورت دست دوم آن­ها را به صورت نو و آکبند از فروشگاه‌­های مطمئن خریداری کنید.

نکاتی که باید قبل از خرید تخت سفری بدانید

افراد برای خرید بهترین تخت سفری باید به نکات مهمی توجه داشته باشند. با رعایت این نکات شما قادر به خرید تخت سفری مناسب خود خواهید بود. در ادامه به معرفی و بررسی مهم­‌ترین این نکات می‌­پردازیم.

اندازه ابزار خواب سفری

مهم­‌ترین رکن خرید بعد از انتخاب مدل تخت، تایین اندازه آن است. همانطور که بیان شد شما می­توانید تخت‌­های خود را در اندازه­‌های مختلف به صورت تک نفره یا دو نفره خریداری نمایید از این رو قبل از خرید حتما به این نکته توجه فراوانی داشته باشید.

وزن قابل تحمل ابزار خواب سفری

اغلب تخت‌­های سفری قابلیت تحمل وزن تا صد و پنجاه کیلو­گرم را خواهند داشت. با این حال قبل از خرید ابزار خواب باید به میزان تحمل پایه و پارچه­‌ها توجه فراوانی داشته باشید.

جنس پارچه و پایه ابزار خواب سفری

شما می­‌توانید میان طیف گسترده‌­ای از انواع ابزار­های خواب، تخت خود را انتخاب نمایید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که با صرف نظر از ننو یا پایه‌­دار بودن تخت خواب، مهم­ترین رکن در انتخاب جنس پارچه است. پارچه بیشترین تماس را با بدن افراد خواهد داشت. اگر پارچه مرغوب نباشد ممکن است فرد دچار حساسیت­‌های پوستی شود. از این رو توصیه خواهد شد در انتخاب نوع پارچه برای ابزار خواب سفری خود، توجه کافی را داشته باشید. همچنین بهتر است از ابزار­های خوابی با پایه­‌های فولادی یا آلیاژ آلومینیومی بهره ببرید.

مقاله “بخاری هیزمی؛ ماجراجوی تمام عیار طبیعت” را نیز بخوانید!

خرید تخت سفری

خرید لوازم ضروری کمپینگ یکی از امور مهم برای طبیعت­گردان یا افراد علاقه­مند به آفرود است. برای خرید تخت سفری می‌­توانید به سایت مجیکمپ مراجعه کنید. این سایت دارای آرشیوی عظیم از اطلاعات درباره لوازم کمپینگ و آفرود است. با توجه به این نکته شما می‌­توانید ضمن بررسی و مقایسه انواع ابزارآلات، آن­ها را به سادگی چند کلیک انتخاب و خریداری نمایید. تا در کوتاه­ترین زمان ممکن محصولات مورد نظر به دست شما برسد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید