مقالات آموزشی کمپ

کجاها کمپ کنیم؟ 8 منطقه جذاب در ایران

کجاها کمپ کنیم؟ 8 منطقه جذاب در ایران

مقدمه

لذت بردن از طبیعت بکر و زیبای ایران و تجربه کمپ در آن، منحصر به فرد است. ایران با آب و هوای متنوع و مناظر طبیعی زیبا، بهترین مکان‌ها را برای کمپینگ فراهم می‌کند. در این مقاله، به بررسی برخی از بهترین مکان‌های کمپ در ایران می‌پردازیم.

در ایران، مکان‌های فراوانی برای کمپ وجود دارد که هر کدام از زیبایی‌ها و ویژگی‌های خاص خود برخوردارند. از شمال گرفته تا جنوب و از غرب تا شرق، هر نقطه‌ای از ایران مکانی مناسب برای تجربه ماندن در طبیعت است. انتخاب مکان مناسب بستگی به سلیقه و ترجیحات شما دارد، اما همواره بهتر است قبل از سفر به مکان مورد نظر، اطلاعات کاملی درباره آب و هوا، فضای امنیتی و دسترسی‌های لازم جمع‌آوری کنید.

رفتن به برغان

کمپ برغان

برغان در شهر کرج یکی از بهترین مناطق برای کمپ زدن محسوب می‌شود. این منطقه با رودخانه‌های بسیار زیبا که در آن عبور می‌کنند و همچنین با فضای سبز و دیدنی خود، به نوعی زیباترین منطقه گردشگری در استان البرز است. یک شب را در منطقه برغان ماندن، پیشنهاد خوبی است.

مقاله “11 هک کمپینگ ضروری برای هر ماجراجویی” را نیز بخوانید!

بازدید از جنگل ابر شاهرود

کمپ در جنگل ابر شاهرود

این جنگل یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های ایران و یادگاری از دوران ژوراسیک است. در این جنگل تنوع گیاهی زیادی را تجربه خواهید کرد. البته که جذاب‌ترین بخش آن ابرها است. جایی که در ارتفاعات، اقیانوس ابر را می‌توان زیر پای خود دید. البته سفر به این جنگل همراه با یک لیدر و آشنا به مسیر توصیه می‌شود.

مقاله “5 مکان کمپینگ بهاری متفاوت در ایران” را نیز بخوانید!

کمپینگ در آبشار کلوگان

کمپ در آبشار کلوگان

آبشار کلوگان یکی از جاذبه‌های طبیعی استان تهران است. این آبشار بین 30 تا 40 متر از سطح زمین ارتفاع دارد و ساختار آن مانند آبشارهای طبقاتی است. برای سفر به این آبشار بهتر است فصل بهار یا تابستان را انتخاب کنید. 

ماندن در جنگل پلنگ دره

کمپ جنگل پلنگ دره

جنگل پلنگ دره در شیرگاه مازندران قرار دارد. در این جنگل می‌توان رود و آبشار را نیز رصد کرد. این جنگل برای فصل‌های بهار و تابستان بسیار مناسب است و در فصل‌های سرد جاده خطرناکی دارد که سفر به آنجا را توصیه نمی‌کنیم. در نزدیکی این جنگل، مجموعه‌های اقامتی و رستوران نیز موجود است. البته این جنگل برای کمپ کردن مبتدیان هم بسیار مناسب است. زیرا رودخانه عمق چندانی ندارد و از حیوانات وحشی هم خبری نیست.

مقاله “راهنمای کمپینگ در تابستان : 6 نکته و ترفند برای سفر” را نیز بخوانید!

کمپ در دره‌ی کیوارستان

کمپ در دره‌ی کیوارستان

در فاصله‌ی ۱۸ کیلومتری جنوب شهر همدان، قله‌ای با ارتفاع ۳۵۷۴ متر از سطح دریا قرار دارد که به عنوان یکی از ارتفاعات بلند شناخته می‌شود. این قله، عمیق‌ترین و بزرگ‌ترین دره را در این ناحیه به وجود آورده است و این دره با نام کیوارستان شناخته می‌شود. دره‌ی کیوارستان از جمله مناطق طبیعت‌گردی زیبا و دیدنی در استان همدان است. این دره دارای طبیعتی بسیار زیبا، آبشارهای فراوان و تنوع گیاهان دارویی است. در قسمت پایینی دره، یک رودخانه زیبا در حال جریان است و اطراف آن به عنوان یک مکان مناسب برای استراحت و چادر زنی شناخته می‌شود.

طبیعت گردی در آبشار شاه لولاک

کمپ آبشار شاه لولاک

این آبشار در فاصله‌ی ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر چرمهین، توابع شهرستان لنجان اصفهان و دارای ارتفاع تقریبی ۷۰ متر است. همچنین، آبشار فصلی که با نام “هلکی” شناخته می‌شود، از دل یک دیواره سنگی با ارتفاع ۷۰ متر سرازیر می‌شود. در سال‌هایی که بارش باران قابل توجهی وجود داشته باشد، در ابتدای بهار شروع به جریان می‌کند.

آبشار شاه لولاک از جاذبه‌های دیدنی نزدیک به اصفهان است که بر خلاف سایر آبشارها، کمتر شناخته شده است. با سفر به این منطقه، به دلیل کمتر بودن تردد گردشگران، با طبیعتی بکر مواجه خواهید شد. منطقه اطراف آبشار لولاک دارای آب و هوای دلپذیر و خنک است؛ به همین دلیل، این آبشار در تابستان از بهترین جاذبه‌های طبیعی برخوردار است.

شب مانی در ییلاق جهان‌نما

کمپ در ییلاق جهان‌نما

این منطقه در استان گلستان قرار دارد و همه آنچه از یک طبیعت انتظار دارید را در دل خود دارد. از تنوع پوشش گیاهی تا رودخانه و آبشار. همچنین این منطقه دارای آب و هوای مناسبی نیز است و در نزدیکی آبشار زیارت قرار دارد. این منطقه در همه فصول سال دارای جاذبه برای گردشگران است. البته برای سفر به این منطقه بهتر است گروهی عازم شوید و به افرادی که سابقه کمپ کردن رد طبیعت را ندارند به عنوان اولین مقصد توصیه نمی‌شود.

چادر زدن در بندر دیلم

کمپ بندر دیلم

بندر دیلم که در بخش شمال غربی استان بوشهر و در نزدیکی مرز استان خوزستان قرار دارد، جزو بهترین مناطق جنوبی برای کمپ کردن محسوب می‌شود و هر سال گردشگران و طبیعت‌دوستان زیادی را به خود جذب می‌کند. واقعیت این است که دیلم، توریستی‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر بوشهر است و بازارهای ساحلی بسیار خوبی نیز در آن وجود دارد. این شهر اقامتگاه‌های فراوانی دارد، اما اگر شما علاقه‌مند به کمپینگ هستید، می‌توانید در کنار سواحل زیبای این منطقه چادر بزنید و شب را تا صبح برسانید. یکی از بهترین سواحل بندر دیلم برای کمپینگ، بندر حماد نام دارد که امکانات رفاهی نسبتاً خوبی را برای گردشگران فراهم کرده است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید