مقالات آموزشی کمپ

نکاتی آموزنده درمورد میل پرچم آفرودی که لازم است بدانید

میل پرچم آفرود مجیکمپ

میل پرچم آفرودی یکی از ابزار­های نشانه گذاری است. این ابزار سبب شناسایی بهتر انواع خودرو آفرودی خواهد شد. اما میل پرچم آفرودی چیست؟ این ابزار چه کاربردی دارد؟ و چگونه می­شود آن را خریداری کرد؟ در ادامه به معرفی و بررسی این ابزار مهم کمپینگ می­پردازیم.

افرادی که صاحب خودرو­های آفرودی هستند و یا علاقه به سفر­های کمپینگ و گشت و گذار در طبیعت دارند، نیاز به ابزار­هایی ضروری خواهند داشت. اغلب این ابزار­ها وظیفه حیاتی در حفظ و مراقبت از افراد را بر عهده دارند. از آن جایی که مسافرت ­های کمپینگ و آفرودی اغلب در محیط‌­های بکر و طبیعی برپا می­شود، ابزار­هایی که سبب نشانه گذاری خودرو و یا قابل شناسایی آن خواهند شد، از اهمیت فراوانی بهره می­برند.

میل پرچم آفرودی چیست؟

همانطور که بیان شد میل پرچم یا آنتن آفرودی یکی از ابزار­های مهم در مسافرت و گشت و گذار­های کمپینگ و آفرودی است. این آنتن به عنوان ابزاری برای نشانه گذاری محیط و یا خودرو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به بیان دیگر با استفاده از میل پرچم آفرودی افراد قادر به شناسایی آسان محیط و یا خودرو­های آفرودی هم مسیر خواهند بود. این ابزار سبب افزایش قدرت شناسایی و امنیت محیط خواهد شد.

آنتن آفرودی چه وظیفه ­ای دارد؟

آنتن آفرودی ابزاری ضروری برای دیده شدن و شناسایی مسیر و خودرو­های طبیعت گرد است. اگر بخواهیم به بررسی جزئی‌­تر وظایف این آنتن بپردازیم، باید بدانیم که این میل پرچم‌­ها در ابعاد و انواع مختلفی طراحی، تولید و به بازار عرضه می‌­شوند. همین امر سبب شده تا این ابزار طیف وسیعی از وظایف را بر عهده بگیرد. افراد می‌­توانند از این ابزار روی سقف، سپر یا بدنه خودرو و یا در مناطق بکر طبیعت بهره ببرند.

استفاده از آنتن آفرود در مناطق بکر طبیعت

بهره‌­وری از آنتن آفرود در مناطق بکر طبیعت به منظور نشانه‌­گذاری مسیر یا محیط صورت خواهد گرفت. به بیان دیگر افراد با استفاده از این ابزار قادر به بررسی و شناسایی محیط و مسیر­های آفرودی خواهند بود. با انجام این کار احتمال بروز خطر­هایی چون گم کردن مسیر به طور کامل از بین خواهد رفت. با این حال باید توجه داشته باشید که آنتن­‌های آفرودی به منظور شناسایی و نصب روی خودرو طراحی و تولید شده است.

استفاده از میل پرچم آفرودی روی بدنه یا سپر خودرو

یکی از کاربرد­های آنتن آفرود استفاده از آن روی بدنه یا سپر خودرو است. به منظور استفاده از این ابزار روی بدنه یا سپر خودرو، شیار یا سوراخ­‌هایی برای قرارگیری آن ایجاد خواهد شد. افراد می­‌توانند برای بهتر دیده شدن یا شناسایی بهتر خودرو خود از این ابزار بهره ببرند.

میل پرچم آفرودی مجیکمپ

برای خرید میل پرچم آفرودی کلیک کنید!

استفاده از میل پرچم آفرودی روی سقف خودرو

همانطور که می­دانیم آنتن­‌های پرچمی شکل آفرودی قابلیت استفاده روی سپر یا بدنه خودرو را خواهند داشت. اما برای بهره‌­وری بهتر از خودرو­های آفرودی، اغلب آن­ها دستخوش تغییرات مثبتی خواهند شد. این به آن معنی است که احتمال آن که اجزاء سپر یا بدنه خودرو تغییر کند وجود دارد. با این تفاسیر باید توجه داشت که همچنان می­توان از میل پرچم آفرودی استفاده کرد. افراد و کاربران می­توانند این ابزار را روی سقف خودرو نصب کنند. اما نصب آنتن پرچم آفرودی چگونه است؟ به چه ابزار­هایی برای نصب آن نیاز خواهیم داشت؟

چگونه آنتن آفرودی خودرو را نصب کنیم؟

اولین مرحله در نصب آنتن آفرودی تشخیص مدل آنتن است. سپس باید ابزار­های نصبی ارسال شده همراه با آنتن آفرودی را روی محصول نصب کنیم. یکی از این ابزار­ها قسمت پارچه‌­ای پرچم است. در میل پرچم‌­های ریلی باید قسمت‌­های نر و ماده محصول را کنار هم قرار دهید تا پارچه به میله متصل شود. اگر آنتن اتصالاتی به شکل پلاستیکی دارد، باید این اتصالات را به پرچم وصل کنید. به بیان دیگر با توجه به نوع پرچم آفرودی می­توانید روش اتصال آنتن را پیدا کنید.

نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشید آن است که قطعات اتصال میل پرچم به سپر یا سقف همراه محصول هستند. این قطعات شامل پیچ، مهره، واشر تخت و فنری می­شود. شما می­توانید با توجه به نوع خودرو و سپر اقدام به نصب این قطعات به همراه میل پرچم روی خودرو نمایید.

روش نگهداری از آنتن آفرود چیست؟

آنتن­‌های آفرود ابزار­های ضروری و حساس هستند که در نگهداری از آن­ها باید دقت داشته باشید. برای جلوگیری از نقض فنی یا شکستگی در میله پرچم بهتر است آن را بیشتر از نود درجه خم نکنید. چرا که در صورت انجام این امر در طولانی مدت میله پرچم دچار شکستگی و تغییر شکل خواهد شد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، جلوگیری از ضربه خوردن پرچم است. اگر ضربه‌­ای به وسیله اجسام سخت به آنتن وارد شود، ابزار ممکن است دچار نقض فنی یا شکستگی شود.

برای جلوگیری از برخورد این ابزار با موانع جاده‌­ای توصیه می­شود، از آن در جاده­‌های شهری یا اتوبان­‌ها استفاده نکنید. شما می­توانید به سادگی میل پرچم آفرودی را از روی سپر، سقف یا بدنه خودرو باز کنید و آن را حمل نمایید. سپس با ورود به جاده­‌های آفرودی دوباره آنتن پرچمی آفرود را نصب کنید.

روش جلوگیری از شکستگی میل پرچم آفرود چیست؟

برای جلوگیری از ایجاد شکستگی روی میل پرچم باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. مهم­ترین رکن جلوگیری از شکستگی، تکان خوردن پرچم در مسیر است. این به آن معنی خواهد بود که تکان­‌های عادی پرچم در مسیر باید وجود داشته باشد. اگر باربند یا ابزار و وسایل دیگری سبب جلوگیری از تکان­‌های میل پرچم شوند، این قطعه از همان نقطه دچار شکستگی خواهد شد. با توجه به این نکته در محل نصب دقت فراوانی داشته باشید.

همچنین توصیه می­شود یک متر بالاتر از محل نصب میل پرچم، از یک مهار کننده استفاده کنید. چرا که این نقطه آسیب پذیر­ترین محل برای ایجاد شکسته روی میل آنتن است. این مهار کننده می­تواند از جنس پارچه یا چرم باشد.

میل پرچم‌­های آفرودی در چه مدل­هایی تولید می­‌شوند؟

پرچم­‌های آفرودی با توجه به طیف وسیعی از وظایفی که دارند، در مدل­‌های مختلفی طراحی، تولید و روانه بازار می­شوند. با این حال دو مدل از این نوع پرچم‌­ها به شکل مرسوم مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در ادامه به معرفی و بررسی این دو مدل از میل پرچم­‌های آفرودی خواهیم پرداخت.

میل پرچم آنتنی

میل پرچم آنتنی محبوب­ترین نوع پرچم‌­های آفرودی است. این نوع پرچم با توجه به قیمت مقرون به صرفه‌­ای که دارد، بیشتر از دیگر انواع پرچم‌­ها مورد توجه قرار گرفته است. قسمت پارچه‌­ای این ابزار از جنس ساتن با کیفیت بوده و دوام فوق­العاده‌­ای دارد. ابعاد این پرچم بیست و پنج در سی و پنج سانتی­متر است. برای تولید روکش پرچم از پلی آمید ضد سایش استفاده خواهد شد.

همچنین برای تولید میل پرچم از میل‌گرد­هایی با جنس پلیمر الیاف­دار استفاده می‌­شود. چرا که این جنس سبب انعطاف پذیری بی­‌نظیر پرچم خواهد شد. این پرچم قابلیت خم شدن طولانی مدت در نود درجه را دارد. همچنین در کوتاه مدت می­تواند تا صد و هشتاد درجه خم شود. تمامی اتصالات این نوع پرچم از فلز­های آبکاری شده خواهد بود.

میل پرچم تاشو

نوع دیگری از پرچم‌­های آفرودی که انعطاف پذیری کم­تری نسبت به نوع آنتی دارد، میل پرچم تاشو است. همانطور که از نام این نوع پرچم مشخص خواهد بود، این پرچم قابلیت جمع شدن دارد. این به آن معنی است که افراد می­‌توانند در صورت لزوم با باز کردن بست­‌های ابزار، این محصول را به صورت ریلی جمع کنند.

پایه پرچم آفرودی چیست؟

همانطور که می­‌دانیم خودرو­های آفرودی که دستخوش تغییرات گسترده می­‌شوند، اغلب شیار یا سوراخی برای نصب پرچم آفرود ندارند. برای رفع این مشکل اما افراد می‌­توانند از پایه پرچم افرود استفاده کنند. این پایه پرچم‌­ها به بدنه و یا شیشه خودرو متصل می­شوند. شما می­‌توانید پس از اتصال پایه به خودرو اقدام به نصب میل پرچم آفرودی نمایید.

این پایه­‌ها اغلب از جنس آلیاژ آلومینیوم و پلاستیک هستند. همین امر نیز سبب شده تا این محصولات وزن کمی داشته باشند. همچنین نصب این نوع ابزار بسیار ساده است. نکته حائز اهمیت درباره این پایه پرچم آن خواهد بود که شما می­‌توانید با نصب این پایه علاوه بر استفاده از پرچم، از دوربین یا چراغ‌­های پایه دار نیز استفاده کنید.

خرید میل پرچم آفرودی

میل پرچم آفرودی ابزاری ضروری و حساس است که افراد طبیعت گرد به آن نیاز خواهند داشت. شما می­توانید برای داشتن خریدی مطمئن به مجیکمپ مراجعه کنید. این سایت به شما انواع مختلف ابزار­های ستاره شناسی و طبیعت گردی را عرضه خواهد کرد. با ورود به این سایت شما قادر به انتخاب انواع مختلف ابزار­ها و مقالات مربوط به آن­ها هستید. با توجه به این نکته شما ضمن بررسی انواع قطعات و مقایسه آن­ها به سادگی چند کلیک محصول مورد نظر خود را انتخاب و آن را خریداری خواهید کرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید