مقالات آموزشی کمپ

فوت و فن استفاده از میل پرچم دو تکه در طبیعت+راهنمای خرید

فوت و فن استفاده از میل پرچم دو تکه در طبیعت+راهنمای خرید

افراد طبیعت گرد و کسانی که علاقه به آفرود و گشت و گذار در طبیعت دارند، از اهمیت برخی ابزار‌ها خبردار هستند. در بعضی مواقع لوازمی بسیار کوچک و گاهی کم اهمیت قادر به نجات جان افراد خواهند بود. یکی از این قطعات میل پرچم دو تکه است. همانطور که از نام این نوع قطعه پیدا خواهد بود این ابزار یک نوع پرچم با ویژگی‌های خاص است.

پرچم دو تکه چیست؟ پرچم میله‌ای دو تکه چه ویژگی‌هایی دارد؟ مزایا استفاده از این نوع ابزار در گشت و گذار طبیعت و آفرود چیست؟ در ادامه به معرفی و بررسی این محصول محبوب در بازار ایران می‌پردازیم.

پرچم میله‌ای دو تکه چیست؟

میل پرچم سبک دو تکه آفرود سازه‌ای است که بر روی سپر یا بدنه خودروی آفرود نصب می‌شود. این ابزار یک پارچه رنگی را در ارتفاع بالا نشان می‌دهد. هدف از استفاده از میل پرچم آفرود این است که خودروی آفرود را که ممکن است در محیط‌‌هایی با دید کم قرار گیرد، مانند کویر، رمل، گرد و غبار، جنگل و کوه، برای دیگر راننده‌ها قابل تشخیص کند و از برخورد احتمالی آنها جلوگیری نماید. میل پرچم دو تکه آفرود همچنین یک عنصر تزئینی برای خودروی آفرود است که می‌تواند شخصیت و سلیقه راننده را نشان دهد.

پرچم آفرود دو تکه از چه قطعاتی تشکیل می‌شود؟

  • میله: میله معمولا از جنس پلیمر الیاف‌دار یا فایبرگلاس است که بسیار مقاوم، انعطاف‌پذیر و سبک خواهد بود. قطر میله معمولا بین ۱۲ تا ۱۴ میلی‌متر است و روکش پلی آمید ضد سایش و مقاوم در برابر تابش نور خورشید و سایر عوامل محیطی دارد. طول میله معمولا بین ۲.۷ تا ۳.۵ متر است و در نوع دو تکه، قابلیت جدا شدن نیز خواهد داشت. این ویژگی باعث شده که میل پرچم راحت‌‌تر نصب و جابه‌جا شود و در زمانی که نیازی به آن نیست، می‌توان قسمت بالایی آن را جدا کرده و در جای دیگر قرار داد. میله با یک پیچ و مهره به سپر یا بدنه خودرو متصل می‌شود. نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای جلوگیری از لرزش، می‌توان از یک مهار کننده پارچه‌ای یا چرمی استفاده کرد.
  • پرچم: پرچم معمولا از جنس ساتن یا پارچه‌های مشابه است که رنگ‌دانه‌های مقاوم در برابر شستشو و تابش نور خورشید دارند. ابعاد پرچم معمولا بین ۲۵ تا ۳۵ سانتی‌متر مربع است و رنگ آن می‌تواند زرد، قرمز، مشکی، آبی و یا رنگ مورد انتخاب افراد باشد. همچنین می‌توان بر روی پرچم هر تصویری را چاپ کرد که مورد علاقه راننده باشد. به عنوان مثال می‌توان نشان یک کشور، یک تیم ورزشی، شعار، شخصیت کارتونی و طرح هنری را روی پرچم داشت. پارچه با یک حلقه یا یک زیپ به بالای میله متصل می‌شود و می‌توان آن را به راحتی تعویض کرد.

مزایا و ویژگی‌های استفاده از میل پرچم آفرودی دو تکه چیست؟

  • قابلیت تنظیم طول و ارتفاع میل پرچم برای خودروهای مختلف و محیط‌های متفاوت
  • قابلیت جدا کردن میلگرد و پرچم و حمل و نقل آسان
  • قابلیت چاپ هر تصویری بر روی پرچم و ایجاد هویت و شخصیت
  • مقاومت بالا در برابر سایش، تابش خورشید و عوامل محیطی
  • زیبایی و جذابیت بیشتر نسبت به میل پرچم یک تکه

چگونه میل پرچم آفرودی را نصب کنیم؟

برای نصب میل پرچم دو تکه، ابتدا باید محل مناسبی را برای نصب پایه پرچم انتخاب کنید. سپس باید پایه پرچم را در آن قرار دهید. بعد از آن، باید میلگرد انعطاف پذیر را به سپر خودرو متصل کرده و پرچم را به بالای میلگرد نصب کنید. در نهایت، باید میلگرد را به پایه پرچم متصل نمایید و طول و ارتفاع میل پرچم را تنظیم کنید.

در چه فضا‌هایی می‌توان از میل پرچم استفاده کرد؟

همانطور که بیان شد میل پرچم‌ها کاربرد فراوانی دارند. با توجه به این نکته افراد قادر هستند در محیط‌های مختلف از آن بهره ببرند. در ادامه به معرفی و بررسی چند محیط پر کاربرد برای میل پرچم می‌پردازیم.

مقاله “میل پرچم یک تکه؛ بگو کجایی تا پیدات کنم!” را نیز بخوانید!

استفاده از پرچم در مناطق بکر طبیعت

یکی از مهم‌ترین وظایف و کاربرد‌هایی که پرچم‌های دو تکه خواهند داشت، تعیین محدوده کمپ است. با انجام این عمل افراد قادر به شناسایی محدوده گشت و گذار و امن کمپینگ خواهند شد. همچنین مزیت حائز اهمیت و بسیار مهمی که تعیین محدوده دارد آن است که افراد از حیوانات وحشی طبیعت در امان خواهند بود. شما می‌توانید با استفاده از آنتن پرچمی آفرود محیط کمپ را علامت گذاری کنید.

استفاده از پرچم روی سپر خودرو

میل پرچم آفرود مجیکمپ

شما می‌توانید برای قابل شناسایی شدن خودروی خود برای دیگران از پرچم استفاده کنید. همانطور که بیان شد شما قادر هستید پرچمی را با توجه به علایق و سلیقه خودتان خریداری کنید و روی میل پرچم ثابت نمایید. با توجه به این نکات خودرو شما برای تمامی افرادی که در مسافرت آفرود حضور دارند قابل شناساسی خواهد بود.

استفاده از پرچم روی بدنه و سقف خودرو

شما می‌توانید با استفاده از برخی ابزار‌های یدکی، میل پرچم دو تکه را به بدنه یا سقف خودرو متصل کنید. نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشت این است که استفاده از لوازم یدکی به بدنه یا سقف خودرو آسیب نمی‌زنند.

چگونه از آنتن آفرودی نگهداری کنیم؟

برای افزایش طول عمر آنتن آفرودی یا همان میل پرچم باید به نکات بسیاری توجه داشته باشید. چرا که آنتن آفرودی ابزاری حساس است. توصیه می‌شود این ابزار را بیشتر از صد و پنجاه درجه خم نکنید چرا که ممکن است دچار شکستگی شود. با آن که آنتن آفرودی دو تکه قابلیت مقاومت بسیار بالایی دارد اما بهتر است به این نکات دقت داشته باشید.

نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه کنید این است که در اتوبان یا مسیر‌های شهری توصیه می‌شود از آنتن آفرودی استفاده نکنید. چرا که با برخورد اشیاء ممکن است این قطعه دچار ترک یا شکستگی شود. شما می‌توانید به سادگی این نوع ابزار را از روی سقف، بدنه یا سپر خودرو باز کنید و در صورت نیاز دوباره آن را روی بدنه ثابت نمایید.

پایه پرچم آفرودی چیست؟

همانطور که بیان شد افراد می‌توانند با خریداری و استفاده از برخی لوازم یدکی، آنتن آفرودی را روی بدنه، شیشه یا سقف خودرو ثابت کنند. پایه پرچم آفرودی یکی از همین لوازم یدکی پر کاربرد است. پایه‌ها از جنس آلومینیوم هستند. همین امر سبب کاهش وزن این ابزار‌ها می‌شود. نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشید این است که پایه‌ها به سادگی نصب خواهند شد و شما می‌توانید روی آن‌ها از چراغ، پرچم یا دوربین پایه‌دار استفاده کنید.

خرید میل پرچم دو تکه

شما می‌توانید برای انتخاب و خرید میل پرچم دو تکه به سایت مجیکمپ مراجعه کنید. مجیکمپ دارای آرشیوی عظیم از ابزار‌های آفرودی، کمپینگ و گشت و گذار در طبیعت است. این به آن معنی خواهد بود که شما می‌توانید ضمن بررسی و مقایسه محصولات، بهترین ابزار را انتخاب کرده و آن را به سادگی چند کلیک خریداری کنید.

نکته حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشید این است که مجیکمپ همراه با کالا خریداری شده، ضمانت نامه‌ای مبنی بر اصالت و کیفیت محصولات خود را به مشتریان ارائه می‌دهد. با توجه به این نکته نگرانی برای خریداران باقی نخواهند ماند. همچنین اگر خرید شما بیشتر از 5 میلیون تومان است شما می‌توانید از سرویس پست رایگان این فروشگاه بهرمند شوید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید